Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Sport/Alpine Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• EINDE 'RS'

RENAULT SPORT VERANDERT IN ALPINE

Renault Sport is al decennialang een iconische naam voor alles wat met snelle Renaults te maken had. Nu eindigt dat tijdperk echter, want Renault Sport wordt omgedoopt tot Alpine.

Het was enigszins te verwachten, maar de sportieve tak van Renault zal voortaan niet langer als Renault Sport door het leven gaan. Alpine, het enkele jaren geleden gereïncarneerde sportieve submerk van Renault, kreeg een steeds prominentere rol en wordt nu ook in naam de vervanger van Renault Sport. Eerder doopte Renault zijn Formule 1-team al om tot Alpine en nu gebeurt datzelfde ook bij de Renaults die de befaamde RS-badge dragen. Geen Renault Mégane RS meer dus, maar een Renault Mégane Alpine, met het logo van Alpine op de plek waar je normaal de dubbele ruitjes van RS zou verwachten.

Het team van Renault Sport, dat werkzaam is in Les Ulis, gaat nu dus op in Alpine en daarmee is Alpine weer een stap groter geworden. De werknemers van het voormalige Renault Sport blijven zich richten op sportieve versies van Renaults, terwijl anderen binnen Alpine zich vooral richten op de auto's van Alpine zelf. Uiteraard zal er ook wisselwerking zijn tussen deze twee verschillende takken.

Eigenlijk is de cirkel daarmee weer rond, want Renault Sport ontstond in 1976 juist vanuit Alpine. Toen werden de raceafdelingen van Alpine en Gordini samengevoegd en onder deze naam geschaard. Onder Renault Sport ontstonden tal van legendarische Renaults, waaronder de R5 Turbo, de Clio V6 en meer recent de Mégane RS Trophy. Een naam met historie verdwijnt dus, al is Alpine dat gelukkig ook.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Verwatering van de merknaam.

Comment

• There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Alpine A210 Sports Coupe And A410 Four-Door GT: What We Think We Know About The Electric Models.

There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• De Franse 911 die niemand wilde | Alpine A610 V6 Turbo (1992)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Lekker bakkie!

Comment

• Van deze was ik zot als jonge gast.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• vriend van de dochter van de overburen had zo'n witte parelmoeren van de laatste serie, mijn muil viel ook altijd open als ik die zag

knappe wisserbeweging hadden die ook , video is wel van een a610

wist trouwens tot op vandaag dat ze die op de eindserie van de a610 verandert hadden naar normaal patroon als op deze

Comment

• Alpine A310 (1971-1984)

Comment

• Das tgv design he

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Vanaf 1977 facelift:

Comment

• Ik ben altijd een liefhebber geweest van zo'n alpine A310. Je ziet ze niet zoveel en dat is zo een typische auto, waarvoor je nog eens omdraait.
                          Het scheelde niet veel of ik was eigenaar van een prachtige a310 met pack GT , zo'n breedbouw kit. die vind ik het mooiste staan. Ik ben niet echt fan van de allereerste 4 cilinders met de 6 lampen vooraan.
                          In 2010 was ik naar nederland gaan kijken naar een A310. De auto was deels herbouwd , maar aan het interieur was nog werk. De eigenaar was zelf niet thuis, maar ik mocht op de oprit de wagen op mijn gemak eens inspecteren. Ik had diezelfde dag namelijk ook een afspraak gemaakt niet zover daarvandaan om een lotus esprit S2.2 te gaan bekijken. Deze kon ik testrijden.

Afijn, de geschiedenis heeft zijn gang. Ik heb verder onderhandeld voor de lotus en die heb ik finaal in 2010 dan ook gekocht. Hij staat hier overigens uitgebreid beschreven op het forum.
                          Ik heb er geen spijt van gehad, want ook dat is een zeer leuke en exclusieve oldtimer.
                          Maar ik was zeker ook heel blij geweest met die alpine. En dan vraag je je af. Waar zou die wagen nu zijn en in welke staat?

Ik deed overigens onlangs een praatje met een garagist op de gundelgemse steenweg in Merelbeke. De alpine A310 van zijn vader stond daar, dus ik stopte even om hem te bekijken. Die wagen stond of staat te koop.
                          Last edited by gvy; 14/11/2021, 22:36.
                          1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

Comment

• Deze vind ik ook de mooiste.
                            den borre

Int3x0r

Comment

• hoewel ik de a310 een schitterend design vind, heb je toch een goeie keuze gemaakt
                              heb zelf met de prv gereden en voor mij was dat een draak van een motor, het enige edele eraan was de 2.7 V6 badge op de flank van mijn auto

ben zowel fan van de smalle als de latere dikke versies, vind het moeilijk om te kiezen, net zo bij een countach in feite

Comment

• De a310 is nooit een echte alpine geweest.

Comment

• hoe bedoel je dat, 1023?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    hoe bedoel je dat, 1023?
                                    Er was van alles aanwezig die ook in veel andere wagens aanwezig was en de verkoopcijfers in de tijd liegen er niet om dat het succes van de 110 ging evenaren. De a310 vond ik ook een plomp geval . Om een moderne alpine te reproduceren zijn ze dan ook wijselijk voor de 110 gegaan , hadden ze op de 310 gewed hadden ze al de deuren mogen sluiten in Dieppe. De moderne 110 vind ik dan wel een echte alpine , wijselijk mooi en goed wagentje.

Comment

• Productieaantal is uiteindelijk gelijk, beide een 10000, waarbij je van de 110 kunt zeggen dat er op dat moment minder wagens in totaliteit verkocht werden, nu ni om een polemiek te starten, de a110 liep zelfs langer

Spijtig genoeg is de nieuwe ook ni direct een supersucces

Comment

• Zal wel aan mijn leeftijd liggen maar voor mij is de 310 de stoerste, mooiste enz.
                                        Als je de politie er zag meer voorbij scheuren in Frankrijk hingen alle kinderen door het raam.
                                        Met zijn voorganger heb ik geen affiniteit.
                                        De nieuwe is heel knap maar denk nu niet dat het andere model in een nieuw jasje een flop zou geweest zijn.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Spijtig genoeg is de nieuwe ook ni direct een supersucces

Is ook duur speelgoed .

Comment

Working...
                                          X