Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Sport/Alpine Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Avantime

    Was je er tevreden van? welke motor? Problemen gekend?

    Zou je hem aanraden aan anderen als occasie?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Avantime

      Was je er tevreden van? welke motor? Problemen gekend?

      Zou je hem aanraden aan anderen als occasie?
      Ik had een 2.2 Dci motor met veel problemen.....omdat een dealer hier in de buurt de motor naar de vaantjes geholpen heeft...
      op 120.000 km nieuwe cilinderkop gekregen van Renault vanaf toen reed hij perfect..

      Is mijn fijnste auto ooit geweest.....super rijgenot !
      er zijn er veel met electrische problemen maar dat heb ik nooit gehad.

      Ik zou nog wel een willen kopen maar dan een V6 automaat

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc Turbo 2 Bekijk Berichten
        Ik had een 2.2 Dci motor met veel problemen.....omdat een dealer hier in de buurt de motor naar de vaantjes geholpen heeft...
        op 120.000 km nieuwe cilinderkop gekregen van Renault vanaf toen reed hij perfect..

        Is mijn fijnste auto ooit geweest.....super rijgenot !
        er zijn er veel met electrische problemen maar dat heb ik nooit gehad.

        Ik zou nog wel een willen kopen maar dan een V6 automaat
        Ik ook

        3.0 V6 Automaat op gas.

        Die restwaardes zijn om van te huilen als eerste eigenaar. Maar voor de 2ehandskoper natuurlijk goed.

        Jammer dat ze die niet meer maken, anders hadden wij er zo waarschijnlijk eentje gehad ipv Espace.

        zie dat nu af

        Comment






        • Comment


          • Comment


            • Ik wil dit!

              Ziet er nog subliem uit, en volledig standaard. Spijtig dat de meeste die je vindt getuned zijn...
              Deze is ook de moeite...
              Ooit...

              Comment


              • Zo wil ik hem:

                Comment


                • Wit heeft ook wel iets:

                  Comment


                  • Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      Die stickers op de flanken moet ik nog eens zien te vinden voor mijn witte phase 1 eigenlijk is dat parelmoer wit !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten



                        knappe foto!!!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Luc Turbo 2 Bekijk Berichten
                          Die stickers op de flanken moet ik nog eens zien te vinden voor mijn witte phase 1 eigenlijk is dat parelmoer wit !
                          Aha, weet jij er toevallig ééntje te koop staan een 5 GT Turbo Phase I/II?

                          Comment


                          • een mooie 310...

                            Comment


                            • deze zag ik op de World Series by RENAULT in Spa Francorchamps
                              een zeer mooi Renault 5 Alpine

                              Comment


                              • Die dingen zijn lekker, en ik zag er ééntje staan in Frankrijk voor 1000 euro met zo goed als geen werk aan...

                                Comment


                                • "Basis des GT Turbo war der Renault 5 II (Kleiner Freund). Der Motor wachte ab 3000/min auf und legte dermaßen los, dass bis 160 km/h ein Mercedes 300SE nicht mehr mitkam.
                                  Das Fahrwerk war ein Gedicht, der Wagen handlich und neutral wie ein Kart. Aber der GT Turbo soff auch wie ein Großer."

                                  Lekker...

                                  Comment


                                  • Impressie Renault Alpine.



                                    Al jaren wordt er gespeculeerd over een mogelijke terugkeer van een sportieve tweezits-Renault, maar waarschijnlijk zal het er in 2010 dan eindelijk van komen.
                                    Om de wachtperiode een beetje draaglijk te maken gooien we er weer een strakke impressie tegenaan.

                                    En dit niet omdat een productiemodel ook maar in de verste verte op dit strakgelijnde concept zal gaan lijken, wij weten wel beter, maar gewoon omdat het een erg aantrekkelijk design is om naar te kijken.
                                    De Createur van deze Automobile is Arseny Kostromin, hij gaf de bolide vorm tijdens een stage bij de Franse autofabrikant.
                                    Wanneer Renault zelf met iets Alpine-achtigs voor de dag komt weten we niet.
                                    We weten wel dat er in oktober weer een autosalon in Parijs is….

















                                    Hans.

                                    Comment


                                    • Gordini





                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                      Comment


                                      • Mégane R26.R: snelste Renault










                                        Renault neemt afscheid van de Mégane II en naar verluidt ook het RS-logo met een zeer speciale editie: de R26.R. Hij werd afgeleid van de Mégane F1 Team R26, maar nog 123 kg lichter gemaakt. De Mégane R26.R is bedoeld als een collector’s item om het einde van de levenscyclus van de Mégane Renault Sport, waarvan sinds april 2004 20.000 exemplaren verkocht zijn. Als we goed geïnformeerd zijn, wordt dit ook het laatste model met de naam RS want vanaf de Mégane III gebruikt Renault Alpine.




                                        Het Renault Sport-gamma bestaat uit de Clio Renault Sport, Clio F1 team R27, Mégane Renault Sport, Mégane Renault Sport dCi, Mégane F1 Team R26 en tot slot de Twingo Renault Sport. De Mégane R26.R is een evolutie van de Mégane F1 Team R26, waarvan hij de motor, de versnellingsbak en het differentieel met beperkte slip overneemt.

                                        De R26.R laat een aantal comfortzaken aan zich voorbij gaan. Zo verdwijnen de achterbank, de airbags (behalve bestuurder), de ruitenwisser achteraan, de mistlampen vooraan en een groot deel van de geluiddempende materialen. Andere componenten zijn lichter gemaakt zoals het zetelframe in koolstofvezel en onderstel in aluminium (-25 kg). In totaal levert dat een gewichtsbesparing van 123 kg op.



                                        Wat het onderstel betreft werden de voor- en achtertreinen aangepast. De veren hebben een andere flexibiliteit en ook het dempingschema werd aangepast, in functie van de nieuwe kenmerken van het chassis. De schijfremmen zijn niet meer geperforeerd maar gegroefd.

                                        Als de bestuurder, die in de een kuipstoeltje van Sabelt zit, voluit gaat sprint deze Mégane in zes seconden naar 100 km/u en legt de kilometer vanuit stilstand af in 25,9 seconden. Dat is te danken aan de 2.0 turbomotor uit de Mégane F1 Team R26, gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak waarvan de bediening werd ingekort om de schakelovergangen sneller te laten verlopen. De motor ontwikkelt een vermogen van 230 pk en een koppel van 310 Nm.

                                        Dat de R26.R wat in zijn mars heeft, blijkt uit het nieuwe ronderecord voor zijn categorie dat hij op 23 juni vestigde op de Nürburgring in Duitsland. Hij deed er 8’ 17” over. Om die prestatie in de verf te zetten, werden het tracé van de Nordschleife en de tijd van Mégane R26.R gegraveerd in de achterste zijruitjes.



                                        De Mégane R26.R loopt van de band in de Alpine Renault-fabriek van Dieppe (Frankrijk) en is een beperkte serie van 450 exemplaren. Hij werd onthuld op de autoshow van Londen en wordt vanaf oktober 2008 gecommercialiseerd.

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        Comment









                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

                                          Comment

                                          Working...
                                          X