Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Hoe vervang ik een standlicht in de 147?
    Ik ken er ene die dat indertijd eens rap op mijn 147 ging herstellen... ik lag krom van het lachen en zijn vingers staan er nog altijd krom van.

Comment

• Ik had vandaag echt het gevoel dat ik met een 1.2 onderweg was... 't Zal wel tussen mijn oren zitten maar - fak - die kar voelde traag aan vandaag

Zo'n taxi als die van Reynaerde die vlot maar niet supersnel vertrok aan de lichten en ik moest echt stampen om mee te kunnen

M'n volgende auto binnen een paar miljoen jaar moet een diesel worden. Ik wil direct m'n power hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Ik ken er ene die dat indertijd eens rap op mijn 147 ging herstellen... ik lag krom van het lachen en zijn vingers staan er nog altijd krom van.

ja, maar hoe heeft 'ie het dan geklaard?

Ik heb ook m'n vingers al staan bezeren, maar ik krijg al eens niet dat lampje eruit.

Moet die lichtblok daaruit ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

M'n volgende auto binnen een paar miljoen jaar moet een diesel worden. Ik wil direct m'n power hebben

Daar heb je geen diesel voor nodig.

Comment

Hier ook maar even vraag stellen:

alle alfa-fanaten, begin maar.

Met heel veel moed en geduld .

Comment

Hier ook maar even vraag stellen:

alle alfa-fanaten, begin maar.
              Is dat een apart lampje? Als het samenzit met je dimlicht, is dit de uitleg: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...lamp-bulb.html

Edit: misschien is dit eerder wat je zoekt:http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-i-stupid.html

Wel niet gezond voor de vingerkes, precies
              Last edited by elio; 06/10/2007, 22:51. Reden: aangevuld
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                Met heel veel moed en geduld .

Ja, dat heb ik ondertussen al geleerd bij die auto.

Maar nu weet ik nog steeds niet HOE ik tewerk moet gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  Edit: misschien is dit eerder wat je zoekt:http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-i-stupid.html

Wel niet gezond voor de vingerkes, precies

ahja, dit is het dus.

even lezen.

Comment

• Changing position bulb in 147 is piece of cake, comparing to Fiat Stilo:

- remove front bumper
                    - remove front headlight
                    - change the bulb
                    Funny you should say that, because that's exactly the procedure documented for changing a 147 fog light bulb!!

die gasten zaten aan den drank zeker toen ze dat autooke ontworpen...

Comment

• onwaarschijnlijk gewoon

Comment

• I used a long nosed pliers( spelling) to grip the end of the holder and gently pulled while wriggeling (pliers) up and down. When you do eventually get it out, the bulbs are interesting too, the bayonet lugs are not aligned across the diameter so I just filed one lug down with a points file. Do not push the holder all the way in, only till it stops and with very little force when you replace it. Oh yes, the little mirror from your make-up kit helps to see what your doing

I think Alfa invented this bulb for the 156. It's some sort of Halogen bulb. Stupid thing is, Phillips make one exactly the same but with the pins sitting at an 180 degree angle ( I reckon it's called a ba4 socket) . Anyway, Alfa dealers charged a ridiculous amount of money for these bulb, and I tell you, they were crap, they blew all the time. At some point Phillips decided they weren’t going to supply Alfa with crap bulbs with offset pins anymore, and threw it on the aftermarket. Very few people knows this, and gladly pay ridiculous money for the dealer to change a bulb 2 pennies worth

-- Hoygaard

OMG

Comment

ja, maar hoe heeft 'ie het dan geklaard?
                          Niet! Dat vond ik net het geestige. 't Was een leasewagen, dus ik deed het volgens het boekje, bij de dealer, die heeft een hulpstukje en daarmee is het direct vervangen. Alleen was die dealer niet vlak bij de deur, en zo blijft het toch lastig. De vriend in kwestie vond het allemaal maar zever, en ging het zelf eens proberen.

Comment

• pfoeh...

als je voor al die zeverdingetjes naar de dealer moet crossen.

Achja, het lukt mij wel.

Zoals altijd eigelijk.

Comment

• Mja, het koste voor mij ook niks, alleen maar tijd. (Time is money zeker? ) 't Zal u wel lukken, ik duim voor je!

Comment

• zie je niet vaak

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Super met die motor

En dan chippen

Alhoewel...ik dacht dat die blokken nog steeds niet te chippen waren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                    Super met die motor

En dan chippen

Alhoewel...ik dacht dat die blokken nog steeds niet te chippen waren...

In welk opzicht bedoel je? Dat ze kapotgaan?

Er zijn verschillende series van de 5-pitter geweest natuurlijk. en de één is al wat gemakkelijker/betrouwbaarder te chippen dan de andere. welke zich hoe gedragen kan je denk ik wel terugvinden op de squadra-site.

Comment

In welk opzicht bedoel je? Dat ze kapotgaan?

Er zijn verschillende series van de 5-pitter geweest natuurlijk. en de één is al wat gemakkelijker/betrouwbaarder te chippen dan de andere. welke zich hoe gedragen kan je denk ik wel terugvinden op de squadra-site.
                                      Nenee, helemaal niet. Vanwege beveiligingen dacht ik dat het niet ging en dat squadra nog met onderzoek bezig was.

Dit is al de laatste generatie 2.4JTD (in een 156 had deze 175pk dacht ik)

De allereerste 10-kleps varianten waren niet slecht maar de turbo was niet goed. Wat je ook deed, voor de 200.000km ging die kapot.

Comment

• Oh, ik dacht iets gelezen te hebben op Squadra dat ze bij tests zonder problemen 240pk uit de laatste versie puurden, en een pak Newtonmeters.

afwachten zeker.

Comment

Oh, ik dacht iets gelezen te hebben op Squadra dat ze bij tests zonder problemen 240pk uit de laatste versie puurden, en een pak Newtonmeters.

afwachten zeker.
                                          Zalig!

Eens kijken op de site...

Comment

Working...
                                          X