Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Lange versie
Gisteren ben ik met papa enkele garages gaan bezoeken op zoek naar een 2de wagen om langs de 166 te zetten.
Eerst langs een paar kennissen en garages gegaan waar we vroeger al auto's gekocht hadden, dikke tegenvaller.... Volledig basic golf 4's met 190.000kilometer voor dik 8000 euro, pug 307 voor 11.000 terwijl duidelijk te zien was dat het een ongevalwagen was, enzovoort.
Dan maar richting Genk gebold, waar ondermeer een 147 1.6TS stond, een Blu Inca met blauw lederen interieur en 17inch supersport-velgen.... klinkt dat iemand bekend in de oren?. De wagen stond bij een garage maar werd eigenlijk gewoon verkocht in opdracht van een klant.
Eerst nog wat naar de andere occasies staan kijken en dan de alfa maar gaan inspecteren.
Eerste indruk: "Oei, daar is precies nog wat werk aan" Motorkap met wat roestplekjes, wat lak af aan de velgen, klein krasje aan de rechterdeur.
En net toen we eigenlijk wilden wegwandelen (we waren al 10 minuten rond de auto aan het draaien en het was koud!) kwam de verkoper aan (de wagen stond bij een opel-garage btw). Met de vraag of we iets gezien hadden. Samen teruggewandeld naar de wagen nadat hij de sleutel was gaan halen. Dan in de wagen gestapt en vanbinnen zag hij er ge-wel-dig uit, enkel wat kreukjes in het leer. Full-option behalve het connect nav+.
De verkoper bleef nog even praten (eigenlijk heb ik meer gepraat als hem, hij wist niet echt veel (*lees als: niks) van de wagen af. Toen heeft hij papa en mij alleen gelaten met de woorden: "ja mannen, ge kijkt nog maar wat rond in 'em, en als ge genoeg gezien hebt komt ge de sleutel maar binnengooien".
Eerste wat papa tegen mij zegt als de man weg is: "godverdikke man, zien de 147's er vanbinnen allemaal zo sjiek uit? Dat had ik nie verwacht, daar kan geen enkele andere auto van die categorie tegenop". Ondertussen de motor nog een keertje gestart, aan alle knoppen en hendels zitten te duwen. Papa onder de indruk van de 147, ik blij.
Binnenin gegaan en ons telefoonnummer achtergelaten, normaal gaan we volgende week nog een keertje langs om dan met de eigenaar te praten en een testritje te maken
Korte versie
Zijn gaan kijken voor auto, veel tegenvallers, knappe 147 gezien, volgende week testrit
Dus sinds gisteren zijn de kansen van de 147 enorm de hoogte ingegaan, papa onder de indruk en mama vind het een knappe wagen. Met een beetje geluk staan hier dus binnenkort 2 alfa's broederlijk langs elkaar mooi te zijn
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Ok, na mijn GTa-concurrentie-post() van hierboven nog enkele vraagjes.
1. Is er in het interieur iets waardoor men de 105 van de 120pk kan onderscheiden? (ik dacht dat Matteus ooit eens iets zei in de aard van: "de 120pk kan meer toeren maken" dus dacht ik aan de toerenteller ofzo)
ps: ja ik weet dat ik eigenlijk ook gewoon kan kijken op de autopapieren maar ik heb geen zin om te wachten tot volgende week
2. Hoeveel kost een nieuwe einddemper voor de 147 (de laatste pot dus eigenlijk) want die was tamelijk krokant geworden (maar hij kon op het eerste zicht nog wel een tijdje mee)
3. Hoe vaak komt het voor dat de nokkenas-versteller kapot gaat op de 1.6TS 120pk? Omdat ik weet dat die op de 2.0 af en toe wel eens kapot kan gaan en dan zorgt voor een getik en "dieselgeratel". Toen we de wagen even lieten draaien hoorden we de motor tikgeluiden maken, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij al anderhalve maand stilstond in de kou en de olie dus allemaal gezakt was...
4. En de laatste vraag, bestaat er voor de préfacelift ook een mogelijkheid om een mp3 aan te sluiten op de radio. Met de facelift weet ik dat dat als optie kon bijgenomen worden...
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Nice!
Vrijdag heb ik ook voor het eerst eens in een 147 gezeten, die interieurtjes zijn inderdaad
italiaanse interieurs zijn
Voor we in de 147 hadden gezeten bleef papa bezig over een citroen C3 die wat verderop stond...Daarna niks meer gehoord over de C3
Normaal gezien komt het in orde..., ik ga nog niet te vroeg juichen (Ik heb nog de uitslagen van mijn examens in het vooruitzicht, en voor de examens hadden ze thuis gezegd dat die wel eens de keuze konden beïnvloeden...laten we zeggen dat ik nie helemaal op mijn gemak ben. Gewoon hopen dat het alfa-virus niet alleen mij heeft aangestoken hier in huis...*kruist vingers en hangt een konijnenpoot op (sorry GAIA)*)
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
1. Is er in het interieur iets waardoor men de 105 van de 120pk kan onderscheiden? (ik dacht dat Matteus ooit eens iets zei in de aard van: "de 120pk kan meer toeren maken" dus dacht ik aan de toerenteller ofzo)
ps: ja ik weet dat ik eigenlijk ook gewoon kan kijken op de autopapieren maar ik heb geen zin om te wachten tot volgende week
Neen, denk niet dat ze persé zoveel meer toeren draaien. (6500 voor de 105; 6800 voor de 120?)
Het is vooral het motorkarakter dat wat verschilt. De 120 is een pak vinniger en koppelrijker op lage toeren dan een 105.
Volgens mij kan je niet zien aan het interieur welke versie het is. Zelfs niet als je de motorkap opentrekt (mss in heel kleine details, maar die ken ik zelfs niet). Enige, en tevens ook betrouwbaarste manier van checken, zijn de papieren.
italiaanse interieurs zijn
Voor we in de 147 hadden gezeten bleef papa bezig over een citroen C3 die wat verderop stond...Daarna niks meer gehoord over de C3
thnx mammie
Normaal gezien komt het in orde..., ik ga nog niet te vroeg juichen (Ik heb nog de uitslagen van mijn examens in het vooruitzicht, en voor de examens hadden ze thuis gezegd dat die wel eens de keuze konden beïnvloeden...laten we zeggen dat ik nie helemaal op mijn gemak ben. Gewoon hopen dat het alfa-virus niet alleen mij heeft aangestoken hier in huis...*kruist vingers en hangt een konijnenpoot op (sorry GAIA)*)
Goeie keuze,en bij jou thuis zijn het toch al Alfa rijders.
Neen, denk niet dat ze persé zoveel meer toeren draaien. (6500 voor de 105; 6800 voor de 120?)
Het is vooral het motorkarakter dat wat verschilt. De 120 is een pak vinniger en koppelrijker op lage toeren dan een 105.
nee nee, ik bedoel dat de toerentalbegrenzer bij de 120pk hoger ligt dan bij de 105. Dus dacht ik dat de rode zone van de toerenteller misschien later zou beginnen... Ik wacht wel tot we teruggaan
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Goeie keuze,en bij jou thuis zijn het toch al Alfa rijders.
Papa hééft een alfa, maar daarom is het nog geen echte alfa-rijder. Hij is aan het praten over een opvolger voor de 166 (binnen enkele jaren pas...) en de naam Alfa is nog niet vaak gevallen... vooral Duitsers en Lexus enzo
Maar hij was toch onder de indruk van de 147....
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
nee nee, ik bedoel dat de toerentalbegrenzer bij de 120pk hoger ligt dan bij de 105. Dus dacht ik dat de rode zone van de toerenteller misschien later zou beginnen... Ik wacht wel tot we teruggaan
Mocht iemand interesse hebben in een rode 155 widebody 8-klepper op gas: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtop...=asc&highlight=
Ik ken de auto zelf niet, maar de eigenaar heeft destijds nog stukken overgenomen van mijn zwarte gecrashte 155...
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment