Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, er mogen een aantal dingen af, zoals de logo's van JCW en 50 jaar MINI, en dan die verstralers...

    Ik vind het jammer dat je een kleurverschil zit bij de rode. Bij de ringen rond de koplampen en ook achteraan rond de achterlichten.

    Comment


    • Precies één of ander vies insect

      Comment


      • Aan de Mini kenners - rijders

        Beste

        Ik ben wat aan het dagdromen. Nu ben ik plots gevallen op een Mini One D, die met het 1.4 toyota diesel motortje.

        Graag had ik aan de mini kenners en/of rijders onder jullie willen vragen wat de voor- en nadelen zijn een mini en van de motor (1.4 d, 1.6 One & Cooper).

        Zijn er dingen waarop je moet letten bij een eventuele aankoop van een mini? Bouwjaren die ik best zou vermijden? Is het panoramisch dak een aanrader of heb je daar veel last van (windgeruis, mankementen?)?

        Rijdt een mini nu daadwerkelijk echt zo hard, dat je tanden eruit vliegen?

        Just Shout!

        Gr Jasper
        Last edited by ; 25/04/2009, 17:27.

        Comment


        • De facelift-versies vanaf 2005 zijn beter afgewerkt dan de eerste serie.
          Het pano-dak geeft een zeer leuke sfeer binnenin, schuift ver open maar is in de volledig open stand nauwelijks bruikbaar boven de 80km/u - om wat rond te cruisen ideaal. Het onze durft al eens wat kraken als het net geopend is, maar dit verdwijnt daarna.
          Onze Cooper S (incl. sportophanging) rijdt beenhard, heb geen ervaringen met andere versies.

          Comment


          • Heeft of weet er iemand foto's staan van een zwarte MINI (liefst facelift) met wit dakje, witte streepjes en liefst witte velgen?

            Thx in advance!
            nls2000

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk Berichten
              Beste

              Ik ben wat aan het dagdromen. Nu ben ik plots gevallen op een Mini One D, die met het 1.4 toyota diesel motortje.

              Graag had ik aan de mini kenners en/of rijders onder jullie willen vragen wat de voor- en nadelen zijn een mini en van de motor (1.4 d, 1.6 One & Cooper).

              Zijn er dingen waarop je moet letten bij een eventuele aankoop van een mini? Bouwjaren die ik best zou vermijden? Is het panoramisch dak een aanrader of heb je daar veel last van (windgeruis, mankementen?)?

              Rijdt een mini nu daadwerkelijk echt zo hard, dat je tanden eruit vliegen?

              Just Shout!

              Gr Jasper
              Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
              De facelift-versies vanaf 2005 zijn beter afgewerkt dan de eerste serie.
              Het pano-dak geeft een zeer leuke sfeer binnenin, schuift ver open maar is in de volledig open stand nauwelijks bruikbaar boven de 80km/u - om wat rond te cruisen ideaal. Het onze durft al eens wat kraken als het net geopend is, maar dit verdwijnt daarna.
              Onze Cooper S (incl. sportophanging) rijdt beenhard, heb geen ervaringen met andere versies.
              Dag Jasper,

              Ik rij nu 2 jaar met een MINI One D van 2004 (model voor de facelift), en ik heb een dikke 40.000km erop zitten, dus ik kan je misschien wat meer informatie geven.

              Eerst en vooral, een MINI One D is geen snelheidswonder. Je kan mee met het verkeer, maar je moet boven de 120km/u geen topprestaties verwachten. De 75pk is voldoende voor mij. De facelift-versie heeft 82pk. Hij geeft een klein duwtje in de rug, ideaal voor vlot in de stad rond te rijden. Hij voelt sneller aan dan een VW SDI motor en een vergelijkbare 1.4TDI. Hij kan vlot mee met het autosnelwegverkeer, maar inhalen kan soms wat langer duren. Je moet hem wat tijd geven om op gang te komen.
              Het leuke is dat je met de ONE D redelijk hard kan gaan en toch binnen de grenzen kan blijven. Een ideale leerschool om dat kart-gevoel onder de knie te krijgen. Met een Cooper S zit je meteen ver boven de wettelijke limieten.


              De ophanging is standaard zeker niet beenhard. Ze is niet supersoft maar wel stug. Je voelt wel de putten en deksels, maar mij stoort het persoonlijk niet. Het is sportief zonder overdreven te zijn. Een Cooper S is een stuk harder afgeveerd. Lange ritten van meer dan 150km zijn wel vermoeiend op een autostrade zoals in België, maar 100km aan één stuk is zeker te doen.

              Personen op de achterbank hebben nauwelijks tot geen ruimte. Als je vaak 3 mensen meeneemt, zou ik opteren voor een andere wagen. Dat is gewoon niet te doen. Ik gebruik de achterbank voor mijn laptop en tas. Soms neem ik mensen mee, maar die houden het niet zo lang uit vanachter. Veel opbergruimte is er niet. Ik zit altijd met doosjes van brillen, cd's en flesjes rond te zeulen.

              Dingen waar je op moet letten:

              · in de winter bij koude temperaturen durven alle MINI's van dat type nogal eens stil te vallen. Maar dan moet het al stenen uit de grond vriezen. Dat is eigen aan die modellen en dat gaat ook weg wanneer het warmer wordt dan -4°C.
              · Je moet ook letten op het slot van het koffer, dat nogal eens veel lawaai durft te maken.
              · Mijn stuurwielbekleding komt volledig los. Het is een soort van plastic dat je volledig met velletjes kan aftrekken. Ik weet niet of andere MINI-eigenaars daar last van hebben, maar ik erger mij er dood aan. Ik denk dat ik binnen afzienbare tijd eens een nieuw stuurtje moet gaan steken.



              Wat kan ik nog zeggen...Geen reservewiel...Wanneer je een platte band krijgt, heb je wel een toolkit, maar dat is echt een miserie. Ik heb toen een takelwagen gebeld. Dat is wel een nadeel.

              Voor de rest eigenlijk niets dan lof over deze wagen. Hij staat zeer weinig bij de dealer. Ik denk dat ik één of twee keer per jaar eens binnenga voor ofwel remblokken of een klein onderhoud en dan natuurlijk het grote onderhoud.

              Comment


              • Het panorama dak durft ook lawaai te maken, zowel op pre als de facelift.
                Verder zou ik NOOOIT een one D overwegen. Zo'n klein (vrij) licht bakje hoort een benzine te hebben. Die cooper geeft massas plezier, een Mini koop je ook niet om gigantisch lange ritten te doen (vind ik) en dan zou die benzine geen nadeel mogen zijn in de vele korte ritten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Het panorama dak durft ook lawaai te maken, zowel op pre als de facelift.
                  Verder zou ik NOOOIT een one D overwegen. Zo'n klein (vrij) licht bakje hoort een benzine te hebben. Die cooper geeft massas plezier, een Mini koop je ook niet om gigantisch lange ritten te doen (vind ik) en dan zou die benzine geen nadeel mogen zijn in de vele korte ritten.
                  Het panoramadak maakt bij die van mij geen hinderlijke geluiden. Het is welliswaar een R56. De vering daarentegen is voor mijn gevoel echt iets te hard...
                  sigpic

                  www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                  Comment


                  • Vers van Newminiclub

                    In aantocht: zwaardere BMW-diesel voor MINI
                    Tot nu toe moest de Mini zich �behelpen� met de half Franse, 110 pk �sterke� 1.6 Cooper D. Maar de vader van Mini heeft zelf ook een aardige viercilinder diesel in de aanbieding. In de fabriek in Oxford is deze week het eerste testexemplaar van de Mini 2.0 D van de band gerold.

                    Officieel is het niet naar buiten gekomen, maar het wordt geschat dat deze zo�n 150 pk weet te produceren. Dat zou een een echt Cooper S-alternatief kunnen zijn (voor de leasertjes). Ondertussen zal het verbruik behoorlijk laag uitvallen: in de 123d, waarin het blok 204 pk levert, blijft dit immers al steken op 5,2 l/100 km.

                    Vanaf 2011 gaat BMW verschillende varianten van hun eigen dieselmotor in de Mini leveren, en dit zou wel eens de topper kunnen worden. Over de naamgeving wordt volop gespeculeerd: Cooper S D, John Cooper Works D, het kan nog allemaal.
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      Vers van Newminiclub

                      Cooper S D zou er wel zwaar over zijn. Hoewel zo'n 150 pk diesel in een MINI wel echt rap zal gaan...
                      sigpic

                      www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                      Comment


                      • Mini Cooper S JCW-D met 204 pk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                          VET


                          Knokke, MINI City.
                          Ben dat kraam vrijdagmiddag tegengekomen op de E34. 1 Xenon brandde schijnbaar maar half. Ik heb dan maar beetje doorgegeven met de IS om van die brol af te raken. Persoonlijk vind ik het iets teveel foorbak-allure te hebben...
                          1991 BMW E30 318is

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Mini Cooper S JCW-D met 204 pk
                            echt é

                            een S of JCW moet knallen en brullen/brommen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              echt é

                              een S of JCW moet knallen en brullen/brommen
                              Brommen zal het wel met een 4 cil. diesel

                              Comment


                              • Iemand een idee wat een JCW-pakket (exterieur) kost? (Inclusief montage en spuitwerk)
                                nls2000

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                  Iemand een idee wat een JCW-pakket (exterieur) kost? (Inclusief montage en spuitwerk)
                                  Vraag eens aan Joris.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                    Vraag eens aan Joris.
                                    Euhm, bij mij stond dat op de aankoopfactuur ( dus -15% ) en de montage etc. was gratis.
                                    Ik weet dus niet hoeveel het echt kost...

                                    Comment


                                    • Broer heeft gisteren een cooper s gekocht, morgen es toerke mee doen

                                      Comment


                                      • na de GT3 RS nu ook de MINI RS :





                                        gespot in parking SP plein Gent

                                        Comment


                                        • grappig

                                          Comment

                                          Working...
                                          X