Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten0-100 in een dikke 6 seconden dacht ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenIk vind niets op de site over een GTA, de snelste die ik kan vinden doet de klus in 7,2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenEn zwoemba, laat ons zeggen dat je 147 een sportwagen is genre ferrari qua verbruik, daar stopt de vergelijking dan ook.
Traktormans
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenIk heb een vraag voor jullie:
stel je hebt een héél mooi technisch perfecte 147 met alles erop en eraan.
Maar je krijgt de kans een 147 GTA te kopen met min of meer géén opleg en ik moet niet veel kilometers doen ...
Zouden jullie zoiets wagen? Gesteld dat ik aan kwaliteit toch ietsje inboet ... en misschien met technische brokken kan zitten.
Enlighten me !
De auto zou hoogstwaarschijnlijk dienen naast een Seat Ibiza SDI ( die op de airco na standaard is ).
De 147 JTD zou een 35000 km hebben, de GTA laat ons zeggen een 45000Last edited by Synchromesh; 24/12/2007, 17:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenIk heb een vraag voor jullie:
stel je hebt een héél mooi technisch perfecte 147 met alles erop en eraan.
Maar je krijgt de kans een 147 GTA te kopen met min of meer géén opleg en ik moet niet veel kilometers doen ...
Zouden jullie zoiets wagen? Gesteld dat ik aan kwaliteit toch ietsje inboet ... en misschien met technische brokken kan zitten.
Enlighten me !
De auto zou hoogstwaarschijnlijk dienen naast een Seat Ibiza SDI ( die op de airco na standaard is ).
De 147 JTD zou een 35000 km hebben, de GTA laat ons zeggen een 45000
In de veronderstelling dat je inderdaad niet te veel kilometers doet om het bourgondische verbruik van de GTA te bekostigen... Qua betrouwbaarheid is de Alfa V6 zeker okee, alleen de onderhoudskosten liggen wel een stukje hoger dan bij een JTD. Zeker eentje met garantie kopen, een GTA wordt meestal niet gekocht om mee naar de bakker te rijdenOpenbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenEen verbruik van 13 liter lijkt mij gemiddeld gezien wel correct, en dat zijn behoorlijk dure kilometers hoor.
Helaas krijgt hij er niet de prestaties voor in de plaats
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenJA!!!
In de veronderstelling dat je inderdaad niet te veel kilometers doet om het bourgondische verbruik van de GTA te bekostigen... Qua betrouwbaarheid is de Alfa V6 zeker okee, alleen de onderhoudskosten liggen wel een stukje hoger dan bij een JTD. Zeker eentje met garantie kopen, een GTA wordt meestal niet gekocht om mee naar de bakker te rijden
Ik heb het eens opgezocht voor bijvoorbeeld de remmen.
Ik neem de 2 uiterste: een 147 1.6TS 120pk en een 147GTA.
Remschijven + blokken vooraan voor de 1.6: 170€
Remschijven + blokken vooraan voor de GTA: 217€
Een verschil van amper 47€.
Dat er in het GTA blok wss een kwalitatief hogere en betere olie in moet maakt het wss ook wel wat duurder ja (en er moet ook meer in...)
Maar dan nog....
Bougies blijven bougies, hetzelfde voor luchtfilters, benzinefilter,....wathever.
't is een gewoon een kwestie van hoe pak je het aan
Je remmen zijn bijna versleten, wat doe je? Ik steek m'n auto diezelfde nog binnen bij de officiële stealer of ik heb een weekje geduld en bestel m'n onderdelen ergens anders
Onderhoud maak je zelf zo duur als je wilt Daar blijf ik bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenEen GTA zal je in occassie moeten kopen vrees ik...
http://www.autoweek.nl/carbasedata.p...29242&cache=no
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenDat bedoel ik net, zijn er van de nieuwe modellen geen sportversies meer?
Er gaan al jaren geruchten over gta-versies van de 159, ook foto's van zogezegde testwagens op de Ring. Verhalen over V8-gebrul enzovoort... Maar helaas is er nog altijd niks officieel bekendgemaakt,..ik vrees ervoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenNo offence maar ik blijf dat een beetje zever vinden. (ik spreek over gewoon onderhoud, geen grote stukken zoals cardans of weet ik veel)
Ik heb het eens opgezocht voor bijvoorbeeld de remmen.
Ik neem de 2 uiterste: een 147 1.6TS 120pk en een 147GTA.
Remschijven + blokken vooraan voor de 1.6: 170€
Remschijven + blokken vooraan voor de GTA: 217€
Een verschil van amper 47€.
Dat er in het GTA blok wss een kwalitatief hogere en betere olie in moet maakt het wss ook wel wat duurder ja (en er moet ook meer in...)
Maar dan nog....
Bougies blijven bougies, hetzelfde voor luchtfilters, benzinefilter,....wathever.
't is een gewoon een kwestie van hoe pak je het aan
Je remmen zijn bijna versleten, wat doe je? Ik steek m'n auto diezelfde nog binnen bij de officiële stealer of ik heb een weekje geduld en bestel m'n onderdelen ergens anders
Onderhoud maak je zelf zo duur als je wilt Daar blijf ik bij.
²²²²²²²²²²²²!!!
Ahja, en keun.... KOPEN die boel, jong!
GTA >>>>> de rest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenOf de huidige voorwielaandrijvers op dieet zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenEn dat hebben ze net met de 159 gedaan nu, was ook wel nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenHet probleem is dat ze onder Fiat hoede zitten en daardoor hun platformen en motoren uit de Fiat en GM stallen moeten halen. Dat ze eens terug een rwd transaxle middenklasse berline maken! Of de huidige voorwielaandrijvers op dieet zetten.
Eerdere berichten dat Alfa voor de 169 op zoek zou gaan naar een ander platform, is daarom uitermate vreemd nieuws...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
'k Toon die foto net aan mijn pa...
"Allé jong, die banden bij jou zijn toch echt veel te breed? Verkoop die velgen aan hem, en pakt die kleintjes over. "
-->
't Moeten binnenkort nieuwe banden op, 't zal daarmee zijn
Comment
-
Ik dacht ongeveer 200 kilo, dat is toch al de moeite. (Hoewel het feit dat het mogelijk is om zoveel gewicht te besparen, best wel beschamend is. Maarja, het platform was dan ook eigenlijk ook bedoeld voor de 169)
En hoe zit het nu eigelijk met de 169, is er nu eindelijk al een definitief platform bekend gemaakt?
Eerst was het het platform van de 159, toen dat van de Maserati quattroporte en toen even mercedes en nu...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenHeeft het wat opgeleverd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
'k Toon die foto net aan mijn pa...
"Allé jong, die banden bij jou zijn toch echt veel te breed? Verkoop die velgen aan hem, en pakt die kleintjes over. "
-->
't Moeten binnenkort nieuwe banden op, 't zal daarmee zijn
Nee, maar de velgen maken de auto echt. En deze zijn nu niet meteen de meest indrukwekkende...
Btw deze zijn niet veel smaller als de uwe hoor.. daar ligt nu een 205 op en gij hebt normaal gezien een 215 (ff geen rekening houden met profielhoogte en velgmaat en prijs voor 1 band)
Comment
Comment