Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa Romeo gaat platform Mercedes gebruiken 31-10-2007 23:05

Vorige maand berichtte Autointernationaal.nl dat Alfa Romeo in zijn Centro Stile momenteel aan het schetsen is aan een nieuwe Duetto, de originele Spider. Aan de tekeningen is duidelijk te zien dat de Italianen de open 2-zitter achterwielaandrijving mee willen geven, maar dat het merk niet beschikt over een geschikt platform.
    Autointernationaal.nl gaf toen het advies om een deal te sluiten het Daimler. Dat wil graag gebruik maken van een Fiat onderstel voor een nieuw compact model. ‘Fiat kan hierin toestemmen op voorwaarde dat zij in ruil gebruik kan maken van het SLK platform’, zo luidde het advies.
    Een dergelijke deal lijkt nu in de maak te zijn. Daimler topman Dieter Zetsche heeft onlangs een bezoek gebracht aan Fiat (hij bezocht de fabriek waar de Bravo gemaakt wordt, hetgeen doet vermoeden dat Mercedes-Benz hier wellicht de opvolger van de A/B-klasse zal laten bouwen) en volgens Italiaanse media zouden er plannen bestaan om ook een ander Alfa Romeo model te baseren op een onderstel van Mercedes-Benz, namelijk de 169. De opvolger van de 166 zou gebruik moeten maken van het E-klasse platform, waardoor de Italianen drie vliegen in één klap slaan: er worden veel kosten bespaard (de originele plannen om de 169 te baseren op een ingekort Maserati Quattroporte onderstel zijn veel te duur), de berlina kan op deze manier al in 2009 productierijp zijn (de Fiat Bravo werd in een recordtijd van 18 maanden ontwikkeld) én de 169 krijgt de zo gewenste achterwielaandrijving.
    Naar aanleiding van de berichtgeving over een mogelijke samenwerking tussen Daimler en Fiat werd mij de vraag gesteld of dit huwelijk überhaupt wel kan werken. Beide fabrikanten hebben immers een redelijk recente scheiding achter de rug (van Chrysler resp. General Motors). Autointernationaal.nl denkt dat de Duits Italiaanse as succesvol kan zijn, vooral omdat het een samenwerking op basis van gelijkheid en onderling respect zal worden, hetgeen essentieel is. Daimler gedroeg zich arrogant ten opzichte van Chrysler en General Motors keek neer op Fiat, waardoor het nooit tot synergie-effecten is gekomen. Dieter Zetsche en Sergio Marchionne, topmannen van Daimler resp. Fiat, zijn pragmatisch genoeg om te onderkennen dat gevoelens van superioriteit tot niets leidt. Wellicht raken zij extra tot samenwerking gemotiveerd als zij een foto van de Audi R8 en Lamborghini Gallardo op hun bureau zetten. Twee zeer succesvolle producten van een Duits Italiaanse samenwerking.

bron: autointernationaal.nl

vet nieuws!!! onderstel van de E klasse voor de 169

Comment

• Hmm, onderstuur

Comment

• Alfa design + achterwielaandrijving is een droomcombinatie, als deze berichten kloppen zal Alfa Romeo een hele hoop aanhangers bijkrijgen (zeker op die forum, heb ik de indruk).
        Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
          Alfa design + achterwielaandrijving is een droomcombinatie, als deze berichten kloppen zal Alfa Romeo een hele hoop aanhangers bijkrijgen (zeker op die forum, heb ik de indruk).
          Op dit forum ben ik nog niet zo zeker van. Hier volgen ze ietwat teveel de menigte, als ik mijn mening eerlijk mag schetsen.

Maar het is een feit dat ze dan al een stap in de goede richting zetten

Mijn volgende nieuwe wagen wordt dan waarschijnlijk ook weer een Alfa. Maar eerst komt er iets speciaals.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Hmm, onderstuur

Ze kunnen nog steeds spelen met gewichtsverdeling, ophanging, uitlijning, etc; om de wagen alsnog een volledig ander rij-gevoel te geven.

Althans dat hoop ik toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Ze kunnen nog steeds spelen met gewichtsverdeling, ophanging, uitlijning, etc; om de wagen alsnog een volledig ander rij-gevoel te geven.

Althans dat hoop ik toch.

Ik heb ook dat ze er hun eigen touch aangeven.

Ach hoe dan ook Mercedes is cool, dus tkan maar goed komen.

Ik kijk zo hard uit tot die nieuwe 169 er is, dat wordt echt een prachtbak.
              Last edited by ; 01/11/2007, 14:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                vet nieuws!!! onderstel van de E klasse voor de 169
                ASJEMENOU

Hoe vreemd is dat! Het premium platform van Alfa is eigenlijk ontworpen voor de 169, en dan alvast toegepast op de 159/Brera/Spider om kosten te besparen. En dan nu het platform van de E-klasse gebruiken, ma how zekers, die Italianen zijn toch echt niet te snappen.

Het premium platform laat ook achterwielaandrijving toe. Het werd 'zogezegd' ontworpen met als doel, zowel FWD, RWD als AWD aan te kunnen. Als ze de motor voorin dus effe in de lengte plaatsen, is het een RWD (zou het zo simpel zijn? ) Vandaar dat er enkele jaren geleden al gelijkaardige geruchten bestonden dat de 159 generatie achterwielaandrijving ging krijgen.

Comment

• Deze amuseert zich al zonder Mercedes mekaniek

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Zalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                      Zalig

Misschien een ideetje voor een volgende meeting.

Comment

• 'k Vind dat nog zo zot niet hoor

Comment

• Linkje .

Een donkerpaarse .
                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Italian parking

Comment

• Comment

• Auto Moto Italia :

Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                      Auto Moto Italia :

Comment

• Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                          Was ook en prachtexemplaar !!! Het schelperig kleurtje komt op de foto niet zo goed tot zijn recht , maar was echt fantastisch mooi .
                                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Working...
                                          X