Gisteren in Schaffhausen:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CORVETTE Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door froggy Bekijk BerichtenMooie "VETTE VIPS" op de parking van "Hof ter Rielen" in Kasterlee
Reduced: 80% of original size [ 640 x 480 ] - Click to view full image
Hoe ze daar terechtkwamen ??? ... awel van de weg hé ... filmpje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenJullie zijn zondag nog gestopt aan het kasteel van Horst in Sint Pieters Rode. Ik stond daar de parking te regelen, jullie waren in totaal met een Corvette of 40. Vette bakken.
paar kiekjes
We hebben die rit van de NPCC (113 km) meegereden en er een verslagje van op onze weblog gezet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door froggy Bekijk BerichtenDat klopt !!! Misschien heb ik nog snel een praatje met jou gemaakt ofwel heb ik je de juiste richting van vertrek gevraagd
paar kiekjes
We hebben die rit van de NPCC (113 km) meegereden en er een verslagje van op onze weblog gezet.
Dat zal Peter geweest zijn. Ik stond beneden op de weg de mensen de weg te wijzen. Jij had je kinderen mee op de achterbank zeker? Ik dacht al, dat zal froggy zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenDat zal Peter geweest zijn. Ik stond beneden op de weg de mensen de weg te wijzen. Jij had je kinderen mee op de achterbank zeker? Ik dacht al, dat zal froggy zijn.
PS volgende keer je gewoon voorstellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door froggy Bekijk Berichten
PS volgende keer je gewoon voorstellen
Comment
-
De recente negatieve berichtgeving rond de staat van dienst van General Motors, waartoe ook Corvette en Chevrolet behoren, is niemand ontgaan. Deze malaise zal ongetwijfeld ook haar effect op de autosportactiviteiten van de groep hebben.
Laten we bij huis beginnen met het WTCC, dat grotendeels een Europees ondersteund programma is. Het ‘Europese’ programma van Chevrolet in de WTCC zal nog tot 2010 doorlopen, met dien verstande dat er ondanks het feit dat er een contract voor drie seizoenen is, er evengoed opzegclausules zijn. De stekker kan er dus van vandaag op morgen uitgetrokken worden.
Maar Chevrolet lanceert in het najaar een nieuw model voor het WTCC en zodoende lijkt de toekomst van het WTCC-programma redelijk verzekerd.
Het GT1-verhaal oogt minder rooskleurig. De Corvette C6.R is stilaan, net zoals de andere GT1’s overigens, op het einde van zijn levenscyclus, maar lijkt niet vervangen te worden. Volgend jaar zien we Pratt & Miller – dat financieel en juridisch overigens volledig onafhankelijk van GM is – enkel in Sebring en Le Mans en zelfs over dat zeer beperkte programma bestaat nog geen zekerheid. Vanzelfsprekend krijgen de klanten van Pratt & Miller, zoals SRT, DKR en Phoenix die hier in Europa actief zijn, nog wel ondersteuning zolang het verhaal hier loopt. Maar in ALMS zien we C6.R niet meer.
Ook het LMP1-project zal er, gezien de precaire situatie van de Amerikaanse constructeur, niet komen. Wat wel tot de mogelijkheden behoort, is een commercialisering van de Corvette-krachtbron voor LMP1. De ACO heeft de bovengrens van motorinhoud van 6 naar 7 liter opgetrokken en naar analogie van de Aston Martin-motor in de Charouz Racing System Lola, kan de Corvette-krachtbron, die een heel solide imago heeft, dus in een prototype dienen.
Corvette toont ook geen interesse voor het nieuwe GT1-verhaal van Stéphane Ratel. Voor Corvette blijft de Amerikaanse markt immers de prioriteit nummer één.
Comment
-
-
De voorkant is wat minder, maar ik ben er alvast zot van! Altijd mijn lievelingsoldtimer geweest!
Oorspronkelijk geplaatst door www.auto55.beHet design van de Stingray-Corvette wordt nog steeds bijzonder goed gesmaakt onder liefhebbers, maar natuurlijk zijn de rijeigenschappen van een klassieke "Vette" niet vergelijkbaar met die van een nieuw exemplaar. Geen nood, want het Amerikaanse bedrijf Blue Fusion heeft het antwoord. Het is de Rossi 66, gebaseerd op een fonkelnieuwe Corvette C6 maar met een koetswerk dat stijlelementen van de Stingray overneemt. Met inbegrip van het de zeer gezochte gedeelde achterruit van het originele exemplaar.
Het bedrijf wil één exemplaar klaar hebben tegen november van dit jaar. Die komt op de SEMA Autoshow in Los Angeles te staan. Daarna wil Blue Fusion klanten bedienen met maatwerk. Dergelijke projecten sterven meestal een stille dood, maar dit bedrijf heeft wat ervaring in de autosector. Het is al meer dan 15 jaar een belangrijke leverancier voor Ford en beschikt zelfs over een ISO9001-certificaat. De orderboeken zijn al geopend.
The Rossi 66 will be built to order from a new C6, a C6/Z06/ZR1 or a customer supplied C6 donor chassis to be transformed in our own facilities. The initial offering is a three door coupe with a fully functioning convertible to be developed in the near future. Along with those two variants, there will also be various stages of Sport and Competition versions up to and including a GT2 class type for full on-track racing applications.
As we all know, the substantial capabilities of the C6 chassis and the vast respective tuning suppliers will allow infinite possibilities for a broad range of customer tastes. Partnership with these existing C6 tuners may be negotiated in the future. Also offered from Rossi will be custom designed one-piece/multi-piece light weight Rossi forged wheels, Rossi big brake kits, Rossi custom exhaust system, Rossi appointed interior trims and seating along with many other custom accessories designed specifically for this brand.
The parent corporation, Blue Fusion, has been a Tier One surfacing supplier for Ford Motor Company for over 15 years and is both ISO9001 and Ford Q1 certified (higher than ISO rating scale). Production tolerances will be of the highest in the automotive industry. This includes Class-A surfacing and the fit and finish will be competitive with the best of modern production releases.
Our debut target is to introduce a full running production vehicle to be displayed at SEMA 2008 (investment capitol dependent). The design is near completion and tooling is set to begin next month in September. Investment opportunities are available so if this of interest to someone you know, please don’t hesitate to spread the news. The Rossi 66 is available for orders as of today!
For more information regarding either Blue Fusion or the Rossi 66 and it’s pricing, please contact David R. Robison at davidr@fusion2k.com.
Comment
Comment