Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
I used a long nosed pliers( spelling) to grip the end of the holder and gently pulled while wriggeling (pliers) up and down. When you do eventually get it out, the bulbs are interesting too, the bayonet lugs are not aligned across the diameter so I just filed one lug down with a points file. Do not push the holder all the way in, only till it stops and with very little force when you replace it. Oh yes, the little mirror from your make-up kit helps to see what your doing
I think Alfa invented this bulb for the 156. It's some sort of Halogen bulb. Stupid thing is, Phillips make one exactly the same but with the pins sitting at an 180 degree angle ( I reckon it's called a ba4 socket) . Anyway, Alfa dealers charged a ridiculous amount of money for these bulb, and I tell you, they were crap, they blew all the time. At some point Phillips decided they weren’t going to supply Alfa with crap bulbs with offset pins anymore, and threw it on the aftermarket. Very few people knows this, and gladly pay ridiculous money for the dealer to change a bulb 2 pennies worth
Niet! Dat vond ik net het geestige. 't Was een leasewagen, dus ik deed het volgens het boekje, bij de dealer, die heeft een hulpstukje en daarmee is het direct vervangen. Alleen was die dealer niet vlak bij de deur, en zo blijft het toch lastig. De vriend in kwestie vond het allemaal maar zever, en ging het zelf eens proberen.
Alhoewel...ik dacht dat die blokken nog steeds niet te chippen waren...
In welk opzicht bedoel je? Dat ze kapotgaan?
Er zijn verschillende series van de 5-pitter geweest natuurlijk. en de één is al wat gemakkelijker/betrouwbaarder te chippen dan de andere. welke zich hoe gedragen kan je denk ik wel terugvinden op de squadra-site.
Er zijn verschillende series van de 5-pitter geweest natuurlijk. en de één is al wat gemakkelijker/betrouwbaarder te chippen dan de andere. welke zich hoe gedragen kan je denk ik wel terugvinden op de squadra-site.
Nenee, helemaal niet. Vanwege beveiligingen dacht ik dat het niet ging en dat squadra nog met onderzoek bezig was.
Dit is al de laatste generatie 2.4JTD (in een 156 had deze 175pk dacht ik)
De allereerste 10-kleps varianten waren niet slecht maar de turbo was niet goed. Wat je ook deed, voor de 200.000km ging die kapot.
Comment