Zojuist met een maat van Brugge naar Gent gereden met een Wrangler 4l. Geestige bak, maar no way om daar elke dag in te zitten. In de zomer is dat echter ideaal, dak open, machtig geluid...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
JEEP Lovers
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenDie stripings zijn zalig
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenZalig, zo zonder deuren. Echte zomerbak.
Comment
-
Hallo,
Bij deze heb ik ook de weg naar dit forum gevonden...
Mijn wagenpark kan je bekijken op m'n (verwaarloosde) site www.jeepershome.be .
Ik heb ook nog een Range Rover 4.6HSE, maar dit is niets om trots op te zijn!
Mijn nieuwste aankoop is een 1997 Jeep Wrangler TJ, die in Amerika is omgebouwd naar 5.9L V8, zwaardere assen, 35" banden, 5,5" RE long arm liftkit, ...
Deze heeft enkele jaren in NL rond gereden, en binnenkort begin ik aan de uitdaging om dit speeltje hier gehomologeerd te krijgen.
In NL was dit geen probleem (V8 staat op kenteken) hopelijk lukt me dit hier om deze in te schrijven als lichte vracht.
Mensen die ervaringen en tips hebben ivm de homologatie, gelieve mij te contacteren (geert@jeepershome.be)
Groeten,
Geert
Comment
-
Zalig knappe ketel!
Homologeren is misschien nog wel te doen, maar ik vrees dan niet als lichte vracht.
Ten eerste mag je aan een LV geen tuning doen. Die verhoogde ophanging bvb is een probleem. Jeep zal je daar geen attest voor willen geven, dus die moet eraf.
Ten tweede is een TJ te kort om er een LV van te maken. De afstand tussen je achterkant en de achterkant van de voorzetel helemaal naar voren geschoven, is 4cm te kort.
Je zou dus een CE-gekeurde zetel moeten vinden die een 4cm dunnere rugleuning heeft.
Hou ons zeker op de hoogt van het verhaal!
Comment
Comment