Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kleur & Binnenbekleding A60 Sparkling Silver FKE1 Stof/Leder Ray Carbon Black
Standaard uitrusting 210 DSC III 2PA Antidiefstalbouten 302 Alarmsysteem 314 Verwarmde buitenspiegels 441 Rokerspakket 481 Sportzetels vooraan 495 3d hoofdsteun midden achteraan 4AU Extra Decoratie Silver 520 Mistlampen vooraan 534 Elektronisch gestuurde airconditioning 550 Boordcomputer 563 Lichtpakket 5DD Krik en wielsleutel 736 2de sleutel met afstandsbediening 851 Spraakversie Duits 886 Handleiding Nederlands
Opties 1CC Auto Start Stop functie 1CD Brake Energy Regeneration 383 Dak en spiegels zwart 403 Elektrisch doorschijnend schuifdak 4A8 Colour Line Cream White 8SM Chassisnummer zichtbaar van buitenaf ZB2 Chili 226 Sportophanging 249 Multifunctioneel stuur 255 Sportstuur 2RS Alu velgen 5 Star Pace met runflat banden, 17’’ 423 Fluwelen tapijten 450 Hoogteregeling voor passagierszetel 493 Opbergpakket 4UL Vlakke koffervloer, uitneembaar 522 Xenonlichten 6FC Radio MINI Boost CD 785 Witte pinklichten 872 Uitrustingspakket 3 ZB3 Ginger 2TA Sperdifferentieel 4UF Sport Knop 507 Park Distance Control achteraan (PDC) Middenarmsteun
En als kers op de taart......
JCW Veerpootbrug JCW spiegelkappen carbon JCW voorbumper + grill JCW dorpellijsten met logo (set) JCW handremgreep met alcantara en carbon, zonder logo JCW schakelpookmanchet uit alcantara JCW schakelknop met carbon bekleed (met alcantara en carbon bekleed) JCW sportstuurwiel bekleed (stuurwielrand leder/alcantara) JCW Recaro leder sportstoelen
Zijn er hier mensen die al met de Cooper S R53 en de Cooper S R56 gereden hebben?
Zoja, wat zijn jullie bevindingen?
Er zit een prijsverschil van makkelijk 10k tussen die twee modellen. Al even iets om over na te denken
Een ding weet ik al: de R53 zuipt gelijk een kanon.
Jammer dat er geen video te vinden is van de performance tussen beiden
Welke zijn volgens jullie argumenten voor het ene of het andere model?
Ik!
Ik ga resoluut voor een R53... Niet alleen op gebied van looks ook op gebied van rijden en fun. Een R56 mag dan al een betere motor hebben, een groter rijdersgemak en meer comfort, aan de MKI kan hij voor mij nooit tippen.
Ik vind de MKI Cooper S meer charme hebben doordat hij nerveuzer rijdt, harder is opgehangen en meer lawaai maakt. De MKI Cooper S benadert perfect wat ik verlang van het rijden met een MINI: strak, sportief en niet al te comfortabel. De R53 is veel puurder dan de R56.
Waaaaay over the edge qua prijs, die ik aan een Mini wil hangen
Ik zou ook geen 30.000 € aan een tweedehandse Mini uitgeven hoor, maar dit is iets dat je moet kopen als extra wagen. Als funmachine. En als er over de prijs te redetwisten valt, kan dat al bij al nog meevallen. Voor een liefhebber dan.
Zijn er hier mensen die al met de Cooper S R53 en de Cooper S R56 gereden hebben?
Zoja, wat zijn jullie bevindingen?
Er zit een prijsverschil van makkelijk 10k tussen die twee modellen. Al even iets om over na te denken
Een ding weet ik al: de R53 zuipt gelijk een kanon.
Jammer dat er geen video te vinden is van de performance tussen beiden
Welke zijn volgens jullie argumenten voor het ene of het andere model?
Ik.
100% voorkeur voor de R53.
En dat zuipen? ik weet niet wat de R56 verbruikt bij normaal gebruik, maar mijn neef zit tussen de 9 en de 11 liter. Wat verre van veel is als je het mij vraagt.
Vriendin van mij rijdt met een JCW-ding, en die heeft 10.5 als verbruik
Comment