Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
    I know, die staat echt rete hoog hé?
    Ik weet nog niet wat ik ga doen qua verlaging. Waarschijnlijk niet meer zo'n volledige kit zoals de vorige keer. (KW kit met veren en schokdempers), maar waarschijnlijk gewoon veren.
    Die kit was echt keihard, en je raakte er niet mee door de keuring

Hopelijk valt ie mee morgen Dan zal ie er ongeveer gelijk uitzien als die hierboven. (zwart+17" selespeeds)

Comment

• rood interieur?
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        rood interieur?
        Zwart leder. Carbonlook middenconsole. Sportpakket + Winterpakket

Comment

• Da's terugkomen in stijl

Comment

• GODVERDOMME IK WIL ZO NEN 159 TI!!!

Of die 147 Ducati Corse van op het salon. (wel met schuifdak uiteraard).

Man toch, wat een zalige machientjes.

volgens mij is dat rijplezier ten top.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              GODVERDOMME IK WIL ZO NEN 159 TI!!!

Of die 147 Ducati Corse van op het salon. (wel met schuifdak uiteraard).

Man toch, wat een zalige machientjes.

volgens mij is dat rijplezier ten top.
              De 159 Ti is nu ook verlaagd van prijs heb ik ergens gelezen in da boekske Alfa Passion. Die 147 Ducati Corse is gewoonweg, wel spijtig dat er maar 33 worden gemaakt, zou een "gewoon iemand" die kunnen kopen, of zouden er eisen gesteld worden? Wel raar dat die alleen in diesel-versie word verkocht, extreem vette uitvoering toch wel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                . Die 147 Ducati Corse is gewoonweg, wel spijtig dat er maar 33 worden gemaakt, zou een "gewoon iemand" die kunnen kopen, of zouden er eisen gesteld worden? Wel raar dat die alleen in diesel-versie word verkocht, extreem vette uitvoering toch wel!
                Er komen er 33 naar de Belux dacht ik, in totaal worden er wel meer gemaakt. Maar ik denk dat ze al uitverkocht zijn (of toch bijna)
                En die diesel heeft 170 pk he, dus ik snap wel dat ze die gebruiken ipv de 2.0TS (de 147 is trouwens het enige model dat nog de TS heeft, sinds '99 is die motor niet meer geüpdatet. En sinds de facelift van de 156 (2002/2003?) werd daar de JTS van 165pk al aangeboden). Diesel lijkt mij dus de meest logische keuze... (helaas...)

Comment

Er komen er 33 naar de Belux dacht ik, in totaal worden er wel meer gemaakt. Maar ik denk dat ze al uitverkocht zijn (of toch bijna)
                  En die diesel heeft 170 pk he, dus ik snap wel dat ze die gebruiken ipv de 2.0TS (de 147 is trouwens het enige model dat nog de TS heeft, sinds '99 is die motor niet meer geüpdatet. En sinds de facelift van de 156 (2002/2003?) werd daar de JTS van 165pk al aangeboden). Diesel lijkt mij dus de meest logische keuze... (helaas...)
                  Ow achzow, ik dacht 33 in heel de wereld, verkeerd gelezen dan. Nja de 147 GTA bestaat er ook nog natuurlijk (als vervanging van de Ducati Corse)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                    Ow achzow, ik dacht 33 in heel de wereld, verkeerd gelezen dan. Nja de 147 GTA bestaat er ook nog natuurlijk (als vervanging van de Ducati Corse)
                    In de Alfapassion staat het ook niet zo heel duidelijk, alleen "beperkt tot 33 stuks in België" of zoiets.
                    GTA V6 Maar dan is het ook zowieso een tweedehandse préfacelift hè, ik snap nog altijd niet waarom zowel van de 147 als van de 156 na de facelift nooit een GTA is gekomen...

Comment

In de Alfapassion staat het ook niet zo heel duidelijk, alleen "beperkt tot 33 stuks in België" of zoiets.
                      GTA V6 Maar dan is het ook zowieso een tweedehandse préfacelift hè, ik snap nog altijd niet waarom zowel van de 147 als van de 156 na de facelift nooit een GTA is gekomen...
                      Nja Alfa Romeo mannen zijn enorm lui lijkt mij zo, die 159 GTA laat jaren op zich wachten en over de 169 hoor je zelfs niks bij de dealer .

Comment

• Ja, dat is wel een dik dieseltje daarin. En icm met het Q2 diff.

Moet wel gechipt worden, natuurlijk. Anders is 'ie te traag.

Comment

• 159 TI zou ik in 3.2 nemen met handbak.

En dan de volledige motor uiteen halen, en oldskool opvoeren. (koppen bewerken, in- en uitlaten modifiën, katalysatoren weg, etc)

DAN pas heb je een leuke motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            159 TI zou ik in 3.2 nemen met handbak.

Ik zou een echte alfa V6 uit een 156gta slopen ,motor uiteen halen, en oldskool opvoeren. (koppen bewerken, in- en uitlaten modifiën, katalysatoren weg, etc en dan in de 159 droppen)

DAN pas heb je een leuke motor.
                            Ge had u niet goed uitgedrukt...

Comment

Ge had u niet goed uitgedrukt...

Ja, eigenlijk... that crossed my mind...

Is ook wel een optie natuurlijk.

Comment

• Een vraagje aan de technische genieën hier (ja, Matteus, 't is tegen u ): ik was mij van de week (na de testrit met de Spider V6) aan het afvragen of het technisch nu zo moeilijk is om een auto RWD te geven als hij al in 4WD bestaat? Ik zou denken, koppel de voorwielaandrijving los en flikker een sper tussen de achterwielen en we zijn er, of toch ni?
                                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Ik ken niet zo veel (lees als: niks) van techniek, maar ik weet dat bij een porsche 996 turbo dat alvast mogelijk is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                    Een vraagje aan de technische genieën hier (ja, Matteus, 't is tegen u ): ik was mij van de week (na de testrit met de Spider V6) aan het afvragen of het technisch nu zo moeilijk is om een auto RWD te geven als hij al in 4WD bestaat? Ik zou denken, koppel de voorwielaandrijving los en flikker een sper tussen de achterwielen en we zijn er, of toch ni?

Wel..

Dat klinkt inderdaad zeer simpel te doen.

Maar dat is het in praktijk niet. Tis te zeggen. Inderdaad, voorste aandrijfassen 'gewoon' demonteren, en je bent goed op weg. Maar zo kan je niet rijden.

M.a.w. je versnellingsbak moet in zodanige mate gemodificeerd worden, dat alle kracht naar de achterwielen gaat. Het midden- en voordifferentieel, dat in de meeste gevallen in elkaar geïntegreerd is, moet aangepast worden.

Bijkomend is het zo dat bij Alfa's de motoren dwars liggen. Bijkomende moeilijkheid ivm de diffs, volgens mij...

Het zal zeker mogelijk zijn, maar je zal custom onderdelen moeten fabriceren, en vooral veel geld in zo'n project steken.

Comment

• Dat maar snel morgennamiddag is

Comment

• Comment

• Comment

Working...
                                          X