Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoe zit het met de 200pk 2.4 JTDm 20v? Hebben ze die nu al deftig?
En wat met de 210pk versie die binnenkort komt?
Toen ik zaterdag met die mensen van Squadra aan het praten was hadden ze echt niet veel goeds over de 2.4 JTD,de turbo is blijkbaar te klein voor die motor.
Bij de 2.4 met 210pk is er een andere turbo geplaatst,wat het nu wel een goede motor maakt.
T vreemde is wel dat ze hem maar chippen tot 215pk of zoiets.
Terwijl Heinz het doet tot 240 en meer
Edit verltelt met dat medio tot 210 gaat en massimo tot 220
En ze fluistert me nog meer interessante info toe:
April 2007 De ontwikkeling van deze Squadrachip heeft nogal wat voeten in de aarde gehad. De 2.4 20v 200 pk versie bleek niet "zomaar" een 1.9 16v te zijn met een 5e cilinder. In het verleden met de Euro 2 en Euro 3 JTD's was dit als het ware wel zo. De ontwikkeling van deze Euro 4 JTDm Squadrachip was niet eerder zo ingewikkeld. Softwarematig zijn er bijzondere aanpassingen nodig om het geheel goed te laten functioneren. Omdat de concurrentie mogelijk mee leest en een goede diepgaande uitleg te ingewikkeld is gaan wij niet op de details in.
Op dit moment hebben wij het vermoeden dat er iets niet helemaal klopt aan de 2.4 20v JTDm 200 pk versie Ergens zijn bepaalde componenten niet goed op elkaar afgestemd. Feit is namelijk dat de fabriek een 210 pk versie heeft aangekondigd, exacte gegevens zijn op dit moment nog niet bekend. Wij hopen op een andere turbo, dikkere uitlaat en groter actief roetfilter. Het zal niet een louter softwarematige aanpassing zijn want dan worden de marges wel heel erg krap.
't Is net om wille van dat laatste dat ik 't vraag, eigenlijk. Ik heb de ontwikkeling van de chip voor de 2.4 JTDm 20v op de voet gevolgd op de Squadra-site, omdat een 159 Sportwagon of een Brera met die motor ook tot de mogelijke opvolgers van Babs behoorden.
Blijkbaar toch nog geen nieuws, dus.
Toen ik vorige week bij Heinz was, stond er een bruingrijze Waalse 2.4 JTDm 20v berline op de dyno, die was net gechipt Geen resultaten of niks gezien, evenwel.
't Is net om wille van dat laatste dat ik 't vraag, eigenlijk. Ik heb de ontwikkeling van de chip voor de 2.4 JTDm 20v op de voet gevolgd op de Squadra-site, omdat een 159 Sportwagon of een Brera met die motor ook tot de mogelijke opvolgers van Babs behoorden.
Blijkbaar toch nog geen nieuws, dus.
Toen ik vorige week bij Heinz was, stond er een bruingrijze Waalse 2.4 JTDm 20v berline op de dyno, die was net gechipt Geen resultaten of niks gezien, evenwel.
T bewijst dat Heinz zich des te meer bezighoud met het aanbieden van een mooi aantal pk's, zonder te denken aan de levensduur van de auto...
Kennis is met zijn 159SW bij Squadra zelf langsgeweest in NL. Ook van 115pk -> 160pk gegaan. Ging oorspronkelijk voor +/- 140pk gaan, maar na het uittesten van de 160pk heeft hij besloten om dit pakket te nemen. Hij sprak inderdaad ook van een groot verschil in koppel in de lage toeren...
en dit is voor mij dan weer 'een' bewijs dat menig consument gewoon de max uit z'n diesel wil
Comment