Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenRood: tel daar slOpel Astra, Renault Espace en Audi 200 bij
Tel daar 40% van alle auto's op de weg bij.
Kabels hebben twee voordelen: Je kan de versnellingspook plaatsen waar je wil, en tis goedkoop.
Nadeel: kuttig schakelgevoel.
De meeste 'deftige' auto's (zeker vroeger), waarbij de versnellingsbak op 'de gewone plaats' hing, hebben een stangensysteem om deze te bedienen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenHoe kan je een Brera V6 herkennen?
Volgens mij is er eentje bijgekomen in Torhout. Recente nummerplaat en 'k zie hem de laatste tijd vrij veel. Vandaag es kunnen checken en volgens de grootte van de remschijven zou ik wel V6 denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenHoe kan je een Brera V6 herkennen?
Volgens mij is er eentje bijgekomen in Torhout. Recente nummerplaat en 'k zie hem de laatste tijd vrij veel. Vandaag es kunnen checken en volgens de grootte van de remschijven zou ik wel V6 denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenTel daar 40% van alle auto's op de weg bij.
Kabels hebben twee voordelen: Je kan de versnellingspook plaatsen waar je wil, en tis goedkoop.
Nadeel: kuttig schakelgevoel.
De meeste 'deftige' auto's (zeker vroeger), waarbij de versnellingsbak op 'de gewone plaats' hing, hebben een stangensysteem om deze te bedienen.
Ge kunt ook nog een short-shift installeren hè om dat kuttig schakelgevoel van normale kabelbakken te vermijden (Maar dat heeft dan weer andere nadelen zoals slijtage omdat mensen hun schakelgedrag niet aanpassen. Met een short-shift moet er ontkoppeld worden om hem dan pas in een andere vitesse te zetten....euh gooien anders slijt de bak verschrikkelijk snel)
voorbeeldje van in een golf I 1.8T (en dat in het AR-loverstopic )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenEen 1300 moet je al niet onderschatten, die dingen wegen niets.
M'n Italiaanse nonkel heeft een Alfa 33 1.5. Heerlijk auto'tje...spijtig genoeg nog maar 1 of 2 keer met meegereden denk ik.
Ik herinner (ik spreek hier mss over 5 jaar terug) me nog een ritje met mijn neef...we reden in Zwitserland. 2 rijvakken, 1tje in elke richting, baan ging toch al wel vrij goed omhoog...
We reden al een hele tijd achter een traktor. Maar dan ineens...terugschakelen naar 2de
3000....3500...*VROEM*...4000...*vroaar*...4500 ....5000....5500 ....6000 ....en hop naar 3de! Best sound ever
Traktor was al klein geworden in de spiegel
Ondertussen ben al meer dan 2 jaar niet meer in Italië geweest denk ik en bijgevolg ook niet meer de rest van de familie en Alfa gezien. Ik hoop dat die die kar nog heeft...
Ow ja...'t meest unieke aan die kar: AUTOMATISCHE AIRCO
Riep er iemand import?
Comment
-
Een hele mond vol voor een witte 147 die Alfa Romeo meeneemt naar Frankfurt. Hoewel de Alfa Romeo 147 nu alweer zo’n 7 jaar meegaat en de techniek en afwerking behoorlijk verouderd zijn, op een opvolger moeten we nog wachten tot begin 2009. En waarom zou Alfa Romeo eigenlijk ook haast maken? Het uiterlijk is […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
ziet er lekker uit hoewel ik de stoel van de Ti mooier vind, tis e nogal veel zwart nu
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenDe eigenaars van een 147 2.0, hoeveel verbuiken jullie gemiddeld? (De zoekfunctie gaf iets teveel resultaten )
Ik zit denk ik rond de 11,4 liter/100km. Dat is met redelijk sportieve rijstijl, maar ook niet overdreven.
Als je écht je best doet, kan je het wel richting 12,5 liter krijgen (dan rij je als een gek), ofwel richting 9 liter (dan rij je zeer rustig).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIk zit denk ik rond de 11,4 liter/100km. Dat is met redelijk sportieve rijstijl, maar ook niet overdreven.
Als je écht je best doet, kan je het wel richting 12,5 liter krijgen (dan rij je als een gek), ofwel richting 9 liter (dan rij je zeer rustig).
Comment
-
Zaterdag weer de kans van mijn leven verkeken door hoge verzekeringspremies en wegentaxen. Ik was bij mijn maat in de garage waar hij werkt, de baas was weg naar een of ander feest dus we waren daar alleen. We waren daar juist aan een Citroen C6 van eind jaren 20 zoas op de foto hieronder. Allez ja, hij was aan het werken, ik was de motorkap aan het omooghouden. Nuja, den andere was daar aan het kloten met een chokekabel ofzo toen er een widebody Alfa 155 2.0 TS in dat speciaal metalic rood stopte. Echt een heel mooi ding,leder interieur, praktisch full option, goed onderhouden, geen roest en de eigenaar is een echte liefhebber. Hij kwam hem dus verkopen omdat hij een firmawagen kreeg. 1500€ was zijn vraagprijs en er viel over te discussiëren. Wel een kapotte airco maar wie heeft dat nu nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenDas wel enorm zwart/wit hoor
Tenzij ik massa's km per dag moet doen zal er hier nooit een diesel in de garage staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenDas behoorlijk veel vind ik
Als je naar verbruik kijkt, moet je een jtd kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenZaterdag weer de kans van mijn leven verkeken door hoge verzekeringspremies en wegentaxen. Ik was bij mijn maat in de garage waar hij werkt, de baas was weg naar een of ander feest dus we waren daar Alleen. We waren daar juist aan een Citroen C6 van eind jaren 20 zoas op de foto hieronder. Nu ja, hij was aan het werken, ik was de motorkap aan het omooghouden. Nuja, den andere was daar aan het kloten met een chokekabel ofzo toen er een widebody Alfa 155 2.0 TS in dat speciaal metalic rood stopte. Echt een heel mooi ding,leder interieur, praktisch full option, goed onderhouden, geen roest en de eigenaar is een echte liefhebber. Hij kwam hem dus verkopen omdat hij een firmawagen kreeg. 1500€ was zijn vraagprijs en er viel over te discussiëren. Wel een kapotte airco maar wie heeft dat nu nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenAls je naar verbruik kijkt, moet je een jtd kopen.
Tenzij ik massa's km per dag moet doen zal er hier nooit een diesel in de garage staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenDas wel enorm zwart/wit hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenSoms een naam of adres van die gast?
Een telefoonnummer en een naam. Moet ik PMen?
Comment
Comment