Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ken tot op heden enkel hans die overgestapt is van zijn GP naar een r55 s, die is nooit erg tevreden geweest van zijn clubman als ringtool, en heeft em dan ook niet erg lang gehad. Het zijn ook twee compleet andere auto's.

    Wil je echt een mini voor op circuit mee te gaan knallen, koop dan een r53 s. De gp is wel lekker exclusief enzo, maar voor de meerprijs tov een gewone s kan je wel al het een en ander modden...

    Wil je een mini waar je rustig mee kan cruisen en lekker mee kan gaan knallen tegelijk, koop dan de r56. Ik kan af en toe nog eens met mijn r50 rijden en kan je zeggen dat ik telkens weer blij ben als ik terug in mijn r55 zit . Je moet ze gewoon zelf es rijden en het verschil zelf voelen. Voor de een is een r56 een stap vooruit tov een R53, de ander rijdt dan weer liever met de r53... Persoonlijk vind ik het compressorgeluid wat storend op den duur en een r53 rijdt een stuk nerveuzer, hij voelt ook heel wat spartaanser aan.

    mcs clubman

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
      Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten








      netjes!

      Comment


      • Momenteel ben ik op zoek naar een andere wagen en het zal een MINI (R56) worden.
        Liefst van al zou ik een JCW willen, maar het aantal is beperkt en zeker in donkere kleuren. Of je kan er enkele duizenden euro's extra voor betalen.

        Deze week was ik langsgegaan in de mini store in antwerpen en daar wist de verkoper mij te vertellen dat de gewone cooper s en de works enkel van elkaar verschillen in motor en ophanging. Al de rest (remmen, versnellingsbak, ...) zou hetzelfde zijn. Nu valt een gewone cooper s te chippen naar dezelfde waardes als die van een works voor relatief weinig geld. (www.minispeeld.nl)

        Hoe zit het nu met de betrouwbaarheid van een cooper s te chippen naar +/-210 pk? Want hier en daar hoor je verhalen van een opgeblazen motor, maar tegelijk hoor je ook verhalen van mensen die geen problemen ondervinden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
          Deze week was ik langsgegaan in de mini store in antwerpen en daar wist de verkoper mij te vertellen dat de gewone cooper s en de works enkel van elkaar verschillen in motor en ophanging. Al de rest (remmen, versnellingsbak, ...) zou hetzelfde zijn. Nu valt een gewone cooper s te chippen naar dezelfde waardes als die van een works voor relatief weinig geld. (www.minispeeld.nl)
          .
          Puur uit interesse, welke verkoper was dat?
          Is totaal verkeerd antwoord, namelijk. De mini JCW heeft wel degelijk een aantal verschillende onderdelen tov een cooper S. Weet niet zo direct van buiten wat de verschillen zijn, heb het daarom effe opgezocht:

          - More aggressive ECU tuning
          - 
Turbo back exhaust system. The exhaust and catalytic converter have been reworked and enlarged to aid the unrestricted flow and reduction in back pressure. Also NO second cat.
          
- Upgraded turbocharger - larger and strengthened twin-scroll turbocharger and exhaust manifold resulting in a pressure increase from 0.9 to 1.3 bar

          - Upgraded pistons

          - Upgraded Getrag transmission
          - 
Upgraded clutch and throwout bearing

          
- Upgraded engine components: The engine is fitted with reinforced and specifically ground pistons as well as a cylinder head with optimized rigidity and modified gasket. The cylinder head wall thickness is increased to reduce potential stress during peak output. The intake valves and valve seat rings are also made of a specially resilient material, and compared to the engine of the MINI Cooper S there is a slight reduction in compression. The air filter, air mass sensor, exhaust system and catalytic converter have been modified so as to achieve a power-enhancing de-throttling on the induction and exhaust side. The through-flow capacity of the clean air duct to the turbocharger has also been increased.
          - 
4 piston red Brembo brakes with painted JCW logo and larger rotors, red rear calipers and larger rotors

          12.4" rotors-front / 
11.0" rotors-rear
          - EDLC (electronic differential lock control)
          Last edited by ; 20/08/2011, 01:32.

          Comment


          • Verschil tussen stock Cooper S N14B16 (175 pk) en de JCW motor is immens.

            Comment


            • Zoals ik dus wel dacht. Kon me moeilijk voorstellen dat er zo weinig verschil zat tussen beide modellen.

              Heb de verkoper letterlijk de vraag gesteld: waarin verschilt een cooper s met een jcw, buiten dan op motor. "Nergens, enkel de motor is verschillend en de ophanging is iets stroever." Een half uurtje later, bij het bespreken van de jcw, wist hij ook te zeggen dat de uilaat anders was en voor meer decibel zorgde.

              Comment


              • Straf. Was dat de Jeroen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                  Straf. Was dat de Jeroen?
                  Ga nog niet direct namen zeggen.
                  Deze week ga ik er terug langs en stel ik de vraag gewoon nog eens. Misschien werd mijn vraag gewoon niet goed begrepen.

                  Comment


                  • Ons hebben ze ook een 325d verkocht die zogezegd identiek was als een 330d, enkel met een ander motormanagement. Niks is minder waar natuurlijk.
                    De ene verkoper is duidelijk de andere niet...
                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten


                      Die kar staat de laatste tijd aan "InHuis" en heeft dakrails tegenwoordig? Da's iemand van het forum, not?

                      Comment


                      • Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                          Die kar staat de laatste tijd aan "InHuis" en heeft dakrails tegenwoordig? Da's iemand van het forum, not?
                          Niet goed gekeken stancke, maar die zwarte rijdt ook in brugge rond. Het is de 3e week dat ik daar werk, en die staat idd altijd voor de deur .

                          Hij staat er nu idd zo bij, alleen is het decor iets anders


                          mcs clubman

                          Comment


                          • Die blauwe mini's met groene spiegelkapjes, isdat een speciale serie ofso?
                            Ik zie die echt constant rondrijden.
                            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                            Current:
                            1987 Mercedes-Benz W124 200D
                            1979 Mercedes-Benz W123 280E
                            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                            Ex:
                            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                            1976 Mercedes-Benz W123 250
                            1987 Mercedes-Benz W124 230E

                            1979 Mercedes-Benz W123 300d
                            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                            1980 Mercedes-Benz W123 280
                            1989 Mercedes-Benz W124 230E

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Die blauwe mini's met groene spiegelkapjes, isdat een speciale serie ofso?
                              Ik zie die echt constant rondrijden.
                              Ja dat zijn de MINI One D's Deloitte-edition.



                              Onder andere:
                              -groene kapjes met eventueel groen dak
                              -zetels met een consulting-motief
                              -Audit-MP3 speler
                              -Risk-indekking

                              Auto gaat wel maar 2 jaar mee...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                Ja dat zijn de MINI One D's Deloitte-edition.



                                Onder andere:
                                -groene kapjes met eventueel groen dak
                                -zetels met een consulting-motief
                                -Audit-MP3 speler
                                -Risk-indekking

                                Auto gaat wel maar 2 jaar mee...

                                Comment


                                • iedereen die daar begint te werken krijgt er zo ene

                                  de helft mag blijven en krijgt daarna grotere wagen
                                  andere heft krijgt een "C4"... maar niet van Citroën

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    andere heft krijgt een "C4"... maar niet van Citroën

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
                                      Niet goed gekeken stancke, maar die zwarte rijdt ook in brugge rond. Het is de 3e week dat ik daar werk, en die staat idd altijd voor de deur .

                                      Hij staat er nu idd zo bij, alleen is het decor iets anders

                                      Aha!

                                      Jij werkt dan bij de vriending van Simonn van't forum hier

                                      Comment


                                      • I wish , haha nee, ik neem haar plaats in. Ken ze trouwens nog van school

                                        mcs clubman

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                          Ja dat zijn de MINI One D's Deloitte-edition.



                                          Onder andere:
                                          -groene kapjes met eventueel groen dak
                                          -zetels met een consulting-motief
                                          -Audit-MP3 speler
                                          -Risk-indekking

                                          Auto gaat wel maar 2 jaar mee...
                                          3 jaar and beyond... helaas...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X