Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SPYKER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SPYKER Lovers

Ik vind dat dit topic zeker niet mag ontbreken.

In 1898 vervaardigden de broers Jacobus en Hendrik-Jan Spijker, rijtuigbouwers in Amsterdam, hun eerste auto met Benz-motor. In hetzelfde jaar begonnen zij met de bouw van de bekende Gouden Koets, welke nog steeds in gebruik is, het inhuldigingsgeschenk van de Amsterdamse burgerij voor koningin Wilhelmina. De website van het Koninklijk Huis schrijft lovend over het vakmanschap van de firma Spijker, die de constructie van de Gouden Koets op zich nam: "Het bouwen van de koets stelde hoge eisen aan het vakmanschap van ontwerpers en constructeurs. (…) De opdracht voor de bouw van de Gouden Koets ging naar de firma Spijker, later ook bekend om zijn automobielen."
    De koets moest voldoende hoog zijn, want Koningin Wilhelmina wilde in de koets rechtop kunnen staan. De koets mocht echter niet te hoog of te breed zijn, omdat hij door de poort van het Binnenhof moest kunnen rijden. Ook moest de koets berekend zijn op stapvoets rijden en op het regelmatig inhouden van de paarden, hetgeen bij de meeste rijtuigen sterke schommelingen veroorzaakte van het aan veren en riemen opgehangen bovendeel. Verder was belangrijk zeeziekte van de inzittenden te voorkomen. De constructeurs slaagden ook daarin.
    De koets werd pas van stal gehaald ter gelegenheid van het huwelijk van Koningin Wilhelmina en Prins Hendrik, op 7 februari 1901. In 1903 werd de Gouden Koets voor de eerste maal op Prinsjesdag gebruikt om de Koningin en Prins naar het Binnenhof te rijden.
    In 1903 introduceerde Spyker de 60/80 HP, de eerste auto met een 6-cylindermotor. Als in 1907 een Nederlandse Spyker meedoet aan de door de Parijse krant Le Matin georganiseerde rally Peking-Parijs en na een tocht van 16.000 kilometer als een van de vier aankomt, krijgt Spyker internationale bekendheid.
    Van 1914 tot 1918 bouwde Spyker ook gevechtsvliegtuigen en vliegmotoren. In 1925 hield de firma Spyker op te bestaan, maar in 2000 werd de onderneming nieuw leven ingeblazen door Victor Muller en Maarten de Bruijn. Sinds 2000 heeft Spyker elk jaar een nieuw model geïntroduceerd. De huidige lijn van modellen bestaat uit de C8 Spyder , de C8 Spyder T, de C8 Laviolette, C8 Double 12 R en de C8 Double 12 S.

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

Die nieuwe c12 laturbie

C8 spyder T
    Last edited by ; 21/07/2005, 16:12.

geen lelijk autotje in ieder geval, heb je de standaard C8 ook op foto?
    "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

'Normale' C8 Spyder

Voorgrond: C8 Double 12 S
      Achergrond: C8 Spyder T

En het Interieur
      Last edited by ; 21/07/2005, 16:37.

Comment

da zijn zalige wagentje zeg
        "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

Ook zalig op de weg

Oorspronkelijk geplaatst door BMW M3
          da zijn zalige wagentje zeg
          Gespot door autofoto.be

Comment

Spyker

Comment

Spyker

De eigenaar heeft inmiddels een andere

Comment

kheb em nog nooit in actie gezien, wel eens in nederland in de etalage van een autowinkel.

Comment

Ook maar één keer gezien

Oorspronkelijk geplaatst door BMW M3
                  kheb em nog nooit in actie gezien, wel eens in nederland in de etalage van een autowinkel.
                  Ook ik heb de Spyker maar één keer gezien.

Comment

Volgens mij is die auto van Spyker zelf, gezien het nummerbord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimmadome
                      Volgens mij is die auto van Spyker zelf, gezien het nummerbord.
                      Is dat geen britse wagen? Daar kan je ook een gepersonaliseerde nummerplaat aanvragen.
                      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                        Is dat geen britse wagen? Daar kan je ook een gepersonaliseerde nummerplaat aanvragen.
                        Ik denk het niet. Hier staan er nog een paar: http://www.autogespot.com/viewcars.p...pe&type=Spyker

Comment

In nederland hebben ze toch 2 oranje platen, en in het VK hebben ze een witte vanvoor en een oranje van achter.
                          A Twist of the Wrist

Comment

Maar het lijkt mij sterk dat het nummerbord 2 keer op een auto zit met een andere kleur, en hij staat ook voor een autotetoonstelling, en hij stond bij een persvergadering van spyker. Ze gebruiken ook C8 SPY volgens mij. Het werd ook al in het autogespot-forum behandeld. Maar ik weet het ook niet zeker hoor.

Comment

Even een topic uit een ver verleden omhoog halen. Ik wist anders ook niet waar ik dit filmpje moest plaatsen.

Comment

is het niet zo in engeland dat je met 1 nrplaat ,die ook op je andere auto kan laten zetten, heb het is gelezen op M5board!
                                die gast had een nieuwe E60 m5 gekocht en had de zelfde nrplaat als op z'n E39 m5

Comment

Om eerlijk te zijn: ik ben niet echt een Spyker-fan.
                                  Vind het op het randje van het smakeloze balanceren.

Comment

Het interieur is echt wel prachtig! De auto zelf gedurfd maar niet lelijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimmadome
                                      'Normale' C8 Spyder

spijtig dat deze nog niet stond op autosalon Brussel ...wil die wel eens zien !!!!
                                      egt geslaagde en gedurfde auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de autojohn2
                                        spijtig dat deze nog niet stond op autosalon Brussel ...wil die wel eens zien !!!!
                                        egt geslaagde en gedurfde auto
                                        Die auto was al lang klaar hoor . Brussel is gewoon niet groot/spectaculair genoeg.

Comment

Working...
                                        X