Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Tis absoluut geen sportwagen he die Brera

Daarom dat ik veel liever een spider heb. lekker flaneren, met ongeveer dezelfde looks.

Had je vader geen interesse in de 159 ti?

Mja, de Brera... ik vind het een beetje een 'valse' Alfa. Hij is meer bestemd om naar te kijken, dan om mee te rijden, vind ik. (of m.a.w.: de verhouding looks/rijplezier is fout, voor een alfa te zijn)

Misschien zit ik nog teveel met de prachtige ervaring van de 156GTA in m'n achterhoofd, but the Brera just isn't worth it.

Ik zou 100000000 keer liever een goed uitgeruste 159 hebben. En voor de prijs dat je voor de Brera betaald, kan je denk ik gerust zo'n TI mét een deftige motor nemen.

Mjuah, m'n pa vond de TI wel een toffe bak, maar echt extréémenthousiast was 'ie precies niet. Maar hij blijft het wel übersjieke bakken vinden uiteraard.

We wouden nog een testrit met de 2.4jtd maken, maar het was te laat. Spijtig, want dat had een interessante vergelijking teweeggebracht.

En ik ben eigelijk ook benieuwd wat die 3.2 in de 159 zou doen (uiteraard mét handbak!); of zou die even 'lomp/passieloos' overkomen als in de Brera?
    Is de 2.4jtd zoveel trager? Indien niet, maakt dat de keuze eigelijk nog minder moeilijk...

Comment

• tzou nog erger zijn in de 159
      Die weegt natuurlijk NOG een pak meer... ruim 1700kg
      Een 2.4jtd zou daar ook niet al te vlot in zijn.

waaaaaaarom hebben ze hun ouwe goude eigen V6 weggesmeten voor zo'n stuk opelbucht????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        tzou nog erger zijn in de 159
        Die weegt natuurlijk NOG een pak meer... ruim 1700kg
        Een 2.4jtd zou daar ook niet al te vlot in zijn.

waaaaaaarom hebben ze hun ouwe goude eigen V6 weggesmeten voor zo'n stuk opelbucht????

So true hé.... Hoe puur en geperfectioneeerd die Alfa-V6 was, zo zielloos en 'geforceerd' is dit GM blok.

Comment

• De 159 met TI interieur is echt prachtig.

Ook vind ik de wagen zelf veel bruter doordat die wat lager hangt en omdat er 19" velgen onder zitten.

Misschien iets om te overwegen binnen een jaar of 5 of zo.

Maar ik moet dan wel nog veel geld krijgen van mijn 156.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door casper_remapped Bekijk Berichten
            De 159 met TI interieur is echt prachtig.

Ook vind ik de wagen zelf veel bruter doordat die wat lager hangt en omdat er 19" velgen onder zitten.

Misschien iets om te overwegen binnen een jaar of 5 of zo.

Maar ik moet dan wel nog veel geld krijgen van mijn 156.

Hé, Casper Remapped, long time no see!

True, die 19 duimers doen héél veel. Ook het design van de velgen is simply breathtaking

BTW, uw 156 is één van de sjiekste die ik ooit heb gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Hé, Casper Remapped, long time no see!

True, die 19 duimers doen héél veel. Ook het design van de velgen is simply breathtaking

BTW, uw 156 is één van de sjiekste die ik ooit heb gezien.

Bedankt voor de complimenten.
              Ik draag er wel heel goed zorg voor. Ze heeft nu bijna 13000 km's.
              Ondertussen heb ik er een ovaal sierstuk achteraan opgelast en nu is haar kontje nog sexier.
              En ik heb haar ook verwend met een lakverzegeling (waxguard).

Het is een echt plezier om mee te rijden, voldoende power en een mooi interieur. Ze kleeft ook echt aan de baan.

Ik kom hier maar weinig meer op bezoek, ik zit meer op het alfa 156 forum.

Groeten en tot de volgende keer hé

Comment

• Is je 156 remapped?

Comment

Is je 156 remapped?

ik dacht van niet.

Comment

Bedankt voor de complimenten.
                    Ik draag er wel heel goed zorg voor. Ze heeft nu bijna 13000 km's.
                    Ondertussen heb ik er een ovaal sierstuk achteraan opgelast en nu is haar kontje nog sexier.
                    En ik heb haar ook verwend met een lakverzegeling (waxguard).

Het is een echt plezier om mee te rijden, voldoende power en een mooi interieur. Ze kleeft ook echt aan de baan.

Ik kom hier maar weinig meer op bezoek, ik zit meer op het alfa 156 forum.

Groeten en tot de volgende keer hé

Ahja idd, daar heb ik je al bezig gezien (op 156 forum).

greetz!

Comment

Is je 156 remapped?
                      Nog niet

Ik weet nog niet of ik het ga doen. Ze rijdt eigenlijk al heel vlot en in 95% van de gevallen ben ik wel de snelste.
                      Ik verschoot overlaatst toen ik tegen een 306 GTI even aan het optrekken was. Ik dacht dat die mij los ging rijden, maar dat was niet het geval. Ik kon er gewoon met mee.

Enfin, als ze gechipt wordt zal het zowiezo bij Squadra zijn. Hij is de beste voor Alfa.

Comment

• Wanneer heb jij met een GTA gereden matteus?

Ik zou heel graag eens een dag met zo een ding op stap gaan, om te weten of het echt dat is wat ik wil, binnen bepaalde tijd.

Comment

• Ik heb mijn broer BOR even de link naar hier doorgestuurd . Hij is pas echt de ervaringsdeskundige wat de Brera 3.2 betreft .

Maar ik moest van Manu ook zeggen dat een Brera 4x4 één derde van zijn motorvermogen verspilt aan zijn aandrijving .
                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                            Maar ik moest van Manu ook zeggen dat een Brera 4x4 één derde van zijn motorvermogen verspilt aan zijn aandrijving .
                            dan zitten ze echt wel met een primitief en vretend systeem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                              Wanneer heb jij met een GTA gereden matteus?

Ik zou heel graag eens een dag met zo een ding op stap gaan, om te weten of het echt dat is wat ik wil, binnen bepaalde tijd.

Wij (m'n vader en ik, ik had nog maar net m'n rijbewijs, dusja ), hebben een 2-tal jaar geleden eens met een 156 GTA mogen testrijden.

Ik was iig ONMIDDELIJK verkocht.
                              Dat geluid, die ophanging, die versnellingsbak, die remmen, die stuurinrichting, die acceleratie, die grip, ... ----->

Ofwel een 156 ofwel een 147, maar een GTA ZAL en MOET er ooit komen

Comment

dan zitten ze echt wel met een primitief en vretend systeem
                                Inderdeed .

Fakkerdefak .

We zitten hier nu ook wat te praten over deze en gene en ik kan het niet laten om Lotus als voorbeeld te nemen voor wat Alfa nu had moeten zijn .

Minder is soms meer .
                                Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                  Ik heb mijn broer BOR even de link naar hier doorgestuurd . Hij is pas echt de ervaringsdeskundige wat de Brera 3.2 betreft .

Hmm, 33% verlies zal wel wat overdreven zijn, me dunkt. Maar ik geloof best dat dit soort aandrijving (motor dwars, automaat, én 4x4) nogal fél vreet aan het vermogen.
                                  En dat voel je ook. Het is géén acceleratie die je verwacht, voor 260pk te hebben.

(En om zéker niet op BOR z'n tenen te trappen; want dat wil ik allerminst; ik vind NIET dat de Brera een 'slechte' auto is ofzo hé. Zéker en vast niet!!
                                  Ik had er alleen meer van verwacht... )

Comment

• dat ding had RWD en een sper moeten hebben verdomme

Comment

Nog niet

Ik weet nog niet of ik het ga doen. Ze rijdt eigenlijk al heel vlot en in 95% van de gevallen ben ik wel de snelste.
                                      Ik verschoot overlaatst toen ik tegen een 306 GTI even aan het optrekken was. Ik dacht dat die mij los ging rijden, maar dat was niet het geval. Ik kon er gewoon met mee.

Enfin, als ze gechipt wordt zal het zowiezo bij Squadra zijn. Hij is de beste voor Alfa.

Zalig! Squadra is inderdaad the place to be, als je je alfa meer vitamientjes wil geven!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Wij (m'n vader en ik, ik had nog maar net m'n rijbewijs, dusja ), hebben een 2-tal jaar geleden eens met een 156 GTA mogen testrijden.

Ik was iig ONMIDDELIJK verkocht.
                                        Dat geluid, die ophanging, die versnellingsbak, die remmen, die stuurinrichting, die acceleratie, die grip, ... ----->

Ofwel een 156 ofwel een 147, maar een GTA ZAL en MOET er ooit komen
                                        Ik heb 3 jaar geleden ook met een 156 GTA gereden, het waren opendeurdagen bij garage Caudron in Aalst. Het was een ervaring om nooit meer te vergeten.
                                        Wat mij het beste bijblijft is de motorklank van de V6 en de fenomenale trekkracht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                          dat ding had RWD en een sper moeten hebben verdomme
                                          Gij zijt soms een kieken , maar hé : BMW technologie en Alfalooks . Who wants more ...
                                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Working...
                                          X