Oorspronkelijk geplaatst door William Blake
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDit in RWD + Alfa V6 (niet die nieuwe GM-blokken) en ik had er al één besteld.
GT V6 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>< Mini CM Cooper S
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenis het raar als Duitsewagenlover dat ik gisteren lichtjes een hartklopping kreeg bij het horen van een 156 die vertrok (en het was overduidelijk éne met ne V6, wat een ronk ) en die prachtige telefoonschijfvelgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenis het raar als Duitsewagenlover dat ik gisteren lichtjes een hartklopping kreeg bij het horen van een 156 die vertrok (en het was overduidelijk éne met ne V6, wat een ronk ) en die prachtige telefoonschijfvelgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenJa, begrijpbaar maar waarom steken ze er dan een automatische modus op?
Vergeet dat je enkel 1 versnelling up en 1 versnelling down kan schakelen, is dat niet vreselijk irritant voor in't stad bijvoorbeeld? Bij de X5 gaat hij automatisch bij stilstand naar zijn 1ste versnelling zonder dat je iets moet doen (in Steptronic modus) en je kan de motor ook niet over-revven (vb van 5 naar 2 aan 140) maar dat is een volwaardige automaat.
Heb je eigenlijk op zo'n Selespeed ook een automatische modus? Ik zou er graag eens zelf mee rijden, voorlopig heb ik enkel ervaring met automaat en manueel. En meerijden met iemand anders telt ook niet echt. (M5)
Een gerobotiseerde bak gaat ook automatisch naar eerste bij stilstand hoor. Als ik rustig rijd in de stad, kom ik zelf nooit aan de 'downshift' peddel. Ik laat die gewoon rustig zelf terugschakelen, als 'ie tegen stationair toerental aankomt.
En wat bedoel je met '1 versnelling up en 1 versnelling down'? Met de selespeed kan je zonder problemen van 2de naar 4de gaan, of van 5de naar 2de...
Overrevven kan je uiteraard ook sowieso niet. Die versnellingsbakken zijn niet ontwikkeld in de Middeleeuwen hé. Tegen 6000 toeren in 3de, naar 2de proberen schakelen lukt dus uiteraard niet.
De Selespeed heeft een automatische modus ja, 'City' genaamd. Ik gebruik het nooit, omdat het bagger werkt. Het ding maakt teveel toeren voor het opschakelt, en schakelt traag, etc...
Een gerobotiseerde handbak is nog steeds een handbak. M.a.w. het is de bedoeling dat je nog steeds ZELF de versnellingsbak bedient. Wat logisch is ook.
Als je dat niet wil, moet je maar een automaat kopen.
En, ze steken er een 'automatische modus' op, omdat dat volgens mij vooral puur een marketingsgebaseerd verkoopsargument is.
Het werkt niet, dat is zeker. Maar mensen horen graag dat een systeem polyvalent is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAutomatische modus is vooral handig in fileverkeer en stadsverkeer.
Zelfs niet.
De bak weet niet wat te doen. (toch in het geval van selespeed).
Ikzelf kan veel koppelingssparender omgaan met de versnellingsbak in fileverkeer, dan dat 'ie dat zelf kan...
Ook bonanza-effect is veel beter controleerbaar als je alles zelf doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenKan je zo'n 8C ook met manuele versnellingsbak krijgen?
De enige opties zijn de kleur en de valiezen volgens mij.
De prototypes waren wel met handbakken uitgerust.
Mij persoonlijk zou het geen barst kunnen schelen,kijk wat je er voor in de plaats krijgt
prototype
productieversie
productieversie
geen pook te zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichtenproductieversie
geen pook te zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichtenproductieversie
geen pook te zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenZelfs met FWD
GT V6 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>< Mini CM Cooper S
De toekomst ziet er goed uit...
Maar eigenlijk zijn het 2 verschillende wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEen gerobotiseerde bak gaat ook automatisch naar eerste bij stilstand hoor. Als ik rustig rijd in de stad, kom ik zelf nooit aan de 'downshift' peddel. Ik laat die gewoon rustig zelf terugschakelen, als 'ie tegen stationair toerental aankomt.
En wat bedoel je met '1 versnelling up en 1 versnelling down'? Met de selespeed kan je zonder problemen van 2de naar 4de gaan, of van 5de naar 2de...
Overrevven kan je uiteraard ook sowieso niet. Die versnellingsbakken zijn niet ontwikkeld in de Middeleeuwen hé. Tegen 6000 toeren in 3de, naar 2de proberen schakelen lukt dus uiteraard niet.
De Selespeed heeft een automatische modus ja, 'City' genaamd. Ik gebruik het nooit, omdat het bagger werkt. Het ding maakt teveel toeren voor het opschakelt, en schakelt traag, etc...
Een gerobotiseerde handbak is nog steeds een handbak. M.a.w. het is de bedoeling dat je nog steeds ZELF de versnellingsbak bedient. Wat logisch is ook.
Als je dat niet wil, moet je maar een automaat kopen.
En, ze steken er een 'automatische modus' op, omdat dat volgens mij vooral puur een marketingsgebaseerd verkoopsargument is.
Het werkt niet, dat is zeker. Maar mensen horen graag dat een systeem polyvalent is...
Thx!
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenZo rijden wij vandezomer ookOorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichtentailhappy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenZo rijden wij vandezomer ook
+ Google Video
Comment
Comment