Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Is die Mini van jou echt zo hard? Gij hebt toch gewoon 17inch + RFT en Eibach?

ik vond dat nog comfortabel nu met 18 duim is het wel voelbaar harder.
    Jij hebt langere wielbasis zeker.

Dat scheelt ook veel.

Bij die oude mini's, zo van die travellers rijden echt een pak beter

Comment

Komkom, de uwe is ook nog comfortabel had ik de indruk. Seat Ibiza met (OEM) sportophanging en 17" is nog wat anders
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• De onze rijdt beenhard en dat merk ik vooral als ik terug in de Passat stap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
          Voor de rest: zetelverwarming bij BMW is altijd zo agressief ... er zijn er die met brandplekken in de zetels naar de dealer moeten ...
          memories

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Ja, als je langer blijft aandringen is 208 mss wel haalbaar. Maar ik kreeg nooit zoveel tijd/plaats.

Dat die best vooruit gaat voor een 1.6 diesel weet ik, maar welke idioot koopt nu ook een 1.6 diesel. Alles onder de 2-liter moet naft zijn.
            MINI koop je dan ook niet om topsnelheden te halen.

Comment

• Dat komt er van zeker als je veel gewoon bent...?

Comment

Bon, zal het ff verduidelijken.

Mijn taak was om een vriendin op en neer te brengen naar luchthaven Köln/Bonn. Bon, we waren iets te laat vertrokken, dus liet ik haar rijden, moest ik niet te snel gaan rijden in haar auto met haar ernaast.

Mini Cooper D op 16" staal met winterbanden.

Heenweg ging goed, vond de kar tegen 190 nog best comfortabel, een stuk comfortabeler dan ik van mijn neef zijn Mini cooper S gewoon ben, mede dankzij de betere zetels. Daar aangekomen even afscheid nemen en dan kon mijn testrit beginnen. Nuja, daar buitenrijden was nu geen probleem, je zit eigenlijk direct op de snelweg, dus kon leuke cruising-speed aanhouden. 150 leek me daar ideaal voor. Sneller begon je echt last te krijgen van rij/rolgeluiden, trager ging niet vooruit.

Maar dan kwam er een onbegrensd stuk aan, dus kon ik eens echt gas geven om te kijken wat dat ding kon halen.
                Teleurstelling 1:

201 op teller is 186 GPS-speed, en dat bleek ook direct het einde te zijn van zijn kunnen. Dus echt snel valt het ding niet te noemen, zeker niet als je ziet hoe traag ie naar zijn topsnelheid gaat. Heb de indruk dat een MKI Cooper het beter doet.

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Maar toen was het stilaan gedaan met de fun, want kwam in Venlo aan, dus gedaan met Duitsland.
                Moest daar heel even een stuk over gewone weg, en toen kwam teleurstelling 2. Het gaspedaalgevoel en de gasrespons van zo een mini cooper D is echt 0,0, ik zat precies in een Espace . Idem met dat stuur, wat hebben ze daar voor een stom standaardstuur inzitten, het stuurgevoel is best wel goed, maar omdat het stuur zo irritant is om vast te pakken, is bochten nemen met dit ding ook al een ramp.
                Teleurstelling 3 kwam van de zetelverwarming. 3 standen heeft die.
                - Lekker om op te zitten
                - Goed om heel ff de stoel warm te krijgen
                - Goed om water op te koken.
                Man,wat was dat, na 3seconden op stand 3 waren 5.000.000 zaadcellen gestorven denk ik.
                Maar bon, stand 1 dan maar aangezet en rustig verdergereden. Eindhoven voorbij, allemaal goed en wel, ding reed al bij al niet zo slecht (lichtopbrengst van niet-xenon kan wel beter, maar daarvoor heb je Xenon).
                En toen kwam België....
                Rol- en rijgeluiden tegen 120 zijn gewoon zo verschrikkelijk op die belgische snelwegen, 0.0 comfort, radio moet 10 standen hoger gezet worden, auto is veel te hard afgeveerd voor de erbarmelijke staat van de E34 en elk spoor wat ie maar kan zoeken vindt ie. Ben dan maar 180 gaan rijden tot aan de eerste afrit om dan binnendoor verder te rijden, was toch niet meer zo ver, en aangezien een mini een stadsautootje is leek me dat een beter idee.
                Khad beter op de snelweg gebleven...
                Motorgeluid: Kut
                Motorkarakteristiek: Kut
                Geluidsdemping motorgeluiden interieur: kut (denk zelfs onbestaande)
                Versnellingsbak: Schakelt goed, maar veel te dicht bij elkaar al die versnellingen, vooral 3-4-5-6 in dwarsrichting liggen veel te dicht bij elkaar.
                Start-Stopfunctie: Kut
                Onderstuur: Massief

Neen, echt, voordat ik de grens overging terug België in was ik beginnen denken dat een Mini (in benzine dan wel) misschien toch nog niet zo slecht is om elke dag 200km mee te gaan rijden, want op de snelweg reed dat echt wel goed. Dan over de grens was ik ervan overtuigd dat in België de mini dus enkel goed was om in de stad te rijden, tot ik dat ging doen. In België kan je (toch dat stuk waar ik heb gereden) geen ene fuck aanvangen met een MINI Cooper D vind ik. Dan zijn er (zeker voor dat budget, maar zeker ook goedkopere) alternatieven die mij véél beter liggen.

Volgende keer dat ik haar moet wegbrengen zeg ik dat we de Espace nemen. Dat ding is even snel, heeft een even kutte gasrespons, maar is een pak comfortabeler. Het ding heeft ook een stuur dat beter vastpakt (maar wel een pak minder goed en direct stuurt). En dan moet de achterbank ook niet platgeklapt worden om een week bagage van een vrouw mee te pakken
                Goh, veel minpunten die jij opmerkt heb ik niet
                Ik heb een beenharde ophanging ( verlaagd )
                Goede gasrespons en lekker zwaar stuur ( sportknop )
                Veel licht ( xenons )
                Topsnelheid ( 200 voor een stadsautoke vind ik al meer dan rap genoeg )
                Goede audio in de auto

Het enige waar je imho een punt hebt, motor heeft een beperkt piekgebied.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                  Dat komt er van zeker als je veel gewoon bent...?
                  Wat is hij dan gewoon?

Comment

Een 16" RoF is harder dan een gewone 18".

Dat vond ik toch bij mij .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                      Goh, veel minpunten die jij opmerkt heb ik niet
                      Ik heb een beenharde ophanging ( verlaagd )
                      Beenhard is net kut als je geen vermogen hebt.

Dan zit je niet comfortabel en kom je nog niet vooruit ook nog niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Wat is hij dan gewoon?
                        Renault Espace

Comment

Beenhard is net kut als je geen vermogen hebt.

Dan zit je niet comfortabel en kom je nog niet vooruit ook nog niet.
                          Komaan, Alex zijn dooper gaat in een 9.5 naar de 100. Een dooper haalt 200km/uur. Geen vermogen mijn hol ze . Je moet het niet vergelijken met een Cooper S of JCW he .

Comment

• 9.4 naar 100 vind ik nu toch ook niet echt "traag" te noemen. er zijn VEEL auto's die moeten onderdoen. en die hebben bijna altijd wel wat meer dan een 1600cc diesel.

soit ... elk zijn gedacht zeker 't is mijn eerste auto waarmee ik er zoveel km's heb op zitten en het is nog geen seconde in mij opgekomen om die kar te vervangen.
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                              Dat komt er van zeker als je veel gewoon bent...?
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Comment

• Netjes
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Da's die van jbcola, kan erg knappe foto's maken!

Comment

Working...
                                          X