Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
    Welke verschillende dieselmotoren zijn er geweest in de 166 pré facelift?
    (ja ik weet ook dat het allemaal 2.4's waren)

136,140 en 150pk? Weet iemand het onderlinge verschil?
    wel, de 136pk zit in de allereerste versies (1998-2001dacht ik)
    de 140pk is van 2001 tot 2003
    de 150pk is er bij de facelift gekomen
    en dan was er ook nog de 2.4JTDm met 185pk op het einde beschikbaar

de eerste 3 zitten ook qua koppel gelijk (305Nm) dus ik denk dat het gewoon een andere motorsturing is
    de JTDm doet het met 385Nm

EDIT: heb hier net een test van een 156 2.4JTD 150 naast me liggen, verschil met de andere versies is een nieuwe cartografie voor de centrale injectie. Zoals ik zei dus
    Last edited by quadrifoglio; 16/10/2007, 21:26.
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• WAAROM?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Mammieeeeee
        Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
        Groot gelijk tomatgenoot, als ik de Alfa's ooit buitenzwier, zal het zijn om plaats te maken voor een Super Seven...
        De mammie blijft toch adviseren om de Alfa's te houden en het schoon volk van op een ander gewoon dubbel en dik te apprecieren .

Aan alle anderen die wroeten met de recente " Alfa's " : Wees niet bevreesd en red een exemplaar van minstens 20 jaar oud . En begin nu niet te zagen over betrouwbaarheid want ik ben zeker dat onze 90 comfortabeler is dan een 159 en minder onderhoudskosten heeft dan menig recent rondbollend geheel . EN minder storingen omdat er van computers nog geen sprake is .

Plus : Technisch gezien is alles zo simpel , dat ik er zelf mijn handen aan kan/wil vuilmaken .

Ok , je krijgt dan wel geen groene premie , maar je bent op zijn minst geen watje .

Ik vind dus niet zomaar dat het vroeger beter was , maar ik wil maar even aantonen dat het nu ook heel wat eenvoudiger en goedkoper kan . Met meer plezier en minder stress erbovenop .
        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Kristalleke, ik heb het u onlangs nog gezegd, ze moesten u verantwoordelijk maken voor de PR van Alfa Romeo Benelux

Qua oude Alfa's versus nieuwe: ik denk dat Alfa er heel verstandig aan gedaan heeft om ook aandacht aan kwaliteit en veiligheid te besteden, het is daardoor dat hun verkopen de laatste jaren weer gezond zijn geworden, en dat ze budget hebben kunnen vrijmaken voor folliekes als de 8C.
          Een 159 SW voor elke dag, en een 75 V6 voor in het weekend, meer moet dat niet zijn voor mij
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• zo mogen ze hem hier op de oprit wel parkeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              zo mogen ze hem hier op de oprit wel parkeren

knap!

Comment

• Comment

• Comment

• damn ja da is

Comment

• Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                          Waarom heeft hij dan toch plots beslist om voor het maximale vermogen te gaan?

Mijn nonkel gaat op wss op 17 november laten chippen bij Squadra (in Brugge), ook met een 159 1.9 JTD 115 pk
                          Hij was curieus wat het hoogste programma gaf en toen stelden ze hem voor om het te installeren op zijn wagen en het te testen. Heeft toen onmiddellijk beslist om dit te nemen, het verschil was duidelijk te merken blijkbaar...

Comment

• Ik wil ...

Alfa 147 Ducati Edition met 170pk JTD en Q2 differentieel

Alfa Romeo’s kleinste is al een tijdje genomineerd om opgevolgd te worden en aan het einde van de levenscyclus van ieder autotype worden de actiemodellen ingezet om de verkopen nog een boost te geven. De laatste creatie is de de 147 Ducati, die in samenwerking met de Italiaanse motoren fabrikant is samengesteld. Speciaal voor degenen […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                              Ik wil ...

http://www.autoblog.nl/archive/2007/...jet#post-11620
                              das vet!!

Comment

• Wat maakt Freud's V6 toch een enorm geil geluid!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Ik wil ...

http://www.autoblog.nl/archive/2007/...jet#post-11620

Leuk.

Maar wel maar 170pk.

Comment

• waarom heeft alfa eigelijk na de facelift van de 147 geen gta meer geproduceerd? Vielen de verkoopscijfers dan zo tegen?

en met de 156 hetzelfde...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                      Kristalleke, ik heb het u onlangs nog gezegd, ze moesten u verantwoordelijk maken voor de PR van Alfa Romeo Benelux

Qua oude Alfa's versus nieuwe: ik denk dat Alfa er heel verstandig aan gedaan heeft om ook aandacht aan kwaliteit en veiligheid te besteden, het is daardoor dat hun verkopen de laatste jaren weer gezond zijn geworden, en dat ze budget hebben kunnen vrijmaken voor folliekes als de 8C.
                                      Een 159 SW voor elke dag, en een 75 V6 voor in het weekend, meer moet dat niet zijn voor mij
                                      Wim Willems zal het graag horen .

Alfa heeft volgens mij de eenheidsworstkeuze gemaakt .

Ze moesten natuurlijk IETS doen , want anders waren er inderdaad nog enkel de herinneringen .

Foliekes zoals de 8C kunnen een mooi signaal zijn voor de toekomst . Maar wie zal er ooit van kunnen genieten ?

Ik blijf er dus bij : Minder kan ook meer zijn .
                                      Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Zo'n 145 heeft een leuke poep.

Comment

• Comment

Working...
                                          X