Oorspronkelijk geplaatst door William Blake
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik heb precies de indruk dat mijn start/stop functie toch niet meer werkt.
Of werkt die niet als je airco op staat? Straks nog eens testen, normaal gezien als je wagen op temperatuur is zou die toch moeten werken. Ik vraag me af welke factoren hier echt invloed op hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenIk heb precies de indruk dat mijn start/stop functie toch niet meer werkt.
Of werkt die niet als je airco op staat? Straks nog eens testen, normaal gezien als je wagen op temperatuur is zou die toch moeten werken. Ik vraag me af welke factoren hier echt invloed op hebben.
hoogstwaarschijnlijk is uw batterij spanning niet hoog genoeg omdat je er zo weinig mee rijdt, dan werkt de start-stop niet.
batterij spanning kan je trouwens uitlezen, is menu 9 als ik mij niet vergis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenIk heb precies de indruk dat mijn start/stop functie toch niet meer werkt.
Of werkt die niet als je airco op staat? Straks nog eens testen, normaal gezien als je wagen op temperatuur is zou die toch moeten werken. Ik vraag me af welke factoren hier echt invloed op hebben.
Factoren die de start-stop blokkeren zijn (o.a.): interieur in opwarmings/afkoelingsfase, te lage batterijspanning, te lage buitentemperatuur, net achteruit gereden, te lage(/hoge?) motortemperatuur, ...
Comment
-
Daarstraks nog eens getest en hij doet het niet, batterijspanning zou kunnen maar ik heb de laatste 2 dagen 160km gereden dus die zou terug volgeladen moeten zijn.
Airco heeft wel heel de tijd aangestaan en af en toe stevig doorgetrokken dus motortemperatuur zal wel wat hoger geweest zijn zeker met dit weer.
Met andere woorden, nu weet ik het nog niet.
Trouwens no geen vraag, nu sluit ik de wagen altijd en tijdens de week staat die normaal altijd stil, is het beter voor de batterij dat ik de wagen van het slot laat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenTrouwens no geen vraag, nu sluit ik de wagen altijd en tijdens de week staat die normaal altijd stil, is het beter voor de batterij dat ik de wagen van het slot laat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom. V Bekijk BerichtenDat goedkoper plan heb ik ook eens overdacht maar de kans dat ik een bedrijfsauto krijg in mijn eerste jaar is werkelijk heel laag... Ik ga de reclamesector inrollen en daar wordt niet echt gegooid met extra legale voordelen...
Ik vind ook, ik ben een jaar verwijderd van te gaan werken, ik heb een half jaar stage en dan brengt het niet echt op vrees ik om nu nog een wrakje te kopen van 2000 euro om dan daar massa's kosten aan te hebben wanneer ik het écht niet kan bekostigen (eerste periode dat ik aan het werken ga...).
Dus het plan is eerder meteen iets te kopen dat nog garantie heeft zowel het jaar dat ik nog naar school ga en het eerste jaar dat ik ga werken zodat ik voor heel weinig verrassingen kom te staan.
Mini NEXT biedt 2 jaar garantie aan (beperkt welliswaar)... Ook de grootte, karakter en het imago vind ik passend. Je kan er met 2 personen mee op reis gaan, je kan het als woon-werk verkeer gebruiken en in het weekend kan je er ook nog eens mee verschijnen... Ik ben er mij van bewust dat dit geld gaat kosten (aangezien mijn ouders ook mij niet volledig zullen sponsoren...) maar ik denk dat het wel de beste keuze is.
Qua motorvermogen kan ik nog niet kijken naar "fun" maar naar het kostenplaatje... Dus zoizo <100pk.
Het vraagstuk van naft/diesel is eigenlijk ingewikkeld omdat ik met 2 verschillende gebruiksmomenten zit. Volgend jaar heb ik nog een half jaar school waar hij waarschijnlijk enkel en alleen gaat gebruikt worden om af en toe naar Antwerpen te karren en naart liefke. Dan een half jaar stage waar hij natuurlijk al gebruikt zal worden om over en weer te rijden. Maar vanaf het jaar erna zal dit dagelijks het geval zijn. Dus een zicht op het aantal km's heb ik niet echt.... Voor volgend jaar volstaat een benzine zoizo maar of dat nog het geval zal zijn als ik ga werken...
Die vraag over de modelaanduiding is enkel om te weten naar wat ik moet zoeken op tweedehandssites... One, Cooper, One D... Ik vermoed wel dat ik met mijn budget enkel naar One/One D zal moeten kijken...
Is dit een logisch verhaal?
EDIT* Zoiets zou dus ideaal zijn, alleen qua garantie valt zoiets niet onder Mini NEXT en ik wil toch iet ofwat veilig zitten
Comment
-
WB, wat verbruikt zo'n Mini Cooper S Mk.II ongeveer? Ze beginnen meer en meer m'n aandacht te trekken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk BerichtenWB, wat verbruikt zo'n Mini Cooper S Mk.II ongeveer? Ze beginnen meer en meer m'n aandacht te trekken...
doorgeven is 12 liter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk BerichtenWB, wat verbruikt zo'n Mini Cooper S Mk.II ongeveer? Ze beginnen meer en meer m'n aandacht te trekken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenongeveer 8-8,5 liter realistisch (vlotte rijstijl, gemengd parcours)
doorgeven is 12 liter
Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk BerichtenAls je'm laat chippen verbruikt die zelfs minder bij het doorgeven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
ook hier ff zetten
Comment
Comment