Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De meeste zijn me te extreem...

    ...but this one I like.

    Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten







    Schroefkit 3-4 cm omhoog en klaar.

    Comment


    • De nieuwe Clubman Hampton is ook niet mis:



      Net een weekje mee gereden... Verslag binnenkort op DRIVR

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        De meeste zijn me te extreem...

        ...but this one I like.


        Schroefkit 3-4 cm omhoog en klaar.
        JCW + h&r hangt niet veel hoger

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Dat kenteken kan niet kloppen. Kenteken uitgegeven eind jaren 80.
          sigpic

          www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten






            Die liggen echt perfect qua hoogte
            sigpic

            www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

            Comment


            • deze onlangs voor 3 dagen gehuurd ;





              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

              Comment


              • Mijn ma rijdt dus sinds een tweetal maand met een nieuwe Mini One (facelift).

                Er staken zich al twee problemen op:

                1) Rammelende achterophanging
                2) De achterruitwisser die nu blijkbaar dienst weigert ( hij gaat wat omhoog om dan neer te vallen )

                Tot nu toe dus verre van tevredenheid

                2000 km heeftie.

                Ben wel benieuwd wat de vergelijking gaat geven met onze Clio RS. Kilometers lopen even snel, zijn even oud, ...

                Comment




                • Comment


                  • Comment


                    • Comment


                      • Hoe verhouden de rondentijden van een Mk.I GP zich tegenover die van een MK.II JCW, op circuit?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Hoe verhouden de rondentijden van een Mk.I GP zich tegenover die van een MK.II JCW, op circuit?
                          Als het deze zomer nog eens zomer wordt steek ik de semi's er nog eens onder en zal ik het u laten weten se
                          Allez, op de ring he ... (daar zullen wel tijden van gekend zijn voor een GP zeker?)
                          So far 233 rondjes op dé ring

                          Comment


                          • Ben er inderdaad benieuwd naar. Nooit overtuigd geweest van de plus van een GP tgo een Mk.I JCW, maar misschien vergis ik me? De Mk.II is hoveel kilo zwaarder, een kleine 100?

                            Plus: de supercharger-whine van de Mk.I

                            Comment


                            • Heb ergens ooit eens opgevangen dat een MK.I JCW ver van een GP staat. Maar waar weet ik niet meer

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Hoe verhouden de rondentijden van een Mk.I GP zich tegenover die van een MK.II JCW, op circuit?
                                De nieuwe is sneller. Op Hockenheim Short (waar Sport Auto al zijn tests doet) is de Clubman JCW zelfs meer dan een seconde sneller dan de GP: http://drivr.be/2011/04/29/webtip-fastestlapscom/

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten
                                  De nieuwe is sneller. Op Hockenheim Short (waar Sport Auto al zijn tests doet) is de Clubman JCW zelfs meer dan een seconde sneller dan de GP: http://drivr.be/2011/04/29/webtip-fastestlapscom/
                                  That says a lot (zeker op zo'n kort circuit). Thx! Was wat ik zocht!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten
                                    De nieuwe Clubman Hampton is ook niet mis:



                                    Net een weekje mee gereden... Verslag binnenkort op DRIVR
                                    Zoals beloofd:

                                    Comment


                                    • Ik heb oiit de kans gehad van met mijn Jcw mkI achter een mkI GP op de ring te jagen .... En die gingbtoch niet bij me weg .... Had nochtans de indruk dat dienman het echt wel meende



                                      De mkII is zowiezo sneller !!!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        Mijn ma rijdt dus sinds een tweetal maand met een nieuwe Mini One (facelift).

                                        Er staken zich al twee problemen op:

                                        1) Rammelende achterophanging
                                        2) De achterruitwisser die nu blijkbaar dienst weigert ( hij gaat wat omhoog om dan neer te vallen )

                                        Tot nu toe dus verre van tevredenheid

                                        2000 km heeftie.

                                        Ben wel benieuwd wat de vergelijking gaat geven met onze Clio RS. Kilometers lopen even snel, zijn even oud, ...
                                        Jammer, ik dacht dat de meeste problemen bij de FL weg waren.

                                        Comment


                                        • @ gTa, op NMC hebben ze die test al es gedaan:
                                          Forumdiscussie:http://www.newminiclub.nl/forum/view...er=asc&start=0

                                          NewMINIclub Test Dikke S-jes



                                          Weekendje R56 Works
                                          In augustus verliep de aflevering van Hans z'n GP een beetje moeizaam. MINI Nederland had de technische gegevens van de GP niet voor de RDW om de GP op kenteken te zetten. Dit heeft ruim 2 weken geduurd. Om dit ongemak te verzachten kreeg hij een weekend de nieuwe R56 Works mee van de importeur. De verkoper van z'n GP zei nog “wat moet die jongen met die Works als die een GP heeft?”. Dat dacht Hans eerst ook. Maar ja, Mini gek als hij is slaat hij zo'n aanbod natuurlijk niet af. Omdat de Works ook de persauto is van MINI Nederland duurde het even voordat Hans kon rijden. Afgelopen weekend was het dan zo ver!

                                          De R56 Fabrieks-Works kon vrijdag 12 december opgehaald worden en moest die maandag daarop weer ingeleverd worden. Dat is een weekend lang lekker testen, dus even een testteam samen gesteld. Dat is natuurlijk Berthil met de dikste R53 van de club en vanzelfsprekend een GP. Rob was onze 2e testrijder. Hij heeft helaas zelf geen Mini meer maar wel jaren lang in een hele dikke S rond gereden, dus een goede Minigek in ons gezelschap.
                                          Zondagochtend 11 uur Rob is zowaar op tijd bij Hans en is gelijk onder de indruk van de rode rakker. Hij pakt direkt de sleutel, start de motor en loopt direkt te gassen. Lekker geluidje geeft de uitlaat! Totdat je echter de deur dichtgooit, want binnenin hoor je hem bijna niet vergleken met een R53 Works.



                                          Op pad
                                          Goed, gelijk op pad. Op weg naar Berthil die stond te wachten in Kinderdijk. Onderweg naar Kinderdijk konden Hans en Rob de Mini’s beter verkennen. Rob in de Works en Hans in de GP. Rob zat te vloeken op het navigatiesysteem en Hans later ook, want daardoor reden de twee Mini's verkeerd. Maar goed, iets later in Kinderdijk aangekomen stond Berthil al klaar met de videocamera. Het navigatiesysteem van Mini vraagt wat gewenning en vergt tijd om te ontdekken hoe die werkt. Dat kan gemakkelijker, kijk maar naar Tom met zijn vriendje Tom. Het geluid van het HiFi luidspeker systeem lijkt beter te zijn dan in de Clubman van Hans die dit systeem ook had, dat is een goede plus voor de HiFi liefhebbers.

                                          Maar wij willen weten hoe de R56 Works rijdt en hoekt! Hoe zit het met de rijbeleving van de R56 Works want dat is doorslaggevend bij vele van ons Mini liefhebbers. Want Mini is een andere hoek ingeslagen met de tweede generatie Mini. Zachter geveerd, stiller en meer gebruiksgemak voor de huisvrouwtjes want dat blijft een grote doelgroep voor Mini. Deze Works moet daar verandering in brengen, meer rijbeleving, lekker geluidje, snelle motor en een kek uiterlijk.



                                          Uiterlijk
                                          Nou, voor dat laatste zijn ze gezakt want deze Works ziet er in deze standaard trim erg saai uit, meer dan een Works badge, 17 inch wielen en grote rode remmen krijg je niet voor ruim €38000,-. Beetje een misser in onze ogen want je betaald ruim €8000,- meer voor dit autootje dan een standaard S. Maar goed, dat zijn dingen die je ziet, de dingen die je niet ziet zijn een beresterkte motor, aangepaste versnellingsbak (schakelt stroef als hij koud is) en daar gaat het ons om! (Het bumpersetje en Works stoelen zitten niet in het standaard pakket). 211 pk en 280 nm bij 2000 toeren! Jammie.. dat moet wel leuk worden!

                                          Eindelijk op pad met ze drieen, een sterk aangepaste R53 Cooper S met 245 pk (tijdelijk wat minder door montage van een standaard krukas-pulley), een R53 Cooper S Works GP met 218 pk en dus de R56 Works met zijn 211 pk. Flink lopen jagen over de polderwegen achter elkaar aan alsof we tikkertje aan het spelen waren, we voelden ons helemaal in ons element. Mooie bochtige dijkweggetjes waar de Mini zich als een vis in het water voelt. Het is alleen koud en de wegen zijn nog nat en glad, dus oppassen want de GP heeft een nieuw AST onderstel en staat nog niet goed afgesteld en heeft daardoor flink last van onderstuur wat gevaarlijke situatie’s kan opleveren.



                                          Grip
                                          De Works heeft ook behoorlijk last van onderstuur en worstelt met de grip. Zijn sper doet goed werk maar het is te glad om niet te glijden. De R56 Works glijdt het meeste van de 3 Mini's over zijn voorwielen. Alleen de R53 Berthil heeft bergen met grip met zijn sper, camberlinks achter en camberplaten voor, dikkere stabilisatorstangen en Billstein onderstel. Het gemak waarop die auto de rotondes neemt zonder een spier te vertrekken is geweldig, zelfs bij een nat en koud wegdek op zomerbanden. Dus daar zit de eerste winst in een aangepaste Cooper S. Op droog wegdek is de Works ook goed in balans zoals elke fabrieks Works of GP. Deze Works had het standaard onderstel. De demping voelt hard terwijl de veren te zacht zijn. Hierdoor rijdt hij comfortabeler dan de andere Mini's maar zal hij achterblijven bij de andere Mini's wanneer hij over de Nurburgring gejaagd wordt. Het Works onderstel lijkt ons een echte aanrader en kan er ook nog wel bij als je toch al zoveel geld uitgeeft aan de R56 Works.

                                          Rijbeleving
                                          Als je serieus het circuit op wilt moet je echt een R53 aanschaffen en deze lekker aanpassen naar jouw eigen wensen. Die auto betrekt je zoveel meer met het autorijden dan een R56 doet. Bij de R56 Works vliegen de kilometers onder je voeten door zonder dat je het door hebt en in een GP en een R53 Berthilstyle beleef je elke kilometer die je maakt. Sterker nog: “elke meter”. De beleving is daar zoveel malen meer aanwezig. De compressor die je hoort gillen, het gemak waardoor die door zijn toeren heen loopt tot ruim 7200, je voelt/hoort alles meer. Wat wel opvalt bij de R56 Works zijn de grotere remmen. Die zijn gewoon heel goed.



                                          Sprintjes
                                          Hans had zijn performance box meegenomen en na opzoeken van een verlaten en recht polderweggetje konden we eens gaan kijken wie er het snelste is van 0 tot 100. Helaas is het wegdek nat, is het koud en ligt er hier en daar wat modder. Eerst Hans in zijn GP, die zet na enkele runs 7,3 seconden op de via GPS aangestuurde performance box. Dan Berthil. Twee runs en een beste tijd van 7,1 seconden ondanks de lange 1e en 2e versnelling van de pre-facelift en het hogere gewicht t.o.v. de GP. Tot slot Rob in de R56 Works. En zoals verwacht doet die het niet slecht, het hoge koppel bij lage toeren en gemodificeerde versnellingsbak levert hem meteen een sprinttijd op van 7,1 seconden.

                                          Comfortabel
                                          De Works mag eigenlijk meer een GT genoemd worden. Comfortabel en lekker snel. Het jammere van de R56 Works turbomotor is dat deze echt inkakt boven de 6000 toeren. Er gebeurd gewoon niks meer. De winst bij lage toeren door het hogere koppel maakt dat gemis niet goed maar geeft wel een meer ontspannen rijgedrag. Maar gemakkelijk is de R56 Works niet te lossen. Die heeft toch een beresterke motor die je door het hoge koppel bij lage toeren al flink voelt trekken. Op de Autobahn zijn de 'gemodificeerde' R53's toch wat sneller omdat ze daar in het voor hun gunstige hoge toerengebied gehouden kunnen worden. De R56 trekt pas in de 6e versnelling weer wat bij door zijn hoge koppel bij lage toeren.



                                          Verbruik
                                          Wat wel opvalt is het hoge verbruik van de R56 Works bij een beetje doortrappen. We weten allemaal dat de tweede generatie S een stuk zuiniger is met zijn turbo en lagere gewicht. De Works gaf echter 14 liter op de 100 kilometer aan op zijn boordcomputer. De GP en R53 van Berthil stonden respectievelijk op 12,7 en 12,4 l/100 km. De R56 Works had geen Efficient Dynamics.

                                          Conclusie
                                          De R56 Works is een krachtpatser die (binnenin) stilletjes en comfortabel zijn werk doet. Een ideale reisgenoot als je onderweg snel wilt zijn zonder al teveel herrie. Met een GP of gemodificeerde R53 ben je net zo snel onderweg maar wel met meer plezier door de rijbeleving (als je daar prijs op stelt). De R56 fabrieks-Works heeft door zijn modificaties t.o.v. een standaard R56 S goede papieren om een net zo betrouwbaar tuning platform te kunnen worden als de R53. Maar dan moet er wel wat gebeuren aan het uiterlijk en onderstel om de rijbeleving wat op te krikken. Samengevat voor de R56 Works:

                                          Minpunten;
                                          • opwindend motorgeluid
                                          • te weinig gevoel, filtert teveel rijbeleving weg
                                          • te zacht geveerd
                                          • geen compressor gejank (hoort gewoon in een Mini, vinden wij) Pluspunten:
                                          • een heerlijke sterke motor
                                          • goede versnellingsbak, goede remmen
                                          • degelijk in elkaar gezet (stukker beter dan de R53)
                                          • lekker stil

                                          Hans, Rob en Berthil





                                          mcs clubman

                                          Comment

                                          Working...
                                          X