Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Dit in RWD + Alfa V6 (niet die nieuwe GM-blokken) en ik had er al één besteld.
    Een GT in Blackline uitvoering is moderrrrrvet

Comment

• TI-interieur is
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Dit in RWD + Alfa V6 (niet die nieuwe GM-blokken) en ik had er al één besteld.
        Zelfs met FWD

GT V6 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>< Mini CM Cooper S

Comment

• Echte Alfa V6 met RWD rules .
          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• had de GT vroeger niet zo zaaalig metalen pookje?

Comment

• is het raar als Duitsewagenlover dat ik gisteren lichtjes een hartklopping kreeg bij het horen van een 156 die vertrok (en het was overduidelijk éne met ne V6, wat een ronk ) en die prachtige telefoonschijfvelgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                is het raar als Duitsewagenlover dat ik gisteren lichtjes een hartklopping kreeg bij het horen van een 156 die vertrok (en het was overduidelijk éne met ne V6, wat een ronk ) en die prachtige telefoonschijfvelgen
                Nee hoor , het verstand komt gewoon met de jaren .
                Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  is het raar als Duitsewagenlover dat ik gisteren lichtjes een hartklopping kreeg bij het horen van een 156 die vertrok (en het was overduidelijk éne met ne V6, wat een ronk ) en die prachtige telefoonschijfvelgen
                  Dat wil gewoon zeggen dat je tóch nog een hart hebt, en niet gewoon een mof bent

Comment

Ja, begrijpbaar maar waarom steken ze er dan een automatische modus op?

Vergeet dat je enkel 1 versnelling up en 1 versnelling down kan schakelen, is dat niet vreselijk irritant voor in't stad bijvoorbeeld? Bij de X5 gaat hij automatisch bij stilstand naar zijn 1ste versnelling zonder dat je iets moet doen (in Steptronic modus) en je kan de motor ook niet over-revven (vb van 5 naar 2 aan 140) maar dat is een volwaardige automaat.

Heb je eigenlijk op zo'n Selespeed ook een automatische modus? Ik zou er graag eens zelf mee rijden, voorlopig heb ik enkel ervaring met automaat en manueel. En meerijden met iemand anders telt ook niet echt. (M5)

Een gerobotiseerde bak gaat ook automatisch naar eerste bij stilstand hoor. Als ik rustig rijd in de stad, kom ik zelf nooit aan de 'downshift' peddel. Ik laat die gewoon rustig zelf terugschakelen, als 'ie tegen stationair toerental aankomt.

En wat bedoel je met '1 versnelling up en 1 versnelling down'? Met de selespeed kan je zonder problemen van 2de naar 4de gaan, of van 5de naar 2de...

Overrevven kan je uiteraard ook sowieso niet. Die versnellingsbakken zijn niet ontwikkeld in de Middeleeuwen hé. Tegen 6000 toeren in 3de, naar 2de proberen schakelen lukt dus uiteraard niet.

De Selespeed heeft een automatische modus ja, 'City' genaamd. Ik gebruik het nooit, omdat het bagger werkt. Het ding maakt teveel toeren voor het opschakelt, en schakelt traag, etc...

Een gerobotiseerde handbak is nog steeds een handbak. M.a.w. het is de bedoeling dat je nog steeds ZELF de versnellingsbak bedient. Wat logisch is ook.
                    Als je dat niet wil, moet je maar een automaat kopen.

En, ze steken er een 'automatische modus' op, omdat dat volgens mij vooral puur een marketingsgebaseerd verkoopsargument is.
                    Het werkt niet, dat is zeker. Maar mensen horen graag dat een systeem polyvalent is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Automatische modus is vooral handig in fileverkeer en stadsverkeer.

Zelfs niet.

De bak weet niet wat te doen. (toch in het geval van selespeed).

Ikzelf kan veel koppelingssparender omgaan met de versnellingsbak in fileverkeer, dan dat 'ie dat zelf kan...
                      Ook bonanza-effect is veel beter controleerbaar als je alles zelf doet.

Comment

Kan je zo'n 8C ook met manuele versnellingsbak krijgen?
                        Nee,ik denk het niet.
                        De enige opties zijn de kleur en de valiezen volgens mij.
                        De prototypes waren wel met handbakken uitgerust.
                        Mij persoonlijk zou het geen barst kunnen schelen,kijk wat je er voor in de plaats krijgt

prototype

productieversie

productieversie
                        geen pook te zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                          productieversie
                          geen pook te zien

ferm interieur...

Comment

productieversie
                            geen pook te zien

Wacht tot je er iemand van het mannelijke geslacht bijzet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                              Zelfs met FWD

GT V6 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>< Mini CM Cooper S
                              Ik vind niet dat je ze echt kan vergelijken.. moest de Alfa nu RWD hebben en een iets betere afwerking dan zou ik akkoord gaan. Telkens wanneer ik in zo'n GT word ik

De toekomst ziet er goed uit...

Maar eigenlijk zijn het 2 verschillende wagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Een gerobotiseerde bak gaat ook automatisch naar eerste bij stilstand hoor. Als ik rustig rijd in de stad, kom ik zelf nooit aan de 'downshift' peddel. Ik laat die gewoon rustig zelf terugschakelen, als 'ie tegen stationair toerental aankomt.

En wat bedoel je met '1 versnelling up en 1 versnelling down'? Met de selespeed kan je zonder problemen van 2de naar 4de gaan, of van 5de naar 2de...

Overrevven kan je uiteraard ook sowieso niet. Die versnellingsbakken zijn niet ontwikkeld in de Middeleeuwen hé. Tegen 6000 toeren in 3de, naar 2de proberen schakelen lukt dus uiteraard niet.

De Selespeed heeft een automatische modus ja, 'City' genaamd. Ik gebruik het nooit, omdat het bagger werkt. Het ding maakt teveel toeren voor het opschakelt, en schakelt traag, etc...

Een gerobotiseerde handbak is nog steeds een handbak. M.a.w. het is de bedoeling dat je nog steeds ZELF de versnellingsbak bedient. Wat logisch is ook.
                                Als je dat niet wil, moet je maar een automaat kopen.

En, ze steken er een 'automatische modus' op, omdat dat volgens mij vooral puur een marketingsgebaseerd verkoopsargument is.
                                Het werkt niet, dat is zeker. Maar mensen horen graag dat een systeem polyvalent is...
                                Bedankt voor jouw uiteenzetting. Ik wist niet dat je vb van 2 naar 4 kon schakelen in één keer.

Thx!

Comment

• Zotjes onder politiebegeleiding

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

GTV Stradale

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Zotjes onder politiebegeleiding

+ YouTube Video

Zo rijden wij vandezomer ook

Comment

• tailhappy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                        tailhappy
                                        En nu kruip ik terug onder mijn steen

Comment

Ik denk meer aan zoiets.Sommigen zouden anders wel eens dwars een Stelviopas kunnen afschuiven

+ Google Video
                                          ERROR: If you can see this, then Google Video is down or you don't have Flash installed.
                                          Last edited by ; 10/12/2007, 01:38.

Comment

Working...
                                          X