Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lees mijn post

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
      Lees mijn post
      Ik doe het liever dan allemaal ineens deftig

Zoals altijd, 't is alles of niks bij mij

Comment

Lees mijn post

Heb ik gedaan.

Maar nogmaals: enkel veren steken, interesseert me niet. Ik wil een auto in de eerste plaats verlagen opdat het rijgedrag er met grote sprongen op vooruit zou gaan, niet omdat 'ie dan 'mooier staat'.
        Dat is een leuk bijgevolg, maar niet de hoofdreden imo.

Anders zaten die verlagingsveren er al lang onder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Heb ik gedaan.

Maar nogmaals: enkel veren steken, interesseert me niet. Ik wil een auto in de eerste plaats verlagen opdat het rijgedrag er met grote sprongen op vooruit zou gaan, niet omdat 'ie dan 'mooier staat'.
          Dat is een leuk bijgevolg, maar niet de hoofdreden imo.

Anders zaten die verlagingsveren er al lang onder.
          Mja...bij hem gaf het geen enkel probleem. Dempers waren wel maar enkele maanden oud toen hij ging verlagen.

Comment

• Wat zou de mijne eig hebben? Hij stuurt nog altijd scherper dan een verlaagde pre facelift heb ik al ondervonden.

Ik heb verl week een zwarte laatste facelift gereden gedurende een dag.

Conclusie: stuurt verre van zo snedig en ook zijn remmen waren zwakker ( 120pk, 15000 km )

Comment

Mja...bij hem gaf het geen enkel probleem. Dempers waren wel maar enkele maanden oud toen hij ging verlagen.

Neenee... ik zeg niet dat het een PROBLEEM is hé.

Het kan perfect, enkel veren steken om te verlagen. Daarom zijn er ook die sets van Novitec en autodelta...

Ik zeg alleen dat ik enkel zou verlagen als ik wel degelijk een grote stap voorwaarts maak qua rij-eigenschappen. En dat kan alleen als je andere dempers ook steekt.

Want het is nu niet alsof de 147 zo'n super-ophanging heeft hé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                Wat zou de mijne eig hebben? Hij stuurt nog altijd scherper dan een verlaagde pre facelift heb ik al ondervonden.

Conclusie: stuurt verre van zo snedig en ook zijn remmen waren zwakker ( 120pk, 15000 km )

Op de TI zitten sowieso andere remklauwen. Ze zien er hetzelfde uit langs buiten, maar volgens mij hebben ze een grotere zuiger. ofzoiets toch..

En als ik me niet vergis is er ook iets verschillend aan de stuurinrichting en de veren/dempers.

Dat zou meteen alles verklaren.

Comment

Wat zou de mijne eig hebben? Hij stuurt nog altijd scherper dan een verlaagde pre facelift heb ik al ondervonden.

TI heeft sportophanging en is enkele mm's verlaagd, weet je nog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Inderdaad.
                    De 147 heeft een heel 'gevoelige' demper/veren setup. Dempers zijn eigenlijk aan de zwakke kant, voor de strafheid van de veren.
                    Als je gaat verlagen, ga je ook hardere veren steken. Dus is die verhouding nog meer uit balans.

Best een volledige veerpoot steken, met aangepaste dempers. Ga je ook het meeste rijplezier van hebben.

Ik droom er ook van.

Je hebt de mijne toch al gereden.
                    H&R veren eronder.Het rijgedrag valt goed mee,alles kan altijd beter natuurlijk.
                    Wanneer de schokdempers beginnen te sluiten dan vevang ik die dan wel door KONI´s of zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                      Je hebt de mijne toch al gereden.
                      H&R veren eronder.Het rijgedrag valt goed mee,alles kan altijd beter natuurlijk.

ja. Dat ding rijdt inderdaad niet slecht.

Maar ik wil beter.
                      Als ik dan toch de moeite/kost doe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                        TI heeft sportophanging en is enkele mm's verlaagd, weet je nog.
                        wat versta jij onder ophanging, dat was mijn vraag eerder?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                          Specs, bwjr 2000, 1.9 jtd, zwarte buitenkleur, zwart leder interieur, carbonlook middenconsole, sportpakket velgen, koplampsproeiers, ....
                          Misschien ga ik morgennamiddag gaan kijken. (staat wel op 140 km van me thuis )
                          Ik ben er niet meer geraakt gisteren. Maar vanavond komt nog 'n serieus geintresseerde voor de Golf cabrio kijken ...

Comment

wat versta jij onder ophanging, dat was mijn vraag eerder?
                            mijn opmerking ging eigenlijk over het vergelijken van een serie 2 147 met sportophanging, met een serie 3 147 met een standaard comfortophanging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                              Ik ben er niet meer geraakt gisteren. Maar vanavond komt nog 'n serieus geintresseerde voor de Golf cabrio kijken ...
                              Ik ga zo jaloers zijn als jij terug met een 156 bolt

Comment

Ik ga zo jaloers zijn als jij terug met een 156 bolt
                                Wanneer ga jij terug 'n Alfa kopen ? .. of was dat nog niet voor binnekort ?

Comment

• Wat vinden jullie van deze velgen ?

Last edited by fredoo; 22/01/2008, 20:02.

Comment

• Best mooi, maar wel een beetje groot...

Comment

• Ik vind ze niet zooo knap, dan liever opnieuw een 17 inch selespeed eronder ofzo
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Ze tonen inderdaad wel wat lomp.
                                        Ik ga nog wat verderzoeken

Comment

• Zender Sienna (17 of 18 inch)

BBS CH

(ik denk) TH-lines
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X