Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Om iets na 3 aangekomen in Veldwezelt bij de Mazda-garage, rond kwart na 3 stonden we binnen het contract te tekenen. Het is een 105pk azzurro gabbiano (blauw-grijs) van 2001 geworden met rood leder, auto airco, cruise control en de hele rimram van de distinctive. Enige dat ik mis zijn selespeed of tristar velgen, nu zijn het "maar" de standaard lichtmetalen velgen...maar ik klaag niet

Slechts 86d km, werkelijk nieuwstaat binnen en buiten en onder de motorkap. Zelfs het alfa-embleem aan de voorkant was niet afgeschoten, dat wil al wat zeggen. De motor draaide van het eerste moment zo zachtjes als maar kon (heel wat anders dan de 147 in Genk) Vorige eigenaar was rond de 55jaar en stond voor het minste kraakje of piepje opnieuw bij de garage, dat was wel te zien aan de wagen en het onderhoudsboekje

Er steken 4 gloednieuwe banden op en de achterste demper gaat nog vervangen worden door de garagist,alle riemen en bougies 15d km geleden vervangen, 12 maanden garantie op de auto.
    Ondertussen is iedereen hier thuis al gek van de 147, papa was vorige week al overtuigd toen we naar Genk waren geweest. Bij mama was het liefde op het eerste gezicht toen ze hem zag staan en mijn zus: "rood leer! Vet!" onmiddelijk gevolgd door: "dus daar ga ik ook mee leren rijden? VET!"

Fak januari lijkt weer zóóó veraf he

*ik zal hier dadelijk nog wat foto's zetten zo gauw als ze zijn ge-uploaded*
    Proficiat dude, 't ziet er een zeer goed exemplaar uit! Leuke kleurencombo ook!

Ik denk dat er iets scheelt aan de mijne Daarnet reed ik rustig aan 120 op cruise control en was het huidig verbruik 20 liter

Hopelijk gewoon de elektronica die bokt met dit koude weer maar gezien mijn vorige tank ook al 18 liter was vrees ik er voor...

Comment

• En die 147 meet moet er zo hard komen nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        Proficiat dude, 't ziet er een zeer goed exemplaar uit! Leuke kleurencombo ook!
        merci

En gelieve met de meet te wachten tot ik mijn definitief rijbewijs heb
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• nu enkel nog een dikke velg tweedehands op de kop tikken, en das een zeeer mooie eerste wagen!!! Enjoy!

Comment

• Vraag voor de kenners.

In een 147, is de opleg voor een 120pk 1.6 de moeite waard? Waren die 105's niet minder betrouwbaar?

Comment

• Proficiat Quadrifoglio! Schoon karreke!

Ivm betrouwbaarheid van de 1.6 16v: bij mijn weten zijn beide versies identiek, op de nokkenasversteller na (die dus wel eens kapot kan gaan op de 120 pk, en niet op de 105 pk want daar zit ie niet op).
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• A-ha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  Vraag voor de kenners.

In een 147, is de opleg voor een 120pk 1.6 de moeite waard? Waren die 105's niet minder betrouwbaar?

Ja en neen.

Comment

En die 147 meet moet er zo hard komen nu
                    Eno of

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                    merci

En gelieve met de meet te wachten tot ik mijn definitief rijbewijs heb
                    Hoe lang nog???

By de weg,proficiat met de aankoop,zo jong en al zoveel klasse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                      nu enkel nog een dikke velg tweedehands op de kop tikken, en das een zeeer mooie eerste wagen!!! Enjoy!
                      Merci, over de velgen weet ik het zo nog niet.... Ik vind de Tristars van Zwoemba prachtig, hetzelfde voor de selespeed-velgen, TI-velgen zijn ook knap (maar dan vooral op eentje met TI-pack). Maaaaaaaar, er liggen nu 4 volledig nieuwe banden op. Plus de wagen is eigenlijk voor mama (hoewel ik hem waarschijnlijk door de week veel ga gebruiken en in het weekend zowieso inpalm) en mama rijdt soms net iets té dicht op borduren enzo... En over minder dan 2 jaar mag mijn zus beginnen te rijden...!

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                      Hoe lang nog???

By de weg,proficiat met de aankoop,zo jong en al zoveel klasse
                      Sorry, ben een treuzelaar. Normaal gezien gaat het nu wat sneller gaan als we een tweede wagen hebben, maar ga het niet overhaasten. Ik ben al een keertje gebuisd en heb geen zin om de rijschool te sponsoren.

Bij de weg, merci

Ben trouwens daarjuist opnieuw naar hem gaan kijken (opa wou hem absoluut zien), stralend zonnetje op de wagen --->

Comment

• proficiat klavertje4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

Eigenlijk is dit de enige foto waar de kleur er enigzins realistisch uitziet, lichtblauwe schijn

Zelfs die uitlaat ziet er nog deftig uit... Nice De mijne was al redelijk krokant

Comment

• Proficiat, veel plezier ermee!
                            PS, ik zou de nummerplaathouder zo laten, Mazda is OK!

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                            Zelfs die uitlaat ziet er nog deftig uit... Nice De mijne was al redelijk krokant
                            Dat lijkt me een nieuwe uitlaat die pas vanaf modeljaar 2003 op de 147 beschikbaar was. Beetje vreemd dat ze nog de moeite gedaan hebben om die te vervangen, ik heb op de mijne van 2001 gewoon een spuitbus zwarte verf gebruikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                              proficiat klavertje4
                              klavertjeFIER

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Proficiat, veel plezier ermee!
                              Dat lijkt me een nieuwe uitlaat die pas vanaf modeljaar 2003 op de 147 beschikbaar was. Beetje vreemd dat ze nog de moeite gedaan hebben om die te vervangen, ik heb op de mijne van 2001 gewoon een spuitbus zwarte verf gebruikt.
                              @logic: Dit is nog de oude uitlaat, hij gaat nog vervangen worden door de garage. 250 euro, voor de 166 kost dat bijna 400. Heb nog even gedacht aan een aftermarket-demper (CSC, supersprint,...) maar ik zie mama niet meteen met een stevige brul door het dorp rijden...
                              Die is nochtans redelijk krokant op de horizontale lasnaad vanachter hoor, maar hij was zilver (waarom geen zwart?) gespoten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                PS, ik zou de nummerplaathouder zo laten, Mazda is OK!
                                We zien nog wel...
                                Maar mazda is wel ok, de oude 121, rx7, 110ls, mx3 V6,...

Comment

• Altijd een zwak gehad voor dat kleur.

De kleurencombi heeft iets vrouwelijks, maar de wagen wordt natuurlijk wel door een vrouw gereden he

Proficiat hé quadridinges!

Jeroen, die meet moet er zeker komen

Maak jij alvast een gallery in php?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                    Jeroen, die meet moet er zeker komen

Maak jij alvast een gallery in php?
                                    Echt kerel, hou eens een van je 8 kleppen dicht of zo

Comment

Ik denk dat er iets scheelt aan de mijne Daarnet reed ik rustig aan 120 op cruise control en was het huidig verbruik 20 liter

Hopelijk gewoon de elektronica die bokt met dit koude weer maar gezien mijn vorige tank ook al 18 liter was vrees ik er voor...
                                      En vanavond was het 12 liter aan 170 km/h... Elektronica

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        Altijd een zwak gehad voor dat kleur.

De kleurencombi heeft iets vrouwelijks, maar de wagen wordt natuurlijk wel door een vrouw gereden he

Proficiat hé quadridinges!
                                        Zelfs als ge mij een vrouw wilt noemen, I f*cking don't care. Toen ik hem daar zag staan was ik dadelijk overtuigd, gewoon wegwandelen en verderzoeken ging gewoonweg niet!

Btw zelfs als hij vanbuiten roos was, vanbinnen ziet ge dat niet he. En het rijplezier blijft hetzelfde.

Maandag gaat hij naar de keuring, dus met een beetje geluk hebben we hem nog voor 7 januari en dus nog tijdens mijn vakantie.

Comment

• Mai ze geven wel leuke korting op een 147.

M'n ouders waren eens gaan kijken naar een 147 Esclusiva 1.6 105 (enige motor in die uitvoering)

Ok uitgerust ding, nog wat opties en 17" wielen erop... kwam met 15% korting bovenop die voordelige pack uit op een dikke 14.000€
                                          Maar na een testrit hebben ze het idee toch maar laten varen, die motor was veeeel te tam, niets van fut in vonden ze.
                                          Moest die speciale versie ook in 120 beschikbaar zijn, mss dan ja.

Comment

Working...
                                          X