Oorspronkelijk geplaatst door wannes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
volgns www.autoweek.nl komt er eindelijk een krachtige works, nl. zo'n 220pk
en een nieuw logo
'k vond de works-uitvoering op het autosalon best te pruimen (muz van de dakspoiler)
Comment
-
Ik zou een MCS JCW nooit wegdoen voor een clubman diesel ze
ik heb nog niet met een clubman gereden maar hij wordt eraren als stabieler / veiliger = minder speels
dan nog eens 110 pk vs 210 pk ( dacht ik )
Die Bklasse trekt mss 0.5sec sneller naar de 100 ( als het een B200CDI is )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk BerichtenTOY > ZDN
Wat een mottig stuk is die Clubman zeg!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenheb momenteel een clubmanD om mee te rijden ( de bimmer is binnen voor een ipod aansluiting)
mijn eerste indruk is niet zo geweldig...ik had er meer punch van verwacht... maar ik vrees dat ik te veel gewoon ben...heb koers gereden van aan de garage tot thuis...tegen een mercedes B klasse diesel.... en niet af te krijgen die krel... geen enkele keer de volle 200 op de teller gekregen
en in de bochten heb ik echt het gevoel dat ik met een grotere wagen op gang ben...
een S zal wel veel goed maken , maar ik ga toch zeker wachten tot ze een even potente versie hebben dan mijn TOY nu....
'k Heb nog nooit met een diesel MINI gereden maar 'k denk dat het niet te vergelijken valt met een benzine. De gewichtsverdeling van een D is rampzalig gewoon. 70/30 tov de quasi perfecte 50/50 verhouding van een benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenIk zou een MCS JCW nooit wegdoen voor een clubman diesel ze
ik heb nog niet met een clubman gereden maar hij wordt eraren als stabieler / veiliger = minder speels
dan nog eens 110 pk vs 210 pk ( dacht ik )
Die Bklasse trekt mss 0.5sec sneller naar de 100 ( als het een B200CDI is )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenEr komt geen JCW Clubman, enkel de accessoires kan je bestellen maar geen motorische/chassis tuning.
'k Heb nog nooit met een diesel MINI gereden maar 'k denk dat het niet te vergelijken valt met een benzine. De gewichtsverdeling van een D is rampzalig gewoon. 70/30 tov de quasi perfecte 50/50 verhouding van een benzine.
Is die motor meer naar voor geschoven, of is dat enkel en aleen door het extra gewicht tov benzine?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenMC : 1105kg
MCD : 1110kg
MCS : 1130kg
ehum, de Cooper S weegt 20 kg meer dan de Cooper D ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenLees mijn post nog eens opnieuw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenDus die 20kg extra liggen in de koffer voor de beter gewichtsverdeling?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenNeen, de Cooper D heeft een zwaarder motorblok omdat het een diesel is.
Dus dat is 5kg extra op de voorwielen, zooooveel zal dat toch niet uitmaken? ( als er iets in de koffer ligt is het al teniet gedaan )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaar zit dat extra gewicht van de S dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDat ligt toch ook op de vooras?
En een diesel heeft een grotere (zwaardere) batterij nodig over het algemeen, en die ligt op de achteras.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtenbatterij ligt dacht ik vooraan
Bij de vorige lagen die in de koffer (behalve Cabrio, daar ligt ie ook vooraan)
Comment
Comment