Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Alleen aan het koppel onderin zal je het wel merken
Wel freaky trouwens... Heb de mijne ook gekocht bij een Opel dealer
Hahaha, dan zit er maar 1 ding op he... toeren maken!
rood: Volledig dezelfde auto (kleur, interieur, velgen,... alleen multi-functioneel stuur en Bose-geluidsinstallatie).
klik
"in goede staat" mag met een klein korreltje zout genomen worden (qua exterieur dan toch met de kleine roestplekjes, interieur is nog in goede staat)
Ik spreek nu wel tegen mijn eigen winkel Maar deze ziet er wel erg knap uit, en goedkoop
Jup die ziet er inderdaad knap uit. Was deze ook nog niet tegengekomen, merci. En Theux is dan ook nog redelijk dichtbij *toevoegen aan favorieten* (is ondertussen al een lijst van ongeveer 15 wagens)
Ok, na mijn GTa-concurrentie-post() van hierboven nog enkele vraagjes.
1. Is er in het interieur iets waardoor men de 105 van de 120pk kan onderscheiden? (ik dacht dat Matteus ooit eens iets zei in de aard van: "de 120pk kan meer toeren maken" dus dacht ik aan de toerenteller ofzo)
ps: ja ik weet dat ik eigenlijk ook gewoon kan kijken op de autopapieren maar ik heb geen zin om te wachten tot volgende week Waarschijnlijk dus geen herkenningspunt, zal het wel horen als we teruggaan
2. Hoeveel kost een nieuwe einddemper voor de 147 (de laatste pot dus eigenlijk) want die was tamelijk krokant geworden (maar hij kon op het eerste zicht nog wel een tijdje mee) Prijs van een OEM-einddemper nog niet gevonden, wel rondgekeken voor aftermarkets. Maar ik denk niet dat moeder zin heeft om rond te rijden met een pijp die 90dB maakt....
3. Hoe vaak komt het voor dat de nokkenas-versteller kapot gaat op de 1.6TS 120pk? Omdat ik weet dat die op de 2.0 af en toe wel eens kapot kan gaan en dan zorgt voor een getik en "dieselgeratel". Toen we de wagen even lieten draaien hoorden we de motor tikgeluiden maken, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij al anderhalve maand stilstond in de kou en de olie dus allemaal gezakt was... Op het Nederlandse 147forum nog wat zitten rond te kijken, de nokkenas-versteller durft dus wel al eens kapot te gaan. Maar ik vermoed nog altijd dat het tikken gewoon kwam van het lange stilstaan in de kou, en anders horen we het nog wel na het testritje. Wagen starte wel direct van de eerste keer, dat was al fijn (de 166 had in het begin de neiging om 's morgens willen stil te vallen vlak na het starten, enige oplossing was een stevige dot gas geven in de garage... (en )
4. En de laatste vraag, bestaat er voor de préfacelift ook een mogelijkheid om een mp3 aan te sluiten op de radio. Met de facelift weet ik dat dat als optie kon bijgenomen worden...
Via het alfa147forum ondertussen gevonden dat er verschillende mogelijkheden zijn om de mp3 aan te sluiten op de radio (prijs tussen 89 en 250 euro). De connect nav+ versies blijken trouwens dat soms niet te kunnen, alweer een teken dat het systeem tamelijk verouderd was op sommige vlakken (net als de gps in de 166 préfacelift trouwens, geen update meer sinds 2002 is simpelweg schandalig! leve mio en tom tom)
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Dus toch.
Daarom dat op de site van squadra tuning staat dat bij de 105pk de toerentalbegrenzer ook hoger gezet word. (hij heeft standaard blijkbaar nog 90% van zijn vermogen bij de toerentalbegrenzer)
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Met zo'n 1.6 16v blokje kan je makkelijk nog verder doortrekken in't rood.
Nuvolati had ooit eens z'n Ex-147 laten uitlezen en daarbij konden ze zien het maximum toerental ooit behaald...
Ik ga het nog eens navragen maar ik weet dat het al een pak in't rood was
Comment