Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik smijt nog eens wat foto's van Alfonso in dit topic.
    Nog een maandje, en ik moet er afstand van nemen (wegens verandering van job).
    Maar... dat wil wel zeggen dat er iets beters in de plaats komt.

Comment

• Comment

• En de enige echte 159 ...
        Toen Alfa's nog technisch superieur waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Ik smijt nog eens wat foto's van Alfonso in dit topic.
          Nog een maandje, en ik moet er afstand van nemen (wegens verandering van job).
          Maar... dat wil wel zeggen dat er iets beters in de plaats komt.

knappe 159
          de SW is zooooooo ongelooflijk knap met de juiste velgen he
          wat komt er dan in de plaats?
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Zeer knappe wagen, die 159 SW. Tevreden van?

Ik reed onlangs nog achter een zwarte met subtiele verlaging en getinte ruiten en die velgen van jou... Ja man

Comment

• Hé zeg, de 147 begint kwaaltjes te krijgen...

Lampen beginnen vaker kapot te gaan, ventilator voor de verluchtig werkt NIET meer, schuifdak doet soms raar, ...

Hij heeft het lang zo goed gedaan... en nu begint 'ie kuren te krijgen.

Dat is niet leuk.

Comment

• Ouch

Wie koopt er nu toch ook een Italiaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                  Ouch

Wie koopt er nu toch ook een Italiaan?

True!

En het ergste van al is, een audi rijdt nog beter ook.

Comment

• Vergelijk je nu werkelijk een RS6 met een 147?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      True!

En het ergste van al is, een audi rijdt nog beter ook.
                      Ik kan toch bezwaarlijk zeggen dat een Audi A3 beter rijdt als een 147 standaard hoor?

Zelfs een Ti rijdt nog altijd beter als een S-line, als ik sommigen hier mag geloven.

Comment

Vergelijk je nu werkelijk een RS6 met een 147?

A3 sportback.

Comment

• Ah ok

Njah, kan zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                            Ik kan toch bezwaarlijk zeggen dat een Audi A3 beter rijdt als een 147 standaard hoor?

Zelfs een Ti rijdt nog altijd beter als een S-line, als ik sommigen hier mag geloven.

Nja, ik kan uiteraard enkel maar oordelen op basis van m'n eigen ervaringen. En eerlijk gezegd (en ik wou dat het niet waar was, wees gerust), aan die Sportback kan een/(mijn?) 147 niet tippen.

Ik heb 100 keer meer rijplezier beleefd in die A3 dan dat ik in de 147 doe.

Comment

• Jah, jij hebt een Selespeed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Nja, ik kan uiteraard enkel maar oordelen op basis van m'n eigen ervaringen. En eerlijk gezegd (en ik wou dat het niet waar was, wees gerust), aan die Sportback kan een/(mijn?) 147 niet tippen.

Ik heb 100 keer meer rijplezier beleefd in die A3 dan dat ik in de 147 doe.
                                Ik weet het niet maar de A3's waar ik al ervaring mee had, geven me toch niet de feedback die een 147 me geeft. Degelijk dat wel, maar ongelofelijk koel. Maar ja die hadden ook bakken opties, buiten sportophanging.

We zijn matteus verloren mensen, aan de Dark Side

Comment

Jah, jij hebt een Selespeed

Ja, en die A3 had DSG.

Ook een gerobotiseerde bak.

Comment

• uiteraard zal de motor er ook veel toe gedaan hebben, het effect van wat er onder de kap zit onderschat je dikwijls ook.

Comment

Ik weet het niet maar de A3's waar ik al ervaring mee had, geven me toch niet de feedback die een 147 me geeft. Degelijk dat wel, maar ongelofelijk koel. Maar ja die hadden ook bakken opties, buiten sportophanging.

We zijn matteus verloren mensen, aan de Dark Side

Ik weet niet goed wat er juist aan die A3 in kwestie gebeurd was, qua ophanging. Iig, er lagen die 19 duimers onder, en daar kon 'ie ongelooflijk goed mee overweg. Weinig rolbewegingen, strak op de baan; a.h.w. als een blok.
                                      Stuurgevoel >>>>>>>>> alfa

Ja en de versnellingsbak, dat is vanzelfsprekend... Zelfs vandaag nog maakte ik bepaalde 'fouten' met de selespeed omdat ik de dsg nog gewoon was.

En wat ik ook denk, is dat de Sportback beter rijdt dan de 'korte' A3. Wat ook logisch is, uiteraard.

Comment

uiteraard zal de motor er ook veel toe gedaan hebben, het effect van wat er onder de kap zit onderschat je dikwijls ook.

Ja, de motor is een pareltje, maar die heb ik in voorgaande 'stelling' buiten beschouwing gelaten.

Ook de aandrijving is beter. De A3 had minder torquesteer, minder zware reacties in het stuur dan m'n 147, en kreeg die 200pk/280Nm zonder problemen op de baan, in een bocht of op oneffen wegdek. Dat is met mijn 150pk/180Nm wel anders.

Uiteraard zullen de banden veel uitgemaakt hebben, maar dan nog.

Comment

• Nu lijkt het hier alsof ik alfa aan het afbreken ben ofzo.

Ik vind de 147 nog steeds een supertoffe auto hé.

Ik zeg alleen dat die A3 m'n stoutste verwachtingen simpelweg heeft overtroffen dat het geen naam heeft.

Comment

Working...
                                          X