Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is er nog ergens anders koeling voor die luchtfilter? In die luchtroosters onderaan?
Ligt dat gedoe dan gewoon op je zekeringskast?
Dit is de 'simpelste' oplossing, als je enkel een luchtfilter hebt. Dus met de standaard aanzuigbuis, doe je het best op deze manier. Ik ondervind geen voelbaar vermogensverlies. Misschien wat koppelgebrek bij aanzetten, als je bijvoorbeeld lang voor een rood licht hebt gewacht, en als het heel warm is buiten, en zelfs dan nog...
Ik heb de zekeringskast op een bout gemonteerd waar normaal het originele luchtfilterhuis aanhangt. Dus die komt ongeveer 6-7 centimeter lager te liggen, waardoor de aanzuigbuis gemakkelijk tussen zekeringskast en motorkap kan liggen. (als je de zekeringskast niet laat zakken, kan de motorkap niet meer toe als je je buis op deze manier legt).
Je KAN het aanzuigtraject naar onderen leiden, en zo helemaal naar linksvoor 'wriemelen', en koude lucht happen net achter het roostertje (naast het pinklicht). Ik heb dit bewust niet gedaan. Enerzijds omdat ik geen goesting had om te liggen kloten met buizen enzo, maar ook omdat ik denk dat de filter op die plaats veel meer last heeft van opspattend water. Waar 'ie nu ligt bij mij, is volgens mij ook de allerbeste plaats tout court.
Nota: jij hebt geen selespeed, en dus ook geen selespeedreservoirtje. Dat betekent dat jij op EXACT dezelfde plaats 'geraakt' met de sportluchtfilter als waar de originele setup aanzuigt.
Dat is uiteraard ideaal.
Waar hij zeker NIET mag hangen, is achter de radiatoren, en/of naast/boven/voor het uitlaatspruitstuk. Dan heb je (allesinds ik, want ik heb dat eerst zo geprobeerd) zeer veel koppel en vermogensverlies.
En die aluminiumfolie, heb je die ook bij duurdere luchtfilters?
Want dan vind ik persoonlijk vrij marginaal en slordig ogen
HAHA
Ik ben nen freak. Dus ik wil dat die aanzuigbuis tot op de laatste graad zo koel mogelijk blijft, maar ik wil geen zak geld uitgeven. Dus ik pak zo'n stuk alu-buis die'k nog had liggen (van de neuroshop), ik snij die doormidden, en ik hang die met tie-wraps rond die buis.
Tis idd wel een pokkeschaamtelijk zicht.
(en waarschijnlijk nog niet eens echt nodig, dus: néén, jij hoeft dat niet te hangen)
Ik ben nen freak. Dus ik wil dat die aanzuigbuis tot op de laatste graad zo koel mogelijk blijft, maar ik wil geen zak geld uitgeven. Dus ik pak zo'n stuk alu-buis die'k nog had liggen (van de neuroshop), ik snij die doormidden, en ik hang die met tie-wraps rond die buis.
Tis idd wel een pokkeschaamtelijk zicht.
(en waarschijnlijk nog niet eens echt nodig, dus: néén, jij hoeft dat niet te hangen)
Ah ok, dat was een van de grootste minpunten voor mij
Ik trek namelijk nogal eens graag de capeau open om te showen
Comment