Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga me een oude diesel break kopen waarschijnlijk. (die iets goedkoper is)
Want als student begint auto+verzekering+onderhoud+dieselkosten enz wat teveel op te lopen van de Alfa. (en er is meer in het (studenten)leven dan een auto alleen )
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je veel goedkoper gaat uitkomen hoor
Voor zover ik weet heb je geen kosten aan je Alfa dus daar ligt het probleem niet. De wagen is heel zuinig bij je (zo'n 6.5 liter was het hé?). Jouw smaak gaat naar een oude benz diesel. De kleinste diesel was toen een 2 liter (meer taks elk jaar), het verbruik van die dingen zal toch wel rond de 6 à 7 liter liggen. Evenveel maar minder prestaties
onderhoudskost: kost even veel...beter nog. De Alfa mag langer wachten tussen de onderhouden.
Bij de verzekering spaar je wel wat uit natuurlijk...105pk tegenover 60 à 70pk ofzo.
Bij de aankoop spaar je ook wat uit ja...logisch
Persoonlijk zou ik het niet doen. Je hebt nu een stijlvolle, knappe, zuinige, vinnige wagen met toch wel een vrij goede wegligging. Je hebt airco, leder, el ramen,...noem maar op, alle luxe dat je maar wilt. En dan ga je een grote stap terug zetten dus.
Tenzij je nu geen ongelooflijk hoge premie betaald voor die 105pk zou ik die écht niet weg doen. Ik gebruik is zo'n Alfa zeker niet duur
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je veel goedkoper gaat uitkomen hoor
Voor zover ik weet heb je geen kosten aan je Alfa dus daar ligt het probleem niet. De wagen is heel zuinig bij je (zo'n 6.5 liter was het hé?). Jouw smaak gaat naar een oude benz diesel. De kleinste diesel was toen een 2 liter (meer taks elk jaar), het verbruik van die dingen zal toch wel rond de 6 à 7 liter liggen. Evenveel maar minder prestaties
onderhoudskost: kost even veel...beter nog. De Alfa mag langer wachten tussen de onderhouden.
Bij de verzekering spaar je wel wat uit natuurlijk...105pk tegenover 60 à 70pk ofzo.
Bij de aankoop spaar je ook wat uit ja...logisch
Persoonlijk zou ik het niet doen. Je hebt nu een stijlvolle, knappe, zuinige, vinnige wagen met toch wel een vrij goede wegligging. Je hebt airco, leder, el ramen,...noem maar op, alle luxe dat je maar wilt. En dan ga je een grote stap terug zetten dus.
Tenzij je nu geen ongelooflijk hoge premie betaald voor die 105pk zou ik die écht niet weg doen. Ik gebruik is zo'n Alfa zeker niet duur
Ja het blijft echt twijfelen en afwegen.
Ik betaal nu voor m'n Alfa een premie van 965 euro/jaar (enkel BA). Vermoed dat dat met een oudere Benz wel wat zal schelen.
Ik betaal alles zelf aan m'n auto (aankoop, onderhoud, diesel, verzekering, taksen), en dan weet je ook dat dat als student. (en ik werk elk weekend, en bijna elke vakantie), toch nog altijd een pak geld kost.
Ok, het is haalbaar, maar ik gebruik m'n geld ook nog es graag voor wat anders, dan voor m'n auto alleen
+ het feit dat ik zowieso om de 6 maand graag es een andere auto koop :p ... afwisseling ...
Ja het blijft echt twijfelen en afwegen.
Ik betaal nu voor m'n Alfa een premie van 965 euro/jaar (enkel BA). Vermoed dat dat met een oudere Benz wel wat zal schelen.
Ik betaal alles zelf aan m'n auto (aankoop, onderhoud, diesel, verzekering, taksen), en dan weet je ook dat dat als student. (en ik werk elk weekend, en bijna elke vakantie), toch nog altijd een pak geld kost.
Ok, het is haalbaar, maar ik gebruik m'n geld ook nog es graag voor wat anders, dan voor m'n auto alleen
+ het feit dat ik zowieso om de 6 maand graag es een andere auto koop :p ... afwisseling ...
Hmm...das al een ferme premie (m'n 2 auto's kosten samen ook zoiets aan verzekering)
I know, alles zelf betalen is niet altijd makkelijk maar zo hoort het dan ook vind ik
Ik weet zéker ook hoe het is (betaal ook alles zelf)
Uiteraard doe je ermee wat je wilt hé
Maar ik blijf erbij, 't enige waar je gaat op besparen is de jaarlijkse verzekering en de aankoopprijs. Op verschillende andere vlakken zet je een ferme stap terug achteruit als je zo'n oude benz koopt (en nee ik heb helemaal niets tegen mercedes )
Als ik het goed voor had mocht mijn alfa 20.000km rijden indien je de juiste olie gebruikte.
Mag zo'n oude benz 2.0diesel zolang rijden met z'n olie?
Ik gebruikte 15W40 die er elke 5000km uitging (ook elke keer de oliefilter). Ik gebruik m'n karren mss hevig...maar qua onderhoud ben ik nogal vrij stipt.
Als ik het goed voor had mocht mijn alfa 20.000km rijden indien je de juiste olie gebruikte.
Mag zo'n oude benz 2.0diesel zolang rijden met z'n olie?
Ik gebruikte 15W40 die er elke 5000km uitging (ook elke keer de oliefilter). Ik gebruik m'n karren mss hevig...maar qua onderhoud ben ik nogal vrij stipt.
M'n pa heeft in 450.000km mss 10 keer de olie ververst. Als het dat al is.
Ik persoonlijk vind het trouwens onlogisch dat een moderne common rail turbodiesel langere OH-intervals heeft dan een oude atmosferische indirect ingespoten dieselmotor.
Die Viano zou de eerste keer op onderhoud moeten op iets van een 30.000km ofzo...
Daar krijg ik HET SCHIJT van. Niks is hardere bullshit dat dit...
marketing boys zullen het allemaal eens regelen ze
Hij vertelde zelfs dat er gevallen zijn van motoren die in de soep draaien omdat de mensen denken dat hun oliepijl hetzelfde blijft. hun pijl blijft idd hetzelfde, maar niet van olie... dat pijl blijft hetzelfde door naft dat langs de zuigers in het carter komt. De verschillen tussen motoren die niet aan longlife meedoen en die wel zouden duidelijk zijn.
Comment