Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
    heb momenteel een clubmanD om mee te rijden ( de bimmer is binnen voor een ipod aansluiting)
    mijn eerste indruk is niet zo geweldig...ik had er meer punch van verwacht... maar ik vrees dat ik te veel gewoon ben...heb koers gereden van aan de garage tot thuis...tegen een mercedes B klasse diesel.... en niet af te krijgen die krel... geen enkele keer de volle 200 op de teller gekregen

en in de bochten heb ik echt het gevoel dat ik met een grotere wagen op gang ben...

een S zal wel veel goed maken , maar ik ga toch zeker wachten tot ze een even potente versie hebben dan mijn TOY nu....
    Ik zou je TOY toch nooit vervangen door een nieuwe MINI hoor! TOY is véééél knapper dan any MINI MKII

Comment

• paar pics

Comment

• geef mij toch maar deze

Comment

• volgns www.autoweek.nl komt er eindelijk een krachtige works, nl. zo'n 220pk
          en een nieuw logo

'k vond de works-uitvoering op het autosalon best te pruimen (muz van de dakspoiler)

Comment

• Ik zou een MCS JCW nooit wegdoen voor een clubman diesel ze

ik heb nog niet met een clubman gereden maar hij wordt eraren als stabieler / veiliger = minder speels
            dan nog eens 110 pk vs 210 pk ( dacht ik )

Die Bklasse trekt mss 0.5sec sneller naar de 100 ( als het een B200CDI is )

Comment

• TOY > ZDN

Wat een mottig stuk is die Clubman zeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk Berichten
                TOY > ZDN

Wat een mottig stuk is die Clubman zeg!
                mottig is een van de weinige dingen die behoren tot de standaarduitrusting van een New MINI MKII

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                  heb momenteel een clubmanD om mee te rijden ( de bimmer is binnen voor een ipod aansluiting)
                  mijn eerste indruk is niet zo geweldig...ik had er meer punch van verwacht... maar ik vrees dat ik te veel gewoon ben...heb koers gereden van aan de garage tot thuis...tegen een mercedes B klasse diesel.... en niet af te krijgen die krel... geen enkele keer de volle 200 op de teller gekregen

en in de bochten heb ik echt het gevoel dat ik met een grotere wagen op gang ben...

een S zal wel veel goed maken , maar ik ga toch zeker wachten tot ze een even potente versie hebben dan mijn TOY nu....
                  Er komt geen JCW Clubman, enkel de accessoires kan je bestellen maar geen motorische/chassis tuning.

'k Heb nog nooit met een diesel MINI gereden maar 'k denk dat het niet te vergelijken valt met een benzine. De gewichtsverdeling van een D is rampzalig gewoon. 70/30 tov de quasi perfecte 50/50 verhouding van een benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                    Ik zou een MCS JCW nooit wegdoen voor een clubman diesel ze

ik heb nog niet met een clubman gereden maar hij wordt eraren als stabieler / veiliger = minder speels
                    dan nog eens 110 pk vs 210 pk ( dacht ik )

Die Bklasse trekt mss 0.5sec sneller naar de 100 ( als het een B200CDI is )
                    Minder speels is veel gezegd hoor, door de langer wielbasis ligt hij stabieler op de baan het extra 70 kg voel je niet. 'k Heb zowel met een Cooper S hatch gewone Cooper gereden en het verschil is eigenlijk (bijna) niet merkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      Er komt geen JCW Clubman, enkel de accessoires kan je bestellen maar geen motorische/chassis tuning.

'k Heb nog nooit met een diesel MINI gereden maar 'k denk dat het niet te vergelijken valt met een benzine. De gewichtsverdeling van een D is rampzalig gewoon. 70/30 tov de quasi perfecte 50/50 verhouding van een benzine.
                      Is dat echt
                      Is die motor meer naar voor geschoven, of is dat enkel en aleen door het extra gewicht tov benzine?

Comment

• MC : 1105kg
                        MCD : 1110kg
                        MCS : 1130kg

ehum, de Cooper S weegt 20 kg meer dan de Cooper D ...

Comment

MC : 1105kg
                          MCD : 1110kg
                          MCS : 1130kg

ehum, de Cooper S weegt 20 kg meer dan de Cooper D ...
                          Lees mijn post nog eens opnieuw.

Comment

Lees mijn post nog eens opnieuw.
                            Dus die 20kg extra liggen in de koffer voor de beter gewichtsverdeling?

Comment

Dus die 20kg extra liggen in de koffer voor de beter gewichtsverdeling?
                              Neen, de Cooper D heeft een zwaarder motorblok omdat het een diesel is.

Comment

• Waar zit dat extra gewicht van de S dan?

Comment

Neen, de Cooper D heeft een zwaarder motorblok omdat het een diesel is.
                                  Het verschil tussen de Cooper en de Cooper D ( laten we de MCS weglaten ) is juist de motor ( om het cru te zeggen )??

Dus dat is 5kg extra op de voorwielen, zooooveel zal dat toch niet uitmaken? ( als er iets in de koffer ligt is het al teniet gedaan )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Waar zit dat extra gewicht van de S dan?
                                    Geen idee. Turbo + grote intercooler misschien?

Comment

• Dat ligt toch ook op de vooras?

En een diesel heeft een grotere (zwaardere) batterij nodig over het algemeen, en die ligt op de achteras.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Dat ligt toch ook op de vooras?

En een diesel heeft een grotere (zwaardere) batterij nodig over het algemeen, en die ligt op de achteras.
                                        batterij ligt dacht ik vooraan

Comment

batterij ligt dacht ik vooraan
                                          Ah, liggen die vooraan bij de nieuwe?

Bij de vorige lagen die in de koffer (behalve Cabrio, daar ligt ie ook vooraan)

Comment

Working...
                                          X