Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Holy F*ck!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        soit, zelfs met voorwielaandrijving zou ik me nog een Spider durven kopen
        2nd that, op de openbare weg, en met het 'karakter' van een Alfa, heb je meer dan genoeg rijplezier. Meer nog, ik vind RWD enorm overrated, maar daarom wil ik nog niet gezegd hebbende dat het nutteloos is bij luxewagens.

Ik ben onlangs met een 120d LSE in de regen gaan testrijden voor 2 uur (met als doel, eventuele aankoop van een 123d). Een sperdifferentieel mankeert er echt aan. Wat is de fun van een RWD, als het binnenste wiel geen tractie meer heeft? Dan kan je al evengoed met een goede FWD rijden, die wegligging is voorspelbaarder en veel gemakkelijker te controleren als je eens in een zotte bui over de openbare weg rijdt. Laat ons vooral dat openbare karakter niet vergeten, 't mag wel veilig blijven ook, vanaf dat oogpunt heeft RWD nauwelijks een meerwaarde en hangt het rijplezier voor mij persoonlijk veel meer af van de stuurinrichting, gewichtsverdeling, ...

Wat die stuurinrichting betreft, ik merk het nu weer eens aan de A5 -niet te vergeten dat Audi zelf enorm trots is op het geleverde werk- dat de Alfa echt tot de top behoort. Als ik de kans had om het stuurgevoel over te plaatsen in de Audi, dan graag onmiddellijk! Ik heb geen ervaring met het Q4 systeem van Alfa, maar die zou van dezelfde slag moeten zijn als dat van mijn A5. Dan is dat voor mij ook the way to go...

Elk karakter heeft zo zijn eigen rijstijl nodig, en hier en daar kom je eens zo'n test tegen waarbij autojournalisten het gewoon vertikken om hun rijstijl aan te passen, meer nog, ze doen alles bij hun machte om aan te tonen dat een FWD onderstuurd, wat niet moeilijk is, te agressief insturen en/of gaaas planché. Zie ook deze test:

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gewoon een schandaal, vergelijk dat eens met de test van AMS?
        Met een FWD kan je net sneller een bocht induiken, je kan er alleen niet zo snel uit. Het omgekeerde van een RWD, maar ze slagen er toch maar weer in om het tegendeel te bewijzen, straf.

Ik heb nog een video (gefilmd in Toscane), waarop mijn Alfa tijdens een stevig ritje z'n kont vrij agressief zette in een bocht. Mijn vriendin reageerde pas een 6-tal seconden later, omdat ze nog in shock was. Bottom line is, de gewichtsverdeling en stuurgedrag moet juist zitten en dan heb je idd veel rijplezier.

Comment

• True! Alfa bouwt FWD-auto's zoals veel automerken beter zouden doen.

En toch is RWD niet alleen logischer, 't is ook een veel efficiëntere setup, en als 't zo snel moet gaan dat 't compleet geschift wordt op de openbare weg, heb je zowiezo veel meer controle.

Ik heb geen "voordeel" van 't rijden met een RWD tijdens m'n dagelijkse verplaatsingen, maar ik geniet er wel van. In 't weekend echter, of 'es op een achterafbaantje ergens door de week ... dan komt 't volle potentieel van RWD naar boven. Of 'n 4WD, dat is ook goed mogelijk. Maar zeker geen FWD.

Ware FWD beter, dan reden ze in de autosport allemaal met FWD auto's. Which ain't the case. Vraag gelijk welke technicus om z'n "ideale auto" te tekenen in termen van efficiëntie, driveability en logica, en hij begint met 't tekenen van 'n RWD-aandrijflijn (weliswaar met middenmotor, dan).

Comment

• zou zo een Spiderke even slecht rijden als men ouwdie???

want om eerlijk te zijn... I'd even buy a 2.2

da's nu echt es een auto die ik zuiver met mijn hart zou kopen, deze doet me echt naar adem happen en er naar verlangen dat het niet meer schoon is
            Last edited by ; 26/10/2007, 15:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              True! Alfa bouwt FWD-auto's zoals veel automerken beter zouden doen.

En toch is RWD niet alleen logischer, 't is ook een veel efficiëntere setup, en als 't zo snel moet gaan dat 't compleet geschift wordt op de openbare weg, heb je zowiezo veel meer controle.

Ik heb geen "voordeel" van 't rijden met een RWD tijdens m'n dagelijkse verplaatsingen, maar ik geniet er wel van. In 't weekend echter, of 'es op een achterafbaantje ergens door de week ... dan komt 't volle potentieel van RWD naar boven. Of 'n 4WD, dat is ook goed mogelijk. Maar zeker geen FWD.

Ware FWD beter, dan reden ze in de autosport allemaal met FWD auto's. Which ain't the case. Vraag gelijk welke technicus om z'n "ideale auto" te tekenen in termen van efficiëntie, driveability en logica, en hij begint met 't tekenen van 'n RWD-aandrijflijn (weliswaar met middenmotor, dan).

Dan nog, zelfs als je het superieure rijgedrag van een RWD niet 'nodig' hebt, dus tijdens je gewone, normale verplaatsingen op de openbare weg, voel je nog steeds een enorm verschil tussen een auto met FWD of eentje met RWD.
              Maakt niet uit of je tegen de griplimieten zit of whatever, het voelt gewoon 180° graden anders aan.
              Vind ik toch.

Comment

• wat een beauty

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  In 't weekend echter, of 'es op een achterafbaantje ergens door de week ... dan komt 't volle potentieel van RWD naar boven.
                  En als het er nat bij ligt? Dan durft een 118d zelfs tractieverlies te tonen in 2de versnelling. Gooi daar een vette zes-in-lijn in, en waar zijn dan de pk's? Bij sneeuwval, kon mijn collega de zijne parkeren @pellenberg Leuven, 'ie geraakte er simpelweg niet op. Efficiëntie en veiligheid zijn dus grote woorden, vandaar dat ik toch graag de kaart van het openbare karakter wou uitspelen. Geef mij in racevorm uiteraard ook maar een RWD, daar niet van. Echter, zelfs in de autosport zijn er uitzonderingen te vinden, die overigens vrij tot zeer succesvol bleken te zijn. Over een 4wd zijn we het allemaal eens, dat is al vele malen oppermachtig gebleken. In de toerwagenkampioenschappen is RWD niet heer en meester, daar hangt het zelfs van circuit tot circuit af. Porsche toont ook aan dat de motor daar vanachter ongeloofelijk efficiënt ligt. Zo efficiënt dat zelfs hun eigenste Carrera GT er verlegen voor mag zijn. Soit, ja, dus zo'n Alfa stuurt best prettig hoor.

Comment

• faaaak

Weet er iemand of ze bij squadra na tuning de wagen ook op de rollen zetten?

Ik ga de mijne niet laten chippen maar ik zou hem wel eens graag op een dyno zetten, en aangezien ik binnenkort toch bij squadra moet zijn...
                    Last edited by zwoemba; 27/10/2007, 16:29.

Comment

• 75 3.0 V6 QV

Comment

• Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Zaligheid!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten

Helemaal op 't einde, die 75 die dwarsgeduwd wordt door die beemer en daarna gewoon weer corrigeert en verderknalt, heerlijk!
                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• 2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Comment

• Mijn stuurbekrachtiging viel gisteren uit

Boordcomputer gaf iets weer in de aard van 'verlies oliedruk' denk ik... Da's best lastig sturen dan

Contact afleggen, opnieuw starten -> niks aan de hand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                  Mijn stuurbekrachtiging viel gisteren uit

Boordcomputer gaf iets weer in de aard van 'verlies oliedruk' denk ik... Da's best lastig sturen dan
                                  Toch niet normaal he, ik ben gelukkig van die dingen gespaard gebleven op de 147. Ik kreeg die melding hooguit eens een keertje als ik stilviel. Als ik dan al een melding kreeg, was er nogal vaak iets stuk ook, bijvoorbeeld toen de motor stilviel tijdens de spits en tegen 100 per uur op de Ring van Antwerpen.

M'n hogedrukdieselpomp stuk en gedaan met rijden, ik heb nog kunnen uitbollen richting pechstrook... dat was wel effe zweten.

Comment

• Ja, vermoedelijk komt het gewoon omdat ik iets te snel door een goot heb gereden... Ik moest een parking oprijden maar had de inrit bijna gemist . Snel nog het stuur omsmijten en hup... Toch wel vreemd dat het kan gebeuren door zoiets... Die schok was nu ook weer niet enorm

Comment

• Eentje voor Gio

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten

zalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                          Eentje voor Gio

gio vroeg laatst de verschillen tussen de dieselmotoren van de préfacelift

maar toch
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X