Oorspronkelijk geplaatst door Gere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
N14 klinkt toch echt zo vet..
+ YouTube Video
Moest ik nu een MINI Cooper S kopen, zou ik de middendemper eruit zwieren icm een factory JCW backbox. Volgens mij moet dat subliem klinken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
Care to elaborate?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenIn welke zin?
Ik vind dat de Mini echt goed reed, niet erg comfortabel maar dat hoeft niet voor zo'n auto. Het stuur is niet bekrachtigd tijdens het rijden waardoor je veel voeling hebt. De wegligging is voortreffelijk.
De One D is niet snel maar heeft zeer snel veel koppel, je hoeft niet boven de 2000 toeren uit te komen om vlot te kunnen rijden. Als je in stadverkeer te snel in tweede schakelt versnelt de auto plots gewoon op zijn stationair toerental.
De auto is zowel vanbinnen als vanbuiten erg goed afgewerkt. Hoe geniaal dat ontwerp wel is was me nooit eerder opgevallen. Het stuur was niet in leder overtrokken of dergelijke maar voelt wel gewoon goed aan. Er is voor mij niet echt iets slechts aan de auto te bedenken. Ook het open dak is heel goed ontworpen.
De kwaliteit van de audio-installatie, en de functionaliteit van de boordcomputer stellen niet veel voor en je kan de koelwatertemperatuur niet zien, dat vond ik minpuntjes. Dat hij niet automatisch drie keer pinkt verbaasde me ook.
Een andere kwaliteit van de auto is zijn jonge, vlotte en dynamische imago; voor mij iets totaal nieuws
Ik ben nooit een beetje geïnteresseerd geweest in Mini's maar na vier dagen veel met die simpele One D op pad te zijn krijg ik zin om er één te kopen. Waarschijnlijk is een iets beter uitgeruste nog veel beter.
En dan stap je van de Mini in die Mito! Ik dacht dat dit een concurrent was van de Mini dus verwachtte iets evenwaardigs.
Ook zo'n auto interesseert me eigenlijk maar weinig maar het uiterlijk sprak me in het verleden meer aan dan dat van de Mini tot als je hem van dichterbij bekijkt. Vanop afstand is dit best een mooie verschijning maar dat is het ook.
De auto is veel breder en groter dan de Mini. Als je een deur opendoet voel je meteen met welke kwaliteit je te maken hebt. Het interieur ziet er helemaal plastiekerig uit en voelt goedkoop aan, knoppen voor de verwarming zijn niet verlicht, de gordelverklikkerlichtjes zijn lelijk en de geluiden verschrikkelijk. De hoofdsteunen zitten erg vervelend. Er is een schakelaar om een motorprogramma te kiezen die werkelijk aanvoelt alsof van een stuk speelgoed.
De remmen zijn overbekrachtigd en de motor is prehistorisch. Oké dit is een goedkope basismotor maar zoiets verwacht je nog niet in een Citroën C2 en dit is toch een beetje een prestigemodel of vergis ik me nu? Motor heeft koppel noch vermogen en gaat zelfs aan het schokken als je niet oppast. Versnellingsbak schakelt schakelt snel en gemakkelijk maar is een beetje vaag. Als je er mee rijdt heb je echt het gevoel van met een goedkope auto te rijden, die gewoon rijdt maar verder niets voorstelt... en dat blijkt dan een Mito te zijn.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenKwaliteit als pluspunt bij de MINI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk BerichtenRij eens met een Mito of een DS3 en je begrijpt wat ik bedoel In zijn klasse biedt de MINI wel degelijk een hoogstaand kwaliteitsgevoel. En dan heb ik het niet over kraakjes (die heb je in de andere wagens ook), maar vooral de soliditeit van de bedieningsorganen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenHad deze nog niet gezien:
MY2010 MINI Clubman Soho Edition, alleen voor de Italiaanse markt.
White Silver staat er echt zalig op!
http://carscoop.blogspot.com/2009/12...bman-soho.htmlfreude am fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenHet is ondertussen al zijn 3de of 4de mini
Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk BerichtenPrachtig! Zo zou ik 'm wel willen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenDat hij niet automatisch drie keer pinkt verbaasde me ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenIk vind hem ook erg knap! Ik zou meteen willen ruilen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenVan een nederlandse maat van me:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenGa je die pace spokes zwart laten spuiten?
Heb daarnet trouwens een klein stukje gereden met de 2 kofferdeurtjes open, man zo zalig Precies of de uitlaat is verbonden met je oren. Geniaal!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenHad deze niet dezelfde wagen als bleke willy vroeger? Aan de ring vorige maand zoeen tegen gekomen, knapste MINI die ik al gezien heb.
Eerst had 'ie zo'n felblauwe MCS MKI (compressor dus), erna een MCS JCW MKI, dan een MC 1.6, en nu deze.
Comment
Comment