Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mooi exemplaar!!! al zou ik de velgen een paar maten groter nemen...

Comment

• Gefeliciteerd DDke, van Opel naar Alfa, het zal deugd doen (ik heb helaas de omgekeerde stap gezet onlangs)
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Is dit nu al een facelift?

Comment

• Damn, die stond dus in SW livrei op m'n shortlist.
          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• 30 jaar SCARB (NL), Uitnodiging internationale Tour

En anglais voir ici.

Uitnodiging Internationale Tour !

Grand Jubileum Tour

30 jaar SCARB
            28 - 30 augustus 2008

De Stichting Club van Alfa Romeo Bezitters (SCARB) organiseert in het kader van haar 30-jarig bestaan de driedaagse Grand Jubileum Tour. De SCARB is de oudste en meest toonaangevende Alfa Romeo Club in Nederland met bijna 4.000 leden. De Tour staat open voor leden van de SCARB en buitenlandse Alfa Romeo bezitters.

De Tour voert u door het prachtige waterrijke en historische deel van Nederland, wat voor velen zeker verrassend zal zijn en waar u waarschijnlijk niet elke dag komt. Twee dagen later eindigt de Tour op het TT Circuit van Assen, waar u met de neus in de boter valt en aansluit bij het jaarlijkse club weekend van de SCARB, het Spettacolo Sportivo Alfa Romeo. Vele types Alfa Romeo, van modern tot klassiek, zijn hier in grote getale aanwezig. Er zijn races, een onderdelenmarkt, een concorso d’eleganza en nog veel meer.

Het programma:

Donderdag 28 augustus

Wij ontvangen u met koffie/thee en wat lekkers bij Alfa Romeo dealer Sam van Lingen in Utrecht, tussen 10.00 en 12.00 uur. We vertrekken daarna richting Amsterdam, langs de rivier de Vecht, waar de koopmanshuizen van de VOC ons herinneren aan de Gouden Eeuw. De verdere weg naar Amsterdam voert ons langs Braambrugge. Via een stukje A10 gaan we naar het noorden.

Ten noorden van Amsterdam rijden we door enkele idyllische plaatsen als De Rijp en Den Ilp. In die laatste plaats woonde Anton Heyboer (overleden in 2005) met zijn vijf bruiden en werkte hij aan zijn etsen. Ook Volendam, bekend om de klederdracht, zullen we bezoeken en we zullen er zeker een terras aandoen. De wegen zijn heerlijke tourweggetjes! We eindigen de dag in Wieringerwerf waar we in het Van der Valk Hotel zullen dineren en overnachten.

Vrijdag 29 augustus 2008

We vetrekken om 09.00 uur naar de marineplaats Den Helder, waar we de Rijkswerf Willemsoord met Marine- en Reddingswezenmuseum bezoeken. Daar ligt ook de replica van het VOC schip Prins Willem afgemeerd. De tocht voert ons verder over de 75-jarige Afsluitdijk, ruim 32 kilometer lang en 90 meter breed, naar Friesland.

Bij Koninklijke Tichelaars Aardewerkfabriek in Makkum, opgericht in 1572 en daarmee de oudste onderneming van Nederland, bekijken we naar het aardewerk/keramiek dat hier gemaakt wordt.

De tocht voert ons verder naar Workum waar u kunt vertoeven in het museum van Jopie Huisman, de voddenboer die uitzonderlijk mooie realistische schilderkunst maakte. Verder langs schilderachtige Zuiderzeeplaatsjes als Stavoren en Hindeloopen. We hebben dan vier plaatsen bezocht die onderdeel uitmaken van de legendarische Elfstedentochten. De tocht voert verder langs de Rode Klif en Mirns met prachtige vergezichten. De dag eindigt in Emmeloord, op de bodem van de voormalige Zuiderzee, bij het Van der Valk Hotel waar we dineren en de tweede nacht zullen doorbrengen.

Zaterdag 30 augustus 2008

Om 09.00 uur vertrek naar het Oude Land waarbij we het plaatsje Blokzijl zullen aandoen, met een historische haven en sluis. De lunch gebruiken we in Muggenbeet bij Geertien, een oude herberg. De rit gaat verder door mooie natuurgebieden van Havelte en Dwingeloo, om na de middag te eindigen in Assen op Spettacolo Sportivo Alfa Romeo.

De rest van de dag zult u het een geweldige ervaring vinden om op het circuitterrein alles mee te maken wat in het teken van Alfa Romeo staat. U kunt uw verblijf met een dag verlengen en dat is zeker de moeite waard !

Zondag 31 augustus 2008 (facultatief)

Tweede dag van het Spettacolo Sportivo Alfa Romeo op het TT circuit van Assen. De gehele paddock is gevuld met ruim 1.000 Alfa Romeo’s van allerlei types en jaargangen. De pitboxen zijn gevuld met marktkramen waar veel Alfa Romeo onderdelen, accessoires en miniaturen artikelen verkrijgbaar zijn. U kunt deelnemen aan vrij rijden op het circuit (van te voren inschrijven via de website). Dit weekend staat in het teken van het 30-jarig bestaan van het SCARB en mag u niet missen!

Kosten voor deze tocht € 399 per equipe van 2 personen.

Hierbij zijn inbegrepen:

2 x Overnachting in tweepersoonskamer.
            2 x Diner/buffet incl. dranken. (koffie, thee, fris, bier, wijn, binnenlands gedistilleerd).
            2 x Uitgebreid ontbijtbuffet.

Wilt u ook het totale weekend in Assen meemaken dan kan dat door een extra overnachting te boeken van 30 op 31 augustus 2008 in Hotel Van der Valk te Assen voor € 155 voor twee personen incl. diner en ontbijt.

Inschrijving via het online formulier, betaling voor 15 mei 2008.

Teun ter Voert / Pieter J. de Vries.
            E-mail: info@alfaclub.nl

Over enige weken presenteren wij de website www.spettacolosportivo.eu met alle details over dit fantastische Alfa weekend.

Comment

• paar fototjes van onze 159, zal hem nog wel eens appart en uitgebreid voorstellen:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                http://www.kapaza.be/Autos/Alfa_Rome...Transaxle.html

Jef, nu doe je me wat aan!

Morgen eens bellen met mijn makelaar om te horen wat dat kost om te verzekeren met kilometerbeperking.
                Mijn makelaar krijgt me niet verzekerd. Ik heb dan vandaag maar de kosten van mijn accident van vorig jaar terugbetaald aan mijn huidige verzekeraar. 1730€ van m'n rekening, maar wel geen hogere BM.

Jef's prachtige 75 is dus goedkoper dan 1 achterdeur van een BMW 3 reeks.

Zo dichtbij en toch zo veraf.

Comment

Mijn makelaar krijgt me niet verzekerd. Ik heb dan vandaag maar de kosten van mijn accident van vorig jaar terugbetaald aan mijn huidige verzekeraar. 1730€ van m'n rekening, maar wel geen hogere BM.

Jef's prachtige 75 is dus goedkoper dan 1 achterdeur van een BMW 3 reeks.

Zo dichtbij en toch zo veraf.
                  Helaas Sepultura,ik vind het een hoog bedrag als je weet dat het mij ivm verzekering Lancia 1.6 exact 4 euro verschilt
                  (prijs kan over onderhandeld worden,zonder velgen ed)

Ik wil niemand aanzetten tot aankoopwoede,maar voor mij is het ondertussen wel duidelijk dat Sepultura echt wel een 75 wil,
                  en voor die jongens heb ik wel respect.

(edit ik zie dat het bedrag over het accident gaat)
                  Last edited by ; 15/04/2008, 22:48.

Comment

• Met al dat ge-75 krijg ik verdomme zo'n heimwee naar de tijd dat ik elke dag met de mijne mocht rijden!
                    Jef, uwe zwarte ziet er verrukkelijk uit! Heb je die eigenlijk door de keuring gekregen met die velgen erop?
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
                      Helaas Sepultura,ik vind het een hoog bedrag als je weet dat het mij ivm verzekering Lancia 1.6 exact 4 euro verschilt
                      (prijs kan over onderhandeld worden,zonder velgen ed)

Ik wil niemand aanzetten tot aankoopwoede,maar voor mij is het ondertussen wel duidelijk dat Sepultura echt wel een 75 wil,
                      en voor die jongens heb ik wel respect.

(edit ik zie dat het bedrag over het accident gaat)
                      Ik zal er mij maar bij neerleggen dat die 145pk's momenteel echt wel te veel zijn om te verzekeren.
                      Een 1.6 I.E zou ideaal zijn, maar die zijn niet te vinden.

Comment

Ik zal er mij maar bij neerleggen dat die 145pk's momenteel echt wel te veel zijn om te verzekeren.
                        You tell me...

Comment

Hier niet, maar in het zuiden wel...
                          AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Mocht je ooit zo eentje overwegen, ik wil gerust helpen met mijn kennis van het Italiaans om de nodige contacten te leggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                            Hier niet, maar in het zuiden wel...
                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Mocht je ooit zo eentje overwegen, ik wil gerust helpen met mijn kennis van het Italiaans om de nodige contacten te leggen
                            Dat zit er momenteel niet in jammer genoeg. Maar moest ik het ooit van zin zijn,dan laat ik je iets weten.

Het is wel een mooi exemplaar. Basic. Como, da's aan de voet van de alpen zeker?

Comment

• Ik las daarstraks dat Alfa Romeo in 1986 ei zo na van Ford was geweest!

Wist ik niet
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Como, da's aan de voet van de alpen zeker?
                                Juist over de grens met Zwitserland, op een 1000 km van hier. Ik passeer daar elk jaar wel minstens ne keer, dus laat maar weten als ik onderweg eens wat moet rondzien

Comment

• Pagina 169.

Tijd voor Alfa om op RWD over te schakelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Pagina 169.

Tijd voor Alfa om op RWD over te schakelen
                                    En een nieuw topic.

Naar goede gewoonte zal ik daar dan een GTV6 op de eerste pagina proberen te zetten.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                      Gefeliciteerd DDke, van Opel naar Alfa, het zal deugd doen (ik heb helaas de omgekeerde stap gezet onlangs)
                                      Jammer dat Alfa die stap ook aan het zetten is ! (GM motoren )

Comment

Ga eens langs bij ING voor een vrijblijvende offerte. Ik ben er verzekerd, en ik vind het allemaal vrij goedkoop. Ze beweren ook de goedkoopste te zijn van Belgie voor jongeren.

Comment

• Man man man, beeld u in zeg

Comment

Working...
                                          X