Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Was je er tevreden van? welke motor? Problemen gekend?
Zou je hem aanraden aan anderen als occasie?
Ik had een 2.2 Dci motor met veel problemen.....omdat een dealer hier in de buurt de motor naar de vaantjes geholpen heeft...
op 120.000 km nieuwe cilinderkop gekregen van Renault vanaf toen reed hij perfect..
Is mijn fijnste auto ooit geweest.....super rijgenot !
er zijn er veel met electrische problemen maar dat heb ik nooit gehad.
Ik zou nog wel een willen kopen maar dan een V6 automaat
Ik had een 2.2 Dci motor met veel problemen.....omdat een dealer hier in de buurt de motor naar de vaantjes geholpen heeft...
op 120.000 km nieuwe cilinderkop gekregen van Renault vanaf toen reed hij perfect..
Is mijn fijnste auto ooit geweest.....super rijgenot !
er zijn er veel met electrische problemen maar dat heb ik nooit gehad.
Ik zou nog wel een willen kopen maar dan een V6 automaat
Ik ook
3.0 V6 Automaat op gas.
Die restwaardes zijn om van te huilen als eerste eigenaar. Maar voor de 2ehandskoper natuurlijk goed.
Jammer dat ze die niet meer maken, anders hadden wij er zo waarschijnlijk eentje gehad ipv Espace.
"Basis des GT Turbo war der Renault 5 II (Kleiner Freund). Der Motor wachte ab 3000/min auf und legte dermaßen los, dass bis 160 km/h ein Mercedes 300SE nicht mehr mitkam.
Das Fahrwerk war ein Gedicht, der Wagen handlich und neutral wie ein Kart. Aber der GT Turbo soff auch wie ein Großer."
Al jaren wordt er gespeculeerd over een mogelijke terugkeer van een sportieve tweezits-Renault, maar waarschijnlijk zal het er in 2010 dan eindelijk van komen.
Om de wachtperiode een beetje draaglijk te maken gooien we er weer een strakke impressie tegenaan.
En dit niet omdat een productiemodel ook maar in de verste verte op dit strakgelijnde concept zal gaan lijken, wij weten wel beter, maar gewoon omdat het een erg aantrekkelijk design is om naar te kijken.
De Createur van deze Automobile is Arseny Kostromin, hij gaf de bolide vorm tijdens een stage bij de Franse autofabrikant.
Wanneer Renault zelf met iets Alpine-achtigs voor de dag komt weten we niet.
We weten wel dat er in oktober weer een autosalon in Parijs is….
Renault neemt afscheid van de Mégane II en naar verluidt ook het RS-logo met een zeer speciale editie: de R26.R. Hij werd afgeleid van de Mégane F1 Team R26, maar nog 123 kg lichter gemaakt. De Mégane R26.R is bedoeld als een collector’s item om het einde van de levenscyclus van de Mégane Renault Sport, waarvan sinds april 2004 20.000 exemplaren verkocht zijn. Als we goed geïnformeerd zijn, wordt dit ook het laatste model met de naam RS want vanaf de Mégane III gebruikt Renault Alpine.
Het Renault Sport-gamma bestaat uit de Clio Renault Sport, Clio F1 team R27, Mégane Renault Sport, Mégane Renault Sport dCi, Mégane F1 Team R26 en tot slot de Twingo Renault Sport. De Mégane R26.R is een evolutie van de Mégane F1 Team R26, waarvan hij de motor, de versnellingsbak en het differentieel met beperkte slip overneemt.
De R26.R laat een aantal comfortzaken aan zich voorbij gaan. Zo verdwijnen de achterbank, de airbags (behalve bestuurder), de ruitenwisser achteraan, de mistlampen vooraan en een groot deel van de geluiddempende materialen. Andere componenten zijn lichter gemaakt zoals het zetelframe in koolstofvezel en onderstel in aluminium (-25 kg). In totaal levert dat een gewichtsbesparing van 123 kg op.
Wat het onderstel betreft werden de voor- en achtertreinen aangepast. De veren hebben een andere flexibiliteit en ook het dempingschema werd aangepast, in functie van de nieuwe kenmerken van het chassis. De schijfremmen zijn niet meer geperforeerd maar gegroefd.
Als de bestuurder, die in de een kuipstoeltje van Sabelt zit, voluit gaat sprint deze Mégane in zes seconden naar 100 km/u en legt de kilometer vanuit stilstand af in 25,9 seconden. Dat is te danken aan de 2.0 turbomotor uit de Mégane F1 Team R26, gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak waarvan de bediening werd ingekort om de schakelovergangen sneller te laten verlopen. De motor ontwikkelt een vermogen van 230 pk en een koppel van 310 Nm.
Dat de R26.R wat in zijn mars heeft, blijkt uit het nieuwe ronderecord voor zijn categorie dat hij op 23 juni vestigde op de Nürburgring in Duitsland. Hij deed er 8’ 17” over. Om die prestatie in de verf te zetten, werden het tracé van de Nordschleife en de tijd van Mégane R26.R gegraveerd in de achterste zijruitjes.
De Mégane R26.R loopt van de band in de Alpine Renault-fabriek van Dieppe (Frankrijk) en is een beperkte serie van 450 exemplaren. Hij werd onthuld op de autoshow van Londen en wordt vanaf oktober 2008 gecommercialiseerd.
Comment