Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
    Waarom rijd je de winter gwn niet door met je 17" AB velgen ?
    Voor 't zout, en om de banden wat te sparen ... die fietswielen kosten een pak minder dan een 17" runflat

1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ziet er nog best vet uit. Ragstyle
      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Ik vind het geschift lelijk

Mijn vriendin begrijpt niet dat ik er geen deksels op leg, maar dat is nu net het punt!!
        1994 Mercedes SL320
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• @Allex... Wil je mijn huidige wielen niet kopen? 300 euro... zonder banden weliswaar. Voor de winter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
            @Allex... Wil je mijn huidige wielen niet kopen? 300 euro... zonder banden weliswaar. Voor de winter.
            uw GP's bedoel je?
            1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
              @Allex... Wil je mijn huidige wielen niet kopen? 300 euro... zonder banden weliswaar. Voor de winter.
              Ik kan wel geinteresseerd zijn
              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                uw GP's bedoel je?
                ja

Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                Ik kan wel geinteresseerd zijn
                en ok

Comment

Voor 't zout, en om de banden wat te sparen ... die fietswielen kosten een pak minder dan een 17" runflat

Zwarte stalen velgen als wintersetje is wel vet

Comment

• Ik vind het ook afschuwelijk!

Comment

• Geschift cool filmpje

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                      sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                        zalige Mini!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
                          Astro black:

Doet me wat denken aan mijn ex mini, had wel geen zwarte wielen

Dus ik ben zoiezo fan
                          Last edited by mini-ahollic; 27/11/2009, 12:08.

mcs clubman

Comment

Verbruik is met anderhalve liter gezakt sinds ik met die telefoonschijven rij
                            1994 Mercedes SL320
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Liever wat meer verbruiken en wat minder voor lul rijden

mcs clubman

Comment

Verbruik is met anderhalve liter gezakt sinds ik met die telefoonschijven rij
                                Anderhalve liter? You live in a fantasy world.

Comment

• MINI Camden

Een goed gesprek

Een MINI wordt gekocht om het rijplezier. De auto ziet er goed uit en rijdt nog beter. Toch zoekt MINI continu naar manieren om de pret nog verder te vergroten. Ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van het merk is er nu een unieke MINI die het feestgehalte op een ludieke manier verhoogt: de MINI Camden praat tegen de bestuurder! Wat heeft deze bijzondere MINI te vertellen?
                                  "We now have ignition, the rest comes naturally to a MINI". "Good, I don't like long waits". "Everybody ready?" "It's like driving a small portion of heaven". "The temperature is great, I just needed to say that". "I agree whole heartedly". "Buckled up and ready? 3 ... 2 ... 1 ... let's MINI!". ... en dat is slechts één van de vele manieren waarop de bestuurder wordt begroet door "Mission Control" zodra de motor is gestart.
                                  Deze bijzondere MINI praat niet zomaar, maar heeft een enorme woordenschat die afkomstig is van "car" (een mannenstem) en "coach" (een vrouwenstem). Samen houden ze de stemming er in met een arsenaal aan spitsvondige opmerkingen.
                                  Uitrusting

"This is the engine speaking, I'm not warmed up yet, so can you keep it calm. Alright? I'll inform you when I'm all warmed up and ready to go. I promise". De eerste kilometers met koude motor nog even voorzichtig omspringen met het gaspedaal dus. Dat geeft de gelegenheid om rustig een blik op de auto zelf te werpen, want ook de aankleding van deze "Camden"-uitvoering is heel bijzonder.
                                  De "Camden"-variant zal een jaar lang leverbaar zijn en bestaat behalve uit de ingebouwde praatjesmakers ook uit een bijzonder uiterlijk. De testauto is uitgevoerd in de kleur "Silver White", wat het midden houdt tussen zilvergrijs en gebroken wit. Let daarbij op bijzondere details zoals de grijs/wit gestreepte spiegelbehuizingen en de vele Camden-logo's.
                                  In het interieur komen dezelfde tinten terug. Niet alleen de stoelen, maar ook het dashboard en de deurpanelen zijn uitgevoerd met witte accenten. Standaard is een MINI al een mooie auto, maar dit exemplaar is ook nog eens heel bijzonder.
                                  Ook de uitrusting is rijker, waarbij het door Harman Kardon verzorgde audiosysteem de belangrijkste toevoeging is. Iedere deur is voorzien van een drieweg luidsprekerset en achterin de auto is een subwoofer geplaatst. Het geluid is krachtig, zonder ooit opdringerig te worden. Zelfs met het volume op "max" (het favoriete volume van de dienstdoende testrijder) blijft het geluid strak en vervormt het nauwelijks. Alhoewel de helderheid zeker voor verbetering vatbaar is, kan worden gesteld dat dit het beste audiosysteem is dat standaard leverbaar is op een kleine auto.
                                  Prestaties

"Hello, engine again. I'm now all warmed up and ready to go, go, go!". Tijd om de MINI Cooper S de sporen te geven, want de welbespraakte motor levert 175 pk / 240 Nm. Het voelt zelfs alsof de viercilinder benzinemotor nog meer dan dat levert! Dat is te danken aan de kordaat aangrijpende koppeling, de korte versnellingen en het feit dat de motor al bij lage toeren veel trekkracht levert. Wanneer toeren worden gemaakt is de krachtbron meer dan gretig en schiet de MINI er direct vandoor!
                                  Daarbij: deze auto is niet alleen snel, maar voelt ook snel. Dat laatste is minstens zo belangrijk als de daadwerkelijk meetbare prestaties.
                                  Een lang lopend probleem van de MINI is met deze nieuwste generatie eindelijk opgelost. Om de achteruit in te kunnen leggen moet voortaan een flinke weerstand worden overwonnen. Het risico bestaat daarom niet meer om per ongeluk de achteruit in te leggen, in plaats van de eerste versnelling.
                                  Verbruik

Dankzij "Efficient Dynamics" gaat het raceplezier bovendien niet ten koste van het milieu. Deze techniek, afkomstig van moederbedrijf BMW, maakt de auto sneller en toch zuiniger. Veel mechanische onderdelen (o.a. de waterpomp) zijn vervangen door elektrische exemplaren. Energie die normaal gesproken verloren gaat bij remmen of uitrollen, wordt nu omgezet in elektriciteit. Deze "gratis" elektriciteit drijft de voorheen mechanische onderdelen aan en dat bespaart veel brandstof.
                                  "A short break for the environment", "Doesn't that just warm your heart?", klinkt wanneer de MINI tot stilstand komt en de motor automatisch afslaat. Zodra de eerste versnelling weer wordt ingelegd, start de motor vanzelf. Dit gaat zo snel dat het nooit stoort, maar wel veel brandstof bespaart (tot 10%) in stadsverkeer. Ook hier geldt dat "Mission Control" vele manieren heeft om het stop/start-mechanisme te becommentariëren; zelfs met citaten van beroemdheden en weetjes uit de historie van MINI.
                                  En bij vrijwel iedere knop hoort een tekst. De verwarming een tandje hoger? Coach vindt het heerlijk. De cruise-control aan? De auto laat weten met plezier de snelheid vast te houden. Alleen al bij het losmaken van de gordel, zijn tijdens deze rijtest meer dan twintig verschillende opmerkingen geteld! Het mooiste is een waarschuwing wanneer de handrem wordt aangetrokken op het "verkeerde" moment: "if you love your handbrake, set it free".
                                  Weggedrag

Veruit het meeste spraakwater komt los wanneer de MINI z'n sublieme weggedrag mag demonstreren. Een beetje vlotte bocht is al voldoende voor een enthousiaste: "Whoaaaaa, go cart feeling!". Een echt snelle bocht gaf een "MINI rulez". Al die aanmoedigingen zetten zelfs de kalmste bestuurder er toe aan het maximale uit de MINI Cooper te halen, tot de auto uiteindelijk tussen hoop en vrees "Geronimo!" uitroept.
                                  Dankzij de directe besturing en het stugge onderstel communiceert de MINI ook zonder woorden perfect met de bestuurder. De wegligging is uitstekend en samen met de gewillige motor is dit een auto die grossiert in rijplezier. Het is een klein jaar geleden sinds ondergetekende zo veel plezier had met een auto ... dat was tijdens de test van de MINI Cabrio.
                                  Conclusie

Een goed gesprek voeren in de auto doen vele mensen. Maar een goed gesprek voeren mét de auto is nieuw. De MINI Camden becommentarieert, moedigt aan, waarschuwt en is vooral ontzettend grappig. Het (alleen Engels) sprekende "Mission Control" dient geen enkel ander doel dan het rijplezier nog verder te vergroten, maar daar slaagt het in de praktijk dan ook uitstekend in.
                                  Daarnaast biedt de "Camden"-uitvoering een bijzondere aankleding. In het geval van de testauto is dat een fraaie combinatie van zilvergrijs en wit. De uitrusting is extra rijk, waarbij vooral het prima klinkende audiosysteem opvalt.
                                  Evenals iedere andere MINI biedt ook deze "Camden Cooper S" volop rijplezier dankzij een gretige motor, directe besturing en een prima onderstel. "Efficient Dynamics" zorgt ervoor dat het verbruik, ondanks de uitstekende prestaties, bescheiden blijft. "Bye, bye, see you around. We'll keep an eye on things from here, don't you worry. Hope to see you soon".

BRON : http://www.autozine.nl/text/800.html

Comment

• Ik vind dat wel heel vet! Alleen vraag ik mij af of de plaat niet blijft hangen na 20.000 km? Zoveel verschillende zinnen kunnen daar toch niet in geprogrammeerd staan.

Wat zou hij zeggen bij een ongeval?

Comment

• Waarschijnlijk plezant de eerste keren maar ik vrees dat zoiets snel op de zenuwen begint te werken na een tijdje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                        Anderhalve liter? You live in a fantasy world.
                                        Vanmorgen 300km op de dagteller gezet en het tweede blokje van mijn tankinhoud viel net weg ... ben dan gaan tanken en ik zit nu op 3.9 liter ipv +/- 5.3

Toppunt is dat ik vroeger alléén snelweg deed, nu alleen nog kortere ritten ... zeer bizar
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Alexanderr dat zwart rondom uw lampen blijft dat goed plakken?

Comment

Working...
                                          X