Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, bol het nu maar af

    Comment


    • hoi.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        knappe 159
        de SW is zooooooo ongelooflijk knap met de juiste velgen he
        wat komt er dan in de plaats?
        Ik heb hetzelfde probleem... ik ben zo zot van die kar, dat ik momenteel echt niks anders zie staan he. Die nieuwe A4 en A5 laten me een beetje koud. Geen enkele BMW kan me boeien. En dat is erg, want wat restwaarde, dealerservice tot co2 uitstoot betreft, kan ik bijna niet slechter kiezen dan opnieuw een Alfa. Maarja,

        (ik heb wat inside info bij de dealer kunnen verkrijgen, er staan leuke zaken op het programma voor MY2008, die spreken mij wel aan)

        Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        Zeer knappe wagen, die 159 SW. Tevreden van?
        Heel tevreden van, echt waar, ik zou terug opnieuw hetzelfde kiezen. 't Is wat jammer dat de zetels niet wat lager kunnen staan, maar ik wring me dagelijks met alle plezier erin.


        Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten


        Nja, ik kan uiteraard enkel maar oordelen op basis van m'n eigen ervaringen. En eerlijk gezegd (en ik wou dat het niet waar was, wees gerust), aan die Sportback kan een/(mijn?) 147 niet tippen.

        Ik heb 100 keer meer rijplezier beleefd in die A3 dan dat ik in de 147 doe.
        tja, ik heb het filmpje daarstraks rap gezien, wat voor A3 was dat eigenlijk?
        Weet ge, ik ben vorig weekend gewoon voor de fun eens gaan rijden met een 120d LSE. Helaas (of toch niet), in natte weersomstandigheden. Awel, eigenlijk is me dat tegengevallen, echt waar. En dat komt omdat BMW zelf van de daken ligt te schreeuwen hoe prettig zo'n 1 is. Ik heb tegen de dealer dan ook mijn gedacht gezegd dat ik in mijn Alfa 159 zelfs meer lol in de regen (en op de openbare weg) beleef, dan in zo'n 1-serie. Het ontgaat me volledig wat die RWD nog te bieden heeft zonder een sperdifferentieel, want een gecontroleerde drift zit er nauwelijks in. Wat stuurgedrag betreft kan ik ook moeilijk zeggen dat een 1 "beter" zou zijn. Dus wat blijft er over, een zuinige, snelle, kwalitatieve hatchback, met hoge restwaarde, goede dealerservice. Maar ik blijf het een lelijke auto vinden, zelfs met 10.000euro opsmuk. Ik was eigenlijk gaan kijken voor de 123d, het genre "rationeel kanon" van een auto. Maar ik heb daar toch serieuze bedenkingen bij.

        In the end, is het allemaal een gevoelskwestie. Ik vind de meeste Audi's tot nu toe toch een te doodse besturing hebben, de bekrachting te fel en laat weinig info door. Ik heb onlangs nog met mijn broer zijn (poepchique) A6 Avant gereden, en ik schrok mij een bult van die besturing. Precies een Fiat in city modus.

        Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
        Ik weet het niet maar de A3's waar ik al ervaring mee had, geven me toch niet de feedback die een 147 me geeft. Degelijk dat wel, maar ongelofelijk koel. Maar ja die hadden ook bakken opties, buiten sportophanging.
        Wij begrijpen elkaar. Ik heb op 13 oktober een testrit met de Audi S3. Waarschijnlijk ga ik kunnen zeggen dat die bak goed meevalt, ... duh. 't Zou maar erg zijn!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Ik weet niet goed wat er juist aan die A3 in kwestie gebeurd was, qua ophanging. Iig, er lagen die 19 duimers onder, en daar kon 'ie ongelooflijk goed mee overweg. Weinig rolbewegingen, strak op de baan; a.h.w. als een blok.
          Stuurgevoel >>>>>>>>> alfa
          Ik blijf erbij, echt vreemd. Je zei eerder al hoe een Mercedes van 20 jaar oud meer stuurgevoel te bieden heeft, dan denk ik...

          Heb je de ophanging al eens laten nakijken eigenlijk? Want mijn ervaring met de 147 zegt mij vooral dat de ophanging achteraan vrij snel versleten is. De voorwielophanging volgt eigenlijk ook veel te snel. Dat verpeste voor mij de rijbeleving van de 147 een beetje. Uiteindelijk had ik mijn 147 drie keer opnieuw moeten laten uitlijnen. En ik heb ze nooit terug in dezelfde conditie gekregen als in de eerste 50.000km.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
            Jah, jij hebt een Selespeed

            Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Ja, en die A3 had DSG.


            Ook een gerobotiseerde bak.
            selespeed en dsg zijn niet te vergelijken volgens mij
            die dsg is veel geavanceerder (niet voor niks volgens velen de beste versnellingsbak van de laatste jaren)

            en er zit bijna 10jaar tussen hun ontwikkeling
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              selespeed en dsg zijn niet te vergelijken volgens mij
              die dsg is veel geavanceerder (niet voor niks volgens velen de beste versnellingsbak van de laatste jaren)

              en er zit bijna 10jaar tussen hun ontwikkeling


              Uiteraard zijn ze niet te vergelijken.


              Dat was ook m'n punt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                tja, ik heb het filmpje daarstraks rap gezien, wat voor A3 was dat eigenlijk?
                Weet ge, ik ben vorig weekend gewoon voor de fun eens gaan rijden met een 120d LSE. Helaas (of toch niet), in natte weersomstandigheden. Awel, eigenlijk is me dat tegengevallen, echt waar. En dat komt omdat BMW zelf van de daken ligt te schreeuwen hoe prettig zo'n 1 is. Ik heb tegen de dealer dan ook mijn gedacht gezegd dat ik in mijn Alfa 159 zelfs meer lol in de regen (en op de openbare weg) beleef, dan in zo'n 1-serie. Het ontgaat me volledig wat die RWD nog te bieden heeft zonder een sperdifferentieel, want een gecontroleerde drift zit er nauwelijks in. Wat stuurgedrag betreft kan ik ook moeilijk zeggen dat een 1 "beter" zou zijn. Dus wat blijft er over, een zuinige, snelle, kwalitatieve hatchback, met hoge restwaarde, goede dealerservice. Maar ik blijf het een lelijke auto vinden, zelfs met 10.000euro opsmuk. Ik was eigenlijk gaan kijken voor de 123d, het genre "rationeel kanon" van een auto. Maar ik heb daar toch serieuze bedenkingen bij.

                In the end, is het allemaal een gevoelskwestie. Ik vind de meeste Audi's tot nu toe toch een te doodse besturing hebben, de bekrachting te fel en laat weinig info door. Ik heb onlangs nog met mijn broer zijn (poepchique) A6 Avant gereden, en ik schrok mij een bult van die besturing. Precies een Fiat in city modus.
                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Ik blijf erbij, echt vreemd. Je zei eerder al hoe een Mercedes van 20 jaar oud meer stuurgevoel te bieden heeft, dan denk ik...

                Heb je de ophanging al eens laten nakijken eigenlijk? Want mijn ervaring met de 147 zegt mij vooral dat de ophanging achteraan vrij snel versleten is. De voorwielophanging volgt eigenlijk ook veel te snel. Dat verpeste voor mij de rijbeleving van de 147 een beetje. Uiteindelijk had ik mijn 147 drie keer opnieuw moeten laten uitlijnen. En ik heb ze nooit terug in dezelfde conditie gekregen als in de eerste 50.000km.



                De 147 is gezond qua ophanging en stuurinrichting, etc. Dus daaraan ligt het zeker niet.

                Maar als ik aan het stuur draai van de 147, en dat vergelijk met het gevoel van de A3 -->
                zware teleurstelling, imo.


                Nouja, het is inderdaad vroeger reeds gebleken dat jij en ik niet 100% op dezelfde golflengte zitten op die vlakken.
                En dat is geen probleem, uiteraard.


                Kzeg het nogmaals: iedereen kan maar VOOR ZICHZELF oordelen op basis van EIGEN ERVARINGEN.
                Een grote rol daarin speelt uiteraard wat je zoekt in een auto, waarop je let, wat jij het aangenaamste vindt om te rijden, etc.

                Comment


                • alfasud 2x v6






                  euh... raggen?
                  Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                  (ik heb wat inside info bij de dealer kunnen verkrijgen, er staan leuke zaken op het programma voor MY2008, die spreken mij wel aan)
                  de gewichtsbesparing en wat nog?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                  Comment


                  • EUH JA!



                    19inch is misschien wel net iets teveel van het goede voor weggedrag





                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                      alfasud 2x v6






                      euh... raggen?


                      euh... ja, maar dan moet 'ie wel eerst de banden goed steken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        euh... ja, maar dan moet 'ie wel eerst de banden goed steken.
                        U heeft een punt, mijn beste


                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                        Comment


                        • Ik had het ook net gezien

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Maar als ik aan het stuur draai van de 147, en dat vergelijk met het gevoel van de A3 -->
                            zware teleurstelling, imo.
                            Zoals je zegt, ieder z'n voorkeur, ik heb daar alle respect voor. 'k Wou maar effe zeggen dat wanneer je die oude Mercedes en A3 besturing verkiest, je eerder het tegenovergestelde zoekt van wat Alfa al jaren te bieden heeft.

                            Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                            de gewichtsbesparing en wat nog?
                            "De gewichtsreductie is een feit vanaf MY2008 (modelyear 200, 44kg op alle modellen en voor sommige kan dit oplopen tot 90kg."

                            Dat klinkt al als muziek in de oren, maar het Unica programma vind ik nog interessanter. Ik weet niet of je naar het IAA Frankfurt geweest bent, daar stond (alweer) een Alfa 159 met lederen dashboard. Dat lederen dashboard is een optie uit het programma, en ik dat wil ik hebben!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              "De gewichtsreductie is een feit vanaf MY2008 (modelyear 200, 44kg op alle modellen en voor sommige kan dit oplopen tot 90kg."

                              Dat klinkt al als muziek in de oren, maar het Unica programma vind ik nog interessanter. Ik weet niet of je naar het IAA Frankfurt geweest bent, daar stond (alweer) een Alfa 159 met lederen dashboard. Dat lederen dashboard is een optie uit het programma, en ik dat wil ik hebben!
                              niet naar frankfurt gegaan maar natuurlijk wel de foto's gezien...lekker
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Zoals je zegt, ieder z'n voorkeur, ik heb daar alle respect voor. 'k Wou maar effe zeggen dat wanneer je die oude Mercedes en A3 besturing verkiest, je eerder het tegenovergestelde zoekt van wat Alfa al jaren te bieden heeft.


                                Ik dacht dat alfa instond voor puur rijplezier. En ik ben er ook van overtuigd dat dat zeker zo was.
                                Ik denk (tja, vrees?) alleen dat andere merken niet hebben stilgestaan de laatste jaren, op vlak van het creëren van rijplezier/gevoel.
                                Zeker bij Audi is dit het geval geweest, die een extréme opmars heeft waargemaakt in het maken van GOEDE, échte rijdersauto's.

                                Nogmaals: ik heb nog steeds plezier aan de Alfa, maar ik betrap me er op dat ik me aan meer dingen erger in de 147 als in de A3.



                                En, ik weet niet wat je bedoelt met 'je zoekt het tegenovergestelde van wat Alfa te bieden heeft', maar ik zoek dus wel dégelijk de meest 'involving' en pure rij-ervaring, als ik in een auto zit. Ik wil liefst exact weten wat er zich onder m'n wielen afspeelt.
                                Ik heb graag een béénharde auto, die géén comfort geeft, en magnifiek & kwalitatief rond een bocht te sturen is.

                                Ik zeg niet dat die 'oude mercedes' mij DAT geeft, maar de rij-ervaring is in élk geval PUURDER dan die in de 147 of 156.
                                (Om zelfs nog wat meer te kakken: de 156 heeft me op vlak van rijden onwaarschijnlijk teleurgesteld. En dan kan je wederom zeggen: "dat zal wel aan jou liggen", maar verschillende mensen die met die auto zijn meegereden, zullen dat beamen.)



                                Maar bon, we hebben deze discussie al gevoerd, en ik ga ze niet opnieuw voeren.
                                Ik zou alleen willen dat je niet denkt dat ik alfa plots een 'slecht merk' ofzo vind, want dat is absoluut niét het geval.

                                Comment


                                • Ik citeer mijn broer na een ritje met de 159, "het is een rammelkar (mijn broer geeft graag steken), maar 'ie stuurt verdomme lekker". Hij had een smile op z'n gezicht, die hij met zijn gloednieuwe Audi niet zal krijgen, trust me. Audi is tegenwoordig heel goed bezig, dat zal ik niet tegenspreken, maar allee gast... het kan ook aan mij liggen he. Toen ik tegen de BMW dealer zei dat zo'n 1-serie om een sperdifferentieel schreeuwt, weerklonk er aan de andere kant van de lijn ook een stilte. Hij zei dat 99% van hun cliënteel daar gewoon geen interesse voor toont en dat begrijp ik ook niet! BMW rijders houden toch van RWD en sportief rijden, toch? En hij zal wel gelijk hebben, BMW kennende hadden ze dat anders al lang op hun optielijstje geplaatst.

                                  Ik ben (erg dringend) op zoek naar een nieuwe auto, ik zal gaan shoppen bij Alfa, Audi en BMW. Maar ik weet niet wat dat is met die 159, ik weet gewoon dat ik die enorm zal missen.

                                  Comment


                                  • Simpel toch, opnieuw een 159 kiezen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                      Simpel toch, opnieuw een 159 kiezen
                                      Ik moet 'em na 48 maanden wel terug kunnen verkopen voor een deftige prijs... daar heb ik schrik van eerlijk gezegd. Een Alfa is al één, een 2.4JTDm verkopen nog erger.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Ik moet 'em na 48 maanden wel terug kunnen verkopen voor een deftige prijs... daar heb ik schrik van eerlijk gezegd. Een Alfa is al één, een 2.4JTDm verkopen nog erger.
                                        Ah ok, het is van uw eigen centen?

                                        't Is idd wel een minpunt...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                          Ah ok, het is van uw eigen centen?
                                          't Is idd wel een minpunt...
                                          Dat is het he... puur rationeel gezien koop je voor hetzelfde bedrag dan een BMW 123d of A4, A5.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X