Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Al vind ik rabbit en Icefarmer hun 147's ook wel knap, er gaat niks boven de PFL.
    nou bedankt
    note to self: klavertje4 geen hand geven op meeting

en ik vind de FL's mooier dan de PFL's! Nah!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
      en ...
      Gisteren nog een retrotest van een witte AlfaSud sprint Ti teruggevonden in een autogids, ZALIGHEID³
      Boxermotortje met Webers en dan zo een lekkere snerp

Edith zegt dat u pa precies wel vanalles met auto's heeft gedaan he...

Pa is altijd al autozot geweest.
      Heeft eerst Alfa's en Ferrari's verkocht,
      en is daarna eigen tuningbedrijf begonnen (AMG, Mosselman Turbo, Brabus, Racing Dynamics, A!Avantgarde).
      en nu doet 'ie zwembaden.

Comment

• Ik vind een facelift mooier... Maar da's waarschijnlijk omdat ik een pré facelift heb

Anyway, verlangen !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
          nou bedankt
          note to self: klavertje4 geen hand geven op meeting

en ik vind de FL's mooier dan de PFL's! Nah!
          Pfff ik geef toch zowieso geen hand aan een scoutsleider...
          Nee serieus: Gotver!
          Sorry Stephane, geef Zita maar een van mij.
          En AMVDVD ben ik ook nog vergeten (zeker nu er Bellini's onderkomen).

It's all a matter of taste, maar ik vind het front van de PFL knapper dan de FL. En de tellers hetzelfde
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

vette foto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Pa is altijd al autozot geweest.
              Heeft eerst Alfa's en Ferrari's verkocht,
              en is daarna eigen tuningbedrijf begonnen (AMG, Mosselman Turbo, Brabus, Racing Dynamics, A!Avantgarde).
              en nu doet 'ie zwembaden.
              En waarom is ie gestopt met het tuning?
              OT ik weet het.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                En waarom is ie gestopt met het tuning?
                OT ik weet het.

Omdat AMG werd opgekocht door Mercedes. En AMG was onze grootste activiteit.

Comment

Omdat AMG werd opgekocht door Mercedes. En AMG was onze grootste activiteit.
                  Merci

Comment

• Comment

• (ppffff ... kmis die kar )

Comment

• terecht

Comment

M'n pa vertelde gisterenavond...

(Hij heeft vroeger dus Alfa/Ferrari verkocht)

Dat, als die AlfaSudjes geleverd werden af-fabriek, dat zij (= dealer) VOOR aflevering een garantiebon moesten invullen waarin alle roestplekken op vermeld stonden. Zodanig dat de klant de auto zo moest aanvaarden, en bij evt. garantiegevallen men wist wat te repareren en wat niet.

Sudjes...
                          Het is dus waar, dat ze roestten nog voor ze de showroom uitreden.
                          Wat wil je, gemaakt uit geresycleerd russisch staal en gebouwd door boeren die meer staakten dan werkten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                            Wat wil je, gemaakt uit geresycleerd russisch staal en gebouwd door boeren die meer staakten dan werkten.

vooral dat laatste.

de blote carrosseriën van die karretjes stonden soms wekenlang gewoon buiten op een groot plein, zonder bescherming of iets.

Bijkomend: geen enkele vorm van metaalbehandeling, en een laklaag die eigenlijk van lage kwaliteit was...

Comment

vooral dat laatste.

de blote carrosseriën van die karretjes stonden soms wekenlang gewoon buiten op een groot plein, zonder bescherming of iets.

Bijkomend: geen enkele vorm van metaalbehandeling, en een laklaag die eigenlijk van lage kwaliteit was...
                              Dit klopt,van hieruit is de slechte reputatie ontstaan,die nu nog door niet kenners word nagepraat.

Comment

vooral dat laatste.

Inderdaad, van witte Sudjes wordt vaak gedacht dat ze nog in de primer staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                  Dit klopt,van hieruit is de slechte reputatie ontstaan,die nu nog door niet kenners word nagepraat.
                                  Best wel spijtig want de Sud was 1 van de meest vooruitstrevende auto's van zijn tijd. Het zou zelfs de eerste hatchback geweest zijn moest de achterklep van de 1e serie een 5e deur geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                    Het aantal die zo denken is ferm gedaald als je zo eens op de straten kijkt met welke auto's de mensen rijden! Ik zie elke dag meerdere 147 - GT - 159 tot zelfs enkele 166 . Alfa Romeo is zeker aan een optocht bezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                                      Best wel spijtig want de Sud was 1 van de meest vooruitstrevende auto's van zijn tijd. Het zou zelfs de eerste hatchback geweest zijn moest de achterklep van de 1e serie een 5e deur geweest zijn.

Absoluut!!

Ook qua rij-eigenschappen, stond de Sud zéker en vast aan de top.

Comment

Absoluut!!

Ook qua rij-eigenschappen, stond de Sud zéker en vast aan de top.
                                        Klopt!

Ik zou graag een knalgroene oer-Sud hebben met 1.2l boxer.

Comment

• De seventiesheid!

Comment

Working...
                                          X