Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
    Hou U vooral niet in .
    You should know me better...

    Echt ongelooflijk dikke kar (en ne vriendelijke mens)


    zijn speelkameraadje


    de rest volgt straks wel, nu karten!
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
      Vanaf 15 jaar oud maar een dikke 60 euro .

      Overzichtje hier .
      valt goed mee.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Pagnotta?
        Volgens de nummerplaathouder toch...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
          de rest volgt straks wel, nu karten!
          Laten we er "morgen" van maken
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

          Comment


          • Weet het nog niet wacht op de nieuwe collectie in mijn bandencentrale maar ga toch in de genre van Alfa maar dan in chroom laat het nog weten van zodra ik iets meer weet

            Comment


            • Aangezien ik geen lid ben van specifieke Alfa-fora, en hier toch enige mensen zitten die dat wél zijn ... 'k zoek antwoorden op de volgende vragen :
              1. Past het nieuwe Q2-differentieel op een 147 GTA?
              2. Gebruikerservaringen en betrouwbaarheidsverslagen van de Selespeed-versnellingsbak in de 147 GTA?
              3. Gebruikerservaringen en betrouwbaarheidsverslagen van LPG/LPI op de 3.2 V6 24v GTA (250pk) motor?
              4. Zijn er van 2002 tot 2005 wijzigingen aan uitrusting e.d. geweest, b.v. update navigatiesysteem, bijkomende opties, veranderingen qua kleuren en bekledingsmogelijkheden, ...?
              Merci!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Aangezien ik geen lid ben van specifieke Alfa-fora, en hier toch enige mensen zitten die dat wél zijn ... 'k zoek antwoorden op de volgende vragen :
                1. Past het nieuwe Q2-differentieel op een 147 GTA?
                2. Gebruikerservaringen en betrouwbaarheidsverslagen van de Selespeed-versnellingsbak in de 147 GTA?
                3. Gebruikerservaringen en betrouwbaarheidsverslagen van LPG/LPI op de 3.2 V6 24v GTA (250pk) motor?
                4. Zijn er van 2002 tot 2005 wijzigingen aan uitrusting e.d. geweest, b.v. update navigatiesysteem, bijkomende opties, veranderingen qua kleuren en bekledingsmogelijkheden, ...?
                Merci!
                Ik spendeer behoorlijk veel tijd op het Alfa 156 forum. Ik kan je mijn bevindingen meegeven :

                * De ervaringen en betrouwbaarheid van LPG/LPI voor de GTA motor zijn positief.
                * Het selespeed verhaal is andere koek. Qua gebruikerservaringen lees ik dat de meeste heel tevreden zijn. Maar spijtig genoeg zijn er wel enkele probleem gevallen. Deze staan nog open op het forum.
                Er is eentje waarbij de 3de versnelling overgeslegen wordt en er is eentje die constant uit versnelling vliegt.
                Beide verhalen zijn te lezen op het forum, ik plaats hier even de twee links :





                Je zal je wel eerst even moeten aanmelden (als "gast" is het ook mogelijk om de topics te lezen)

                * Ivm met het Q2 dif, heb ik ook al eens gelezen van iemand die het op een GTA aangebracht heeft en ook al iemand die het op een 2.5 V6 gedaan heeft. Ik denk dus dat het voor de 147 GTA binnen de mogelijkheden zit.

                Comment


                • Thanks, Casper.

                  Ondertussen ben ik al als een gek aan 't lezen geslagen op allerhande, maar vooral Duitse en Italiaanse fora.

                  Ik vond onder andere deze lijst van auto's waarop het Q2-differentieel met zekerheid past :
                  Alfa Romeo

                  147
                  1.9 JTD (except 100 bhp 8V)
                  GTA 3.2 V6

                  156
                  1.9 JTD
                  2.4 JTD 10V
                  2.5 V6
                  GTA 3.2 V6

                  166
                  2.0 TS
                  2.0 V6 TB
                  2.4 JTD 10V
                  2.5 V6
                  3.0 V6
                  3.2 V6

                  GT
                  1.9 JTD
                  3.2 V6

                  GTV/
                  Spider
                  2.0 V6 TB
                  3.0 V6
                  3.2 V6


                  Fiat

                  '07 Bravo
                  1.6 JTD
                  1.9 JTD

                  Stilo
                  1.9 JTD 16V (inc. 120 bhp 8V with modification 10974)
                  2.4 Petrol
                  Interesting.

                  Comment


                  • Very interesting.

                    Ik ben ook nog aan het twijfelen voor een Q2 dif voor op mijn 1.9 16V. Ik ga er toch eens prijs laten voor maken in de garage binnenkort.

                    Nog veel leesplezier.

                    Comment


                    • Q2

                      Comment


                      • Boem, en direct ook intern document van Alfa Romeo : PDF met de benodigde onderdelen, incl. prijsopgave én opgave van de uurlonen.



                        Voor 1.500 EUR zit 't Q2 differentieel erin.

                        Comment


                        • Misschien moet ik er ook eens over nadenken,hoewel ik eigenlijk bij het dagelijks gebruik nog niet gemist heb.
                          Het zal ook geen goedkope aanpassing zijn vrees ik.
                          Als de dealers het al kunnen.Ze wisten zelfs nergens of de 147 Ducati een andere koppeling heeft dan de 150pk versie´s,en nog minder of die zou passen.
                          Laat staan een diff ombouwen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Aangezien ik geen lid ben van specifieke Alfa-fora, en hier toch enige mensen zitten die dat wél zijn ... 'k zoek antwoorden op de volgende vragen :
                            1. Past het nieuwe Q2-differentieel op een 147 GTA?
                            2. Gebruikerservaringen en betrouwbaarheidsverslagen van de Selespeed-versnellingsbak in de 147 GTA?
                            3. Gebruikerservaringen en betrouwbaarheidsverslagen van LPG/LPI op de 3.2 V6 24v GTA (250pk) motor?
                            4. Zijn er van 2002 tot 2005 wijzigingen aan uitrusting e.d. geweest, b.v. update navigatiesysteem, bijkomende opties, veranderingen qua kleuren en bekledingsmogelijkheden, ...?
                            Merci!
                            Q2 is monteerbaar op elk model van de 147. Ik heb al een paar goeie bevindingen gelezen van een GTA met Q2. Alleen vind ik ze nu niet terug. Maar het gaat dus.

                            Modellen waarvoor het allemaal gaat:

                            Alfa Romeo

                            147
                            1.9 JTD (except 100 bhp 8V)
                            GTA 3.2 V6

                            156
                            1.9 JTD
                            2.4 JTD 10V
                            2.5 V6
                            GTA 3.2 V6

                            166
                            2.0 TS
                            2.0 V6 TB
                            2.4 JTD 10V
                            2.5 V6
                            3.0 V6
                            3.2 V6

                            GT
                            1.9 JTD
                            3.2 V6

                            GTV/
                            Spider
                            2.0 V6 TB
                            3.0 V6
                            3.2 V6


                            Fiat

                            '07 Bravo
                            1.6 JTD
                            1.9 JTD

                            Stilo
                            1.9 JTD 16V (inc. 120 bhp 8V with modification 10974)
                            2.4 Petrol


                            Alsook op de selespeed.


                            Over die LPG. Kijk zeker niet op een frank daarin. IK heb al ervaringen gelezen van gebruikers met zowel de 12 kleps als de 24 kleps V6. Meestal goed. Sommigen doen 200k miles met hun Alfa en Italiaans LPG Systeem.
                            Andere, oa een Pool, met cheapass LPG systeem waarschijnlijk, had constant last van doorbrandende kleppen.

                            Ik citeer even over welk systeem er lof wordt gesproken:

                            I had a tartarini system multi-point system fitted. 2nd generation multi-point (meaning it had a closed loop system and a proper ECU brain!) It was about £1,800 as it was top-notch at the time. Nowadays the newer 3rd generation systems are very good and give excellent power outputs, but you will still have to pay near £2K for one of those. The cheaper ones you can get are the same as my old Tartarini i.e. 2nd Generation systems.
                            If you are considering getting LPG make sure it is multipoint injection otherwise you will end up with a gas mixer which is basically about a 32mm restrictor in your intake which will gobble huge amounts of power even when running on petrol. With the multipoint kits there is no such restriction and power losses are minimal on gas and zero on petrol.

                            The kit I just fitted uses the petrol injection pulses fed into a piggyback ecu that changed the pulse lengths to suit the gas injectors. This is further improved by the fact that it connects to the OBD2 diagnostic connector and continually adjusts to keep the fast and slow fuel trims in check so the car doesnt go into limp mode like alot of lpg cars do which buggers up the MPG.


                            Sommigen beweren zelfs dat de Alfa V6'n echt lekker lopen met LPG, alsof ze ervoor gemaakt zijn.

                            Reken wel op een 20% verlies van vermogen.


                            edit : zegt dat ik te lang achter die stomme lijst heb moeten zoeken.

                            Comment


                            • Ohja, ga eens bij Quaife zien ook!

                              Er zijn er toch een paar die lovender zijn over die van Quaife dan van Alfa zelf.

                              Een GTA eigenaar over t Q2:

                              The GTA has the same diff as JTDs...I was running about 400NM on that diff. without a problem...

                              now I have Q2.

                              Comment


                              • Over de levensduur hoeft er neit gepraat te worden:

                                Boy is he trying to break it !!!

                                And so am I btw. But untill now it has survived 200+ laps at the nordschleife, a trackday at zolder and a trackday at Spa.

                                Have it in my 156 3.0 V6 for about a year and it's still perfect.

                                So in a normal road going car it should be absolutely no problem.

                                Comment


                                • Thanks.

                                  'Es horen wat ze bij Vancoillie zeggen over 'n LPI-systeem voor de 3.2 GTA.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                    Reken wel op een 20% verlies van vermogen.


                                    Come again?

                                    Nowadays leveren de modernste LPI-systemen toch quasi geen verminderd vermogen? Oké, misschien enkele procenten, maar toch geen 20?!?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                      Misschien moet ik er ook eens over nadenken,hoewel ik eigenlijk bij het dagelijks gebruik nog niet gemist heb.
                                      Het zal ook geen goedkope aanpassing zijn vrees ik.
                                      Als de dealers het al kunnen.Ze wisten zelfs nergens of de 147 Ducati een andere koppeling heeft dan de 150pk versie´s,en nog minder of die zou passen.
                                      Laat staan een diff ombouwen.
                                      1.500 EUR, en ik postte hoger al een interne Alfa-PDF waarin duidelijk uitgelegd staat welke onderdelen nodig zijn, en wat de prijs is. Ik denk dat je er van uit mag gaan dat een béétje mecanicien dat perfect monteert.

                                      Jammer dat Van Steenkiste failliet is. Die hadden enkele supergoeie mecaniciens in dienst...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        1.500 EUR, en ik postte hoger al een interne Alfa-PDF waarin duidelijk uitgelegd staat welke onderdelen nodig zijn, en wat de prijs is. Ik denk dat je er van uit mag gaan dat een béétje mecanicien dat perfect monteert.

                                        Jammer dat Van Steenkiste failliet is. Die hadden enkele supergoeie mecaniciens in dienst...

                                        Boite moet er dan zoiezo terug uit,als ik al zie wat een miserie het is om enkel een koppeling te plaatsen.
                                        Volledige voortrein lossen,zekeringskasten en battrijhouder,enz....12U job.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                          Boite moet er dan zoiezo terug uit,als ik al zie wat een miserie het is om enkel een koppeling te plaatsen.
                                          Volledige voortrein lossen,zekeringskasten en battrijhouder,enz....12U job.
                                          Nogmaals, lees die PDF 'es. Om 't diff te vervangen moet de versnellingsbak noch de motor eruit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X