Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoi iedereen, even vraagje voor degenen die hier iets van afweten;
de oudere mini (ongeveer 1987), is dit een betrouwbaar wagentje?
Mij valt tijdens mijn zoektocht hiernaar op dat zeer veel van die wagentjes veel roest hebben. Dit is nog niet zo onoverkomelijk, maar zijn deze wagentjes technisch ook goed in orde? En welke motorvariant is het meest aan te raden, de 1.0 of de 1.3?
Ben op zoek naar zo'n auto voor mijn vriendin, dus hier zou ze wel dagelijks mee rijden, maar moet natuurlijk betrouwbaar zijn he.
Volgens mij kan daar niet veel stuk aan gaan aangezien er ook niet veel op zit.
Kent iemand hier veel van, en op welke punten ik zeker moet letten bij mijn zoektocht.
en als ze herspoten zijn, is de carroserie niet beter beschermd? zijn de stukken ook nog makkelijk te vinden?
Stukken zijn ongelooflijk goed te vinden.
Over dat herspuiten: ligt eraan hoe het herspoten is. Slechter beschermd gaat het hoogstwaarschijnlijk niet zijn, want standaard bescherming was er niet.
Er zijn er ook die over de roest overheen spuiten bij wijze van spreken, en dan roest het gewoon verder.
Toevallig een paar weken terug een rode Mini Mayfair te koop zien staan. Kan nog eens gaan kijken of hij er nog staat, als je wilt (was redelijk achterin)
bwaah, een rode is nie echt mijn goesting, zoek ook eentje die max € 4000 kost. zou dat technisch genoeg betrouwbaar zijn om dagelijks te gebruiken?
Aan allemaal zijn kosten... vroeg of laat. 4000 EUR... dan ga je wsl eentje hebben in rijdbare staat, maar zowieso met onderdelen die aan vervanging toe zijn. Olie-lekken, wiellagers én roest(!) zijn de grootste problemen.
Als je eentje wil die zonder al te veel gesleutel of kosten een jaartje wilt bollen, dan moet je in de prijsklasse 7000+ gaan zoeken... en dan nog. Bovendien is dat dan ook weer wat geld.
Ik zou gewoon goed opletten bij je aankoop naar de staat van de roest en de motor. Voor de rest ga je dan niet al te veel grote kosten hebben, maar een perfect wagentje heb je dan ook niet.
Je gaat altijd wat kleine kosten hebben: onderhoud, olie, wiellagers, etc. klein prullaria. En zowieso ooit 's een grote kost, maar daarom kijk je dus best naar de staat van de roest en motor.
Wat betreft motor keuze: Een 1300'tje is vele toffer om mee te bollen en dit merk je wel tegenover de 1.0. Zovéél meer kost die ook niet. Ik raadt je dan wel een carburator aan. Een SPI of MPI zijn al vaak enkele $$ duurder.
En die zever van een 1.0 opkietelen met stages is zever... het doet weinig tot niets...
Aan allemaal zijn kosten... vroeg of laat. 4000 EUR... dan ga je wsl eentje hebben in rijdbare staat, maar zowieso met onderdelen die aan vervanging toe zijn. Olie-lekken, wiellagers én roest(!) zijn de grootste problemen.
Als je eentje wil die zonder al te veel gesleutel of kosten een jaartje wilt bollen, dan moet je in de prijsklasse 7000+ gaan zoeken... en dan nog. Bovendien is dat dan ook weer wat geld.
Ik zou gewoon goed opletten bij je aankoop naar de staat van de roest en de motor. Voor de rest ga je dan niet al te veel grote kosten hebben, maar een perfect wagentje heb je dan ook niet.
Je gaat altijd wat kleine kosten hebben: onderhoud, olie, wiellagers, etc. klein prullaria. En zowieso ooit 's een grote kost, maar daarom kijk je dus best naar de staat van de roest en motor.
Wat betreft motor keuze: Een 1300'tje is vele toffer om mee te bollen en dit merk je wel tegenover de 1.0. Zovéél meer kost die ook niet. Ik raadt je dan wel een carburator aan. Een SPI of MPI zijn al vaak enkele $$ duurder.
En die zever van een 1.0 opkietelen met stages is zever... het doet weinig tot niets...
Wiellagers zijn wel vooral door die 13" velgen hoor ik overal.
maar over het algemeen zijn het toch wagentjes waar je werk aan blijft hebben ook al vind je een goed gerestaureerde mini?
Bijna alles wat ik vind heeft last van roest. Nu weet ik wel dat zelfs al ga je bij een carrossier in het zwart je toch altijd een goeie € 500 kwijt bent voor het minste werk.
Dus als zo'n wagen steeds opnieuw begint te roesten blijft hij daarin dus veel geld kosten. Moet eerlijk zeggen dat de twijfel richting de oude mini aan het komen is, mss toch beter kijken voor een nieuw model, rond de €7000 vind je daar al goede wagens in, en een pak degelijker, maar je hebt natuurlijk niet zo'n karaktervolle auto
maar over het algemeen zijn het toch wagentjes waar je werk aan blijft hebben ook al vind je een goed gerestaureerde mini?
Bijna alles wat ik vind heeft last van roest. Nu weet ik wel dat zelfs al ga je bij een carrossier in het zwart je toch altijd een goeie € 500 kwijt bent voor het minste werk.
Dus als zo'n wagen steeds opnieuw begint te roesten blijft hij daarin dus veel geld kosten. Moet eerlijk zeggen dat de twijfel richting de oude mini aan het komen is, mss toch beter kijken voor een nieuw model, rond de €7000 vind je daar al goede wagens in, en een pak degelijker, maar je hebt natuurlijk niet zo'n karaktervolle auto
Als het is om jarenlang zorgeloos te rijden moet je geen oude mini kopen neen
Comment