Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Chevrolet Matiz V8 op de International Racing Show van Luik
Van vrijdag 30 januari 2009 tot en met zondag 1 februari 2009, de Chevrolet Matiz V8, een extreme project, laat zich van zijn beste kant zien op de “International Racing Show Liège”.
Het is de tweede editie van dit evenement, dat liefhebbers de kans wil geven om van dichtbij te genieten van hun passie. De beurs, wie houdt zich in de Halles des Foires, quai de Wallonie, in Liège, is volledig gewijd aan gemotoriseerde sporten, van Formule 1 tot WRC en van MotoGP tot Motocross. Daarnaast wil de beurs bedrijven aantrekken die betrokken zijn bij de automobielsector.
Yves Fourdin, de sterke man achter Fourdin Auto Sport (FAS), bouwde dus de Matiz V8 om tot een ware racebolide met onwaarschijnlijke prestaties.
De kleine stadswagen kreeg een Corvette V8 motor en werd volledig opgemaakt tot een uniek raspaard, dat sneller sprint dan de Porsches en Ferrari’s van deze wereld.
Het project rond de Chevrolet Matiz ging van start in juli 2007. De basis van de wagen is een authentieke Matiz 1.0 en het team van Yves Fourdin maakte er ook een prioriteit van om zoveel mogelijk originele stukken te behouden. De motor komt van een Corvette Z06, een V8 met maar liefst 550 pk.
Vele professionals beschouwden het project als onmogelijk te realiseren, maar toch slaagde FAS Sport erin om de Matiz perfect af te krijgen.
De wagen is zelfs gehomologeerd voor races op circuit. De wagen haalt een topsnelheid van 260 km/h en sprint van 0-100 km/h in 3,7 seconden.
Om van 0-200 km/h te versnellen heeft de wagen net geen 11 seconden nodig: 10,94 om precies te zijn.
Yves Fourdin is geen onbekende in de tuning- en autosportwereld. Zijn samenwerking met Chevrolet loopt dan ook jaren terug. Alvorens zijn echte passie, het tunen en opmaken van wagens, de vrije loop te laten, was Yves Fourdin een concessiehouder van Chevrolet.
Toen kreeg hij de opportuniteit om aan de slag te gaan voor Chevrolet WTCC. Van dan af ging de samenwerking tussen FAS Sport en Chevrolet steeds verder, van het transport van showcars tot het opmaken van de VIP-wagens.
“Voor de promotie van de blockbuster film Transformers, prepareerden wij ook zeven Camaro’s tot ze identiek waren aan het model uit de film, Bumblebee. Maar dé uitschieter is toch wel het gekkenwerk rond de Matiz V8! Een onvoorstelbaar project dat we met de nodige passie en tijd tot een goed einde brachten. Met een schitterend resultaat,” besluit Yves Fourdin.
Hoe zit 't eigenlijk met de betrouwbaarheid van de Chevrolet Aveo/Lacetti?Iemand ervaring met die auto's? En kan je daar nu door Chevrolet LPG laten inbouwen?
Heb nog bij Chevrolet gewerkt. De diesels zijn niet slecht denk ik. Persoonlijk vind ik de naftjes niet echt ok,maar mijn ervaring was te kort om een klare kijk hierop te kunnen geven. Mischien kan Maxime U hier beter bij helpen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Zou het niet weten
D'r rijden er toch nog steeds zo rond, en deze staat zo te koop.
Maar d'r is wel eens ooit iets gezegd dat dat verboden ginge worden, das waar.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
A bullbar (also roo bar or nudge bar in Australia) is a device fitted to the front of a vehicle to protect it and its passengers from damage in a collision with an animal of wielertoerist .
They vary considerably in size and form, and are usually made of welded steel or aluminium tubing, and, more recently, moulded polycarbonate and polyethylene materials. Due to the number of deaths and injuries caused by cars with rigid metal bullbars (in 2000 some 2,000 deaths/year and 18,000 serious accidents/year in Europe [1]) ( we hebben dan ook een hoop wielertoeristen), the sale of metal bullbars was banned by a European Union Directive.[2]
Comment