Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Lijkt me ook nog veel. Met de polo zit ik op 0,5l per 5000km. (als ik dat vergelijk kan en mag maken.)
    Dan verbruik ik ongeveer dubbel zoveel.

Heb wel gehoord dat turbomotoren ergens een beetje olie mogen verbruiken, maar bij eerdere Cooper S'en is dat toch vrij problematisch

Comment

• even een vraagje hier in het topic smijten omdat jullie mij waarschijnlijk een antwoord kunnen geven. .

de riem die links van de motor ligt en eveneens zichtbaar is (=welke riem?) maakt sinds enkele weken een vervelend geluidJE.

het is het soort gepiep dat je meestal met oudere auto's hoort wanneer deze vertrekken.

nu kan het zijn dat het door het koude weer komt, maar ik heb toevallig ook eens wat gekuist onder de motorkap en misschien is er wat product op de riem gekomen zodat deze niet meer zo gesmeerd loopt?

Heb ookal wat informatie op google gezocht en daar spraken ze over talkpoeder op de riem te gooien. een grap of niet maar ik heb dat eens geprobeerd . met succes. de riem bleek plots zeer "soepel" te lopen en er was geen spraken meer over een "gepiep" wanneer de motor stationair draaid. nu die talk blijft er door het rijden maar een dagje op, daarna is het geluid er weer.

het gaat hier over een cooper d met slechts 36000km. kan me niet inbeelden dat die riem naar de vaantjes is. het is wel een diesel en dat maakt wel wat lawaai, maar het is iets waar ik mij aan stoor vermits ik een pietje precies ben. omdat ik zeker niet veel technische kennis heb over auto's had ik graag eens jullie gedacht gehoord. misschien iemand die eens kan luisteren naar zijn dooper?

thnx!
      Last edited by ; 15/12/2010, 21:34.

Comment

• Nieuwe 2-deurs Countryman concept van MINI, genaamd de 'Paceman'

http://www.autojunk.nl/2010/12/mini-paceman-concept

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scaglietti Bekijk Berichten
          Nieuwe 2-deurs Countryman concept van MINI, genaamd de 'Paceman'

http://www.autojunk.nl/2010/12/mini-paceman-concept
          Ziet er wel deftig uit. Benieuwd of dat IRL ook zo zal zijn. Doet mij met die schouder- en daklijn een beetje aan de Evoque denken.

Comment

• Toch een stuk knapper dan de Countryman, idd nogal Evoquesk. Wel een driedeurs, geen tweedeurs

Vraagje aan de MINI-eigenaars: op hoeveel bar zetten jullie jullie banden? Vorige week eens mijn bandenspanning gecheckt, en die stonden op 1,5 bar, terwijl 2,5 volgens 't boekje geadviseerd wordt (17"). Ik heb ze dus op 2,5 gezet, maar nu voelt hij - naast een pak harder - ook veel nerveuzer aan bij hoge snelheid. Precies of ik moet constant een beetje corrigeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten
              Toch een stuk knapper dan de Countryman, idd nogal Evoquesk. Wel een driedeurs, geen tweedeurs

Vraagje aan de MINI-eigenaars: op hoeveel bar zetten jullie jullie banden? Vorige week eens mijn bandenspanning gecheckt, en die stonden op 1,5 bar, terwijl 2,5 volgens 't boekje geadviseerd wordt (17"). Ik heb ze dus op 2,5 gezet, maar nu voelt hij - naast een pak harder - ook veel nerveuzer aan bij hoge snelheid. Precies of ik moet constant een beetje corrigeren.
              Voor mij is het tussen de 2,6 en 3 naargelang de belasting.

Comment

• Iemand die weet of het bandendruksensor systeem met echte sensoren werkt tussen band en velg of via het ABS systeem?

Ik kan er nergens zinnige informatie over vinden, op Tirerack spreken ze over echte sensoren maar ik weet niet of dat voor Europa ook geldt.

Comment

• Ik denk ook echte sensoren, maar die piepen maar vanaf er een groot drukverschil is.

Comment

• MINI-Meeting: Driving with a heart

Iets compleet anders dan de bandendruk en de nieuwe Paceman:

Beste MINI-liefhebbers,

Naar goede jaarlijkse gewoonte organiseren we dit jaar op zondag 19 April opnieuw Driving With A Heart, een MINI bijeenkomst met alles erop en eraan waarvan de winst gaat naar Kom Op Tegen Kanker. Dit jaar is al het 4de jaar dus wordt alles weer tip top.

Wat is nu eigenlijk de formule?

--> Een bijeenkomst op de grote markt te Roeselare waarbij heel Roeselare 1 dag volledig MINI is. De grote markt staat vol met MINI's. Er is een bbq voorzien en allerlei randanimatie waaronder fotoshoots, schone vrouwkes, ... . De MINI rijders delen ervaringen, drinken een glas en tonen bewondering voor elkaars wagen.

--> Na de bbq vertrekken we met de MINI-vloot via leuke binnenbaantjes richting Brugge waar we eindigen op 't Zand.

Dit is een ideale manier om de start van de lente te vieren (na zo een lange grauwe winter) en natuurlijk is uw geweten ook wat versterkt want de opbrengst gaat rechtstreeks naar Kom Op Tegen Kanker!

Extra info verkrijgen en inschrijven kan gebeuren op: http://www.drivingwithaheart.be. Deelname is 35€ inclusief bbq.

Ben je MINI-rijder en heb je die dag vrij dan heb je geen uitvluchten. Tenzij de vriendin moeilijk doet maar neem ze dan gewoon mee . Als je zelf niet mee kan en je kent iemand met een MINI nodig hij/zij ook maar uit é.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                      Iemand die weet of het bandendruksensor systeem met echte sensoren werkt tussen band en velg of via het ABS systeem?

Ik kan er nergens zinnige informatie over vinden, op Tirerack spreken ze over echte sensoren maar ik weet niet of dat voor Europa ook geldt.
                      Via ABS
                      So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Logiete Bekijk Berichten
                        Beste MINI-liefhebbers,

Naar goede jaarlijkse gewoonte organiseren we dit jaar op zondag 19 April opnieuw Driving With A Heart, (...)
                        Klinkt mooi, maar 19 april is een dinsdag.

Comment

• Het zal dus de 17de worden

Comment

• inderdaad

Comment

• Net even de OEM korte staafantenne gemonteerd op men Mini, ik moet zeggen hij sluit niet zo mooi aan als de Cravenspeed of Alta die ik heb. Rond de schroefdraad zit een rubberen "rondel" waardoor je wat spatie hebt tussen de houder en antenne. Zonder die rondel is het niet veel beter.

Deze antenne is ook iets of wat flexibel de andere zijn gemaakt uit aluminium dus daar heb je dat niet. Ik laat hem voorlopig op de Mini staan, ze hadden de voet iets breder moeten maken zodat alles mooier aansluit.
                              Last edited by ; 22/01/2011, 16:33.

Comment

• Comment

• Comment

• E30 BBS velgen onder die laatste denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      E30 BBS velgen onder die laatste denk ik.
                                      Hahaha, hoe vet

Comment

• Ik vind een One D (facelift) haast beter rijden dan een pre-FL Cooper S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Ik vind een One D (facelift) haast beter rijden dan een pre-FL Cooper S
                                          Hoe da? Is het verschil dan zo groot?

Comment

Working...
                                          X