Ik heb een vraagje.
Stel nu dat ik papa kan overtuigen een andere luchtfilter (k&n ofzo) te steken, dan verliezen we de variabele inlaatlengte he?
Maar volgens Squadra Tuning is bij de 2.0ts in de 166 dat systeem "uitgeschakeld". Hij blijkt al vanaf toerental 0 op het lange inlaat-traject te staan en nooit over te schakelen naar het korte (te merken aan het toerental van het maximum aantal Nm: bij de 166 is dat 188Nm bij 2800 toeren en bij alle andere modellen pas op 3500 toeren).
Gaat de onze dan met de luchtfilter zijn max Nm pas halen bij 3500 (of nog later)?
(en als dat zo is, Matteus voelt ge een verschil tussen standaard luchtfilter en uw after-market op het gebied van trekkracht?)
Stel nu dat ik papa kan overtuigen een andere luchtfilter (k&n ofzo) te steken, dan verliezen we de variabele inlaatlengte he?
Maar volgens Squadra Tuning is bij de 2.0ts in de 166 dat systeem "uitgeschakeld". Hij blijkt al vanaf toerental 0 op het lange inlaat-traject te staan en nooit over te schakelen naar het korte (te merken aan het toerental van het maximum aantal Nm: bij de 166 is dat 188Nm bij 2800 toeren en bij alle andere modellen pas op 3500 toeren).
Gaat de onze dan met de luchtfilter zijn max Nm pas halen bij 3500 (of nog later)?
(en als dat zo is, Matteus voelt ge een verschil tussen standaard luchtfilter en uw after-market op het gebied van trekkracht?)
Comment