Oorspronkelijk geplaatst door wannes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenMegane vind ik ook maar een kutbak, zelfs deze versie
klank is toch ook niet zo super.. Mini's klinken veel dikkerOorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtensound is inderdaad niet echt knap ...
Hier dezelfde sound ( die misschien een iets beter beeld geeft. )
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenwat komen die franse vlooienbakken hier eigenlijk doen in dit topic???
Comment
-
Nieuwe zwarte MINI velgen voor 2009
BMW biedt een nieuwe collectie zwarte velgen voor alle MINI's vanaf de maart produktie. De velgen zijn gloss black en komen als fabrieksoptie beschikbaar.
Op de Amerikaanse markt krijgen de R55, R56 en de R57 een zwarte versie (option code 2RV) van de 16″ Bridge Spoke en de 17″ Crown Spoke zonder meerkosten. MINI zal ook een gloss black versie van de 17″ Web Spoke velg aanbieden als stand alone optie of duurder alternatief in de Sport Package bij de S modellen. De zilveren versies blijven gewoon beschikbaar.
De meest interessante velg komt echter alleen beschikbaar voor de R57. De MINI Cabrio zal de nieuwe black Bullet Spoke two-tone velg als stand alone option krijgen of al keus in de Sport Package bij het S model.
www.newminiclub.eu1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
We weten wat je bedoelt denk ik, heb het er met Blake ook nog over gehad in K.
Dat motorkarakter
Comment
-
Ik zou geen 40.000km op een half jaar kunnen rijden in een kar die ik rot vind.
Het vermogen vind ik verbluffend voor een 1600, de wegligging is fenomenaal goed.
Minpunten voor mij zijn de extreem harde ophaning (17" runflat, eibachveren) en de luide motor bij koudstart.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Mijne was wel een pre ED
Zie testverslag ergens op dit forum. Een Cooper benzine voelt slapper maar is leuker om mee te spelen, en ik vind het eigenlijk ook een beter totaalpakket. Ik vond die HDi nogal piekerig (alles tss 2000 en 3500 zowat). De nieuwe 1.6 van Fiat is echt pakken leuker rijden, vind ik.
Let op het aantal keren 'ik vind'
Maar ik begrijp wel dat Alex 'm leuk vindt om veel kilometers mee te doen
Comment
-
Bon, zal het ff verduidelijken.
Mijn taak was om een vriendin op en neer te brengen naar luchthaven Köln/Bonn. Bon, we waren iets te laat vertrokken, dus liet ik haar rijden, moest ik niet te snel gaan rijden in haar auto met haar ernaast.
Mini Cooper D op 16" staal met winterbanden.
Heenweg ging goed, vond de kar tegen 190 nog best comfortabel, een stuk comfortabeler dan ik van mijn neef zijn Mini cooper S gewoon ben, mede dankzij de betere zetels. Daar aangekomen even afscheid nemen en dan kon mijn testrit beginnen. Nuja, daar buitenrijden was nu geen probleem, je zit eigenlijk direct op de snelweg, dus kon leuke cruising-speed aanhouden. 150 leek me daar ideaal voor. Sneller begon je echt last te krijgen van rij/rolgeluiden, trager ging niet vooruit.
Maar dan kwam er een onbegrensd stuk aan, dus kon ik eens echt gas geven om te kijken wat dat ding kon halen.
Teleurstelling 1:
201 op teller is 186 GPS-speed, en dat bleek ook direct het einde te zijn van zijn kunnen. Dus echt snel valt het ding niet te noemen, zeker niet als je ziet hoe traag ie naar zijn topsnelheid gaat. Heb de indruk dat een MKI Cooper het beter doet.
+ YouTube Video
Maar toen was het stilaan gedaan met de fun, want kwam in Venlo aan, dus gedaan met Duitsland.
Moest daar heel even een stuk over gewone weg, en toen kwam teleurstelling 2. Het gaspedaalgevoel en de gasrespons van zo een mini cooper D is echt 0,0, ik zat precies in een Espace . Idem met dat stuur, wat hebben ze daar voor een stom standaardstuur inzitten, het stuurgevoel is best wel goed, maar omdat het stuur zo irritant is om vast te pakken, is bochten nemen met dit ding ook al een ramp.
Teleurstelling 3 kwam van de zetelverwarming. 3 standen heeft die.
- Lekker om op te zitten
- Goed om heel ff de stoel warm te krijgen
- Goed om water op te koken.
Man,wat was dat, na 3seconden op stand 3 waren 5.000.000 zaadcellen gestorven denk ik.
Maar bon, stand 1 dan maar aangezet en rustig verdergereden. Eindhoven voorbij, allemaal goed en wel, ding reed al bij al niet zo slecht (lichtopbrengst van niet-xenon kan wel beter, maar daarvoor heb je Xenon).
En toen kwam België....
Rol- en rijgeluiden tegen 120 zijn gewoon zo verschrikkelijk op die belgische snelwegen, 0.0 comfort, radio moet 10 standen hoger gezet worden, auto is veel te hard afgeveerd voor de erbarmelijke staat van de E34 en elk spoor wat ie maar kan zoeken vindt ie. Ben dan maar 180 gaan rijden tot aan de eerste afrit om dan binnendoor verder te rijden, was toch niet meer zo ver, en aangezien een mini een stadsautootje is leek me dat een beter idee.
Khad beter op de snelweg gebleven...
Motorgeluid: Kut
Motorkarakteristiek: Kut
Geluidsdemping motorgeluiden interieur: kut (denk zelfs onbestaande)
Versnellingsbak: Schakelt goed, maar veel te dicht bij elkaar al die versnellingen, vooral 3-4-5-6 in dwarsrichting liggen veel te dicht bij elkaar.
Start-Stopfunctie: Kut
Onderstuur: Massief
Neen, echt, voordat ik de grens overging terug België in was ik beginnen denken dat een Mini (in benzine dan wel) misschien toch nog niet zo slecht is om elke dag 200km mee te gaan rijden, want op de snelweg reed dat echt wel goed. Dan over de grens was ik ervan overtuigd dat in België de mini dus enkel goed was om in de stad te rijden, tot ik dat ging doen. In België kan je (toch dat stuk waar ik heb gereden) geen ene fuck aanvangen met een MINI Cooper D vind ik. Dan zijn er (zeker voor dat budget, maar zeker ook goedkopere) alternatieven die mij véél beter liggen.
Volgende keer dat ik haar moet wegbrengen zeg ik dat we de Espace nemen. Dat ding is even snel, heeft een even kutte gasrespons, maar is een pak comfortabeler. Het ding heeft ook een stuur dat beter vastpakt (maar wel een pak minder goed en direct stuurt). En dan moet de achterbank ook niet platgeklapt worden om een week bagage van een vrouw mee te pakken
Comment
-
Het is wel zo dat de Mk.II wat mods (ophanging, banden) nodig heeft om leuk te rijden, maar dan nog vind ik een Cooper D ook niet zo fun als de andere MINI's.
Stoelverwarming is inderdaad mega heet op stand 3 en non-xenon geeft echt weinig licht als je xenon gewoon bent.
't Gaat nog betrekkelijk goed vooruit voor een 1.6 dieseltje, maar dat motorkarakter is niet vergelijkbaar met een 1.6 benzine Cooper. Ik reed veel liever met die laatste, veel alerter op 't gas.. leuker geluidje enzovoort
Ik heb er toch 208 uitgehaald, uit die diesel btw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenHet is wel zo dat de Mk.II wat mods (ophanging, banden) nodig heeft om leuk te rijden, maar dan nog vind ik een Cooper D ook niet zo fun als de andere MINI's.
Stoelverwarming is inderdaad mega heet op stand 3 en non-xenon geeft echt weinig licht als je xenon gewoon bent.
't Gaat nog betrekkelijk goed vooruit voor een 1.6 dieseltje, maar dat motorkarakter is niet vergelijkbaar met een 1.6 benzine Cooper. Ik reed veel liever met die laatste, veel alerter op 't gas.. leuker geluidje enzovoort
Ik heb er toch 208 uitgehaald, uit die diesel btw.
Dat die best vooruit gaat voor een 1.6 diesel weet ik, maar welke idioot koopt nu ook een 1.6 diesel. Alles onder de 2-liter moet naft zijn.
Comment
-
Carlito, uit je verslag leer ik vooral ... teleurstelling. Lijkt mij een beetje dat je verwachtingen zeer hoog waren, maar dat ze niet ingelast zijn.
201 voor een stadswagen met een 1600 diesel ... komaan, dat kan je toch niet slecht vinden? kijk eens wat een vergelijkbare kar haalt.
Je opmerking mbt het stuur vind ik een beetje dwaas ... OK, 't is een cheap stuur ... maar daarom stuurt die auto echt niet slechter hé
Ophanging/comfort: volledig akkoord. Ik denk dat het comfort van de mijne redelijk vergelijkbaar is met een Elise ... zonder overdrijven. Onlangs reed gTa een kort stukje mee, ik startte de auto, reed zachtjes van een glooiende stoep, en 't eerste wat ie zei, was "damn, dat ding ligt hard"
Ik vind dat leuk, zo hard.
Voor de rest: zetelverwarming bij BMW is altijd zo agressief ... er zijn er die met brandplekken in de zetels naar de dealer moeten ...
Gasgevoel: ook weer: 't is maar wat je verwacht van een stadswagentje .. ik vind er niks mis mee.
Motorgeluid: volledig akkoord.
Weggedrag: zal eerder liggen aan de smalle winterbanden, dan aan de auto zelf
Ik kan me goed vinden in je verslag, maar 't lijkt me gewoon dat de auto wat minder aan je verwachtingen voldeed ...
Ik zou voor mijn minitje in ieder geval héél veel andere auto's laten staan1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDat die best vooruit gaat voor een 1.6 diesel weet ik, maar welke idioot koopt nu ook een 1.6 diesel. Alles onder de 2-liter moet naft zijn.
1.6 = lage taks/uitstoot/verbruik/...
alles voor de portefeuille.
Voor een 1600 vind ik dat die geschift presteert.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenCarlito, uit je verslag leer ik vooral ... teleurstelling. Lijkt mij een beetje dat je verwachtingen zeer hoog waren, maar dat ze niet ingelast zijn.
Ik kan me goed vinden in je verslag, maar 't lijkt me gewoon dat de auto wat minder aan je verwachtingen voldeed ...
Ik zou voor mijn minitje in ieder geval héél veel andere auto's laten staan
Had nog nooit met een Mini diesel gereden, enkel met MKI Cooper, Cooper Cabrio en Cooper S, en met MKII Cooper S.
En in vergelijking met die versies is de diesel echt een kutbak. Ik rij 10x liever met die Cooper Cabrio CVT dan met die manuele Cooper D. Die wegligging en dat direct stuur is allemaal leuk als je een Cooper of Cooper S hebt, maar in een Cooper Diesel vind ik dat echt storend. Dan rij ik véél liever met mijn oma haar Polo TDI of met een Clio. Die dingen rijden een pak slechter qua sturen en ophanging, maar als je een kutmotor steken hebt heb je ook niets aan een goed onderstel. Dat is zoals een BMW 316i kopen, das gewoon zonde van het onderstel, dat kan zoveel meer aan.
Comment
Comment