Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CHEVROLET Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    Dat van Hyundai is trouwens ook al enkele keren bij mij opgekomen. Hyundai heeft de betrouwbaarheid, degelijke techniek en vandaag de dag vooral al naam verworven maar laat een serieuze steek vallen bij de modellenlijn van personenwagens. Buiten de nieuwe Sonata is er geen enkel model dat me 100% aanspreekt.

    Chevrolet heeft dan weer een redelijk goeie modellenlijn, ze ogen allemaal toch Europees, maar heeft nog last van de 'ex-daewoo' naam...

    Laatste vraagje, ik had je oa al via pm wat horen klagen over de zitpositie, 'het interieur is een ramp', slaat dat op het gehele interieur. Op foto's lijkt het wel snor te zitten, niet teveel knopjes, alles lijkt ok. Is dat gezichtsbedrog? Of zijn er misschien veel kraakjes en piepjes? antwoord ondertussen hierboven reeds neergeschreven

    grtz
    Hyundai mist zijn Exell die het enkele jaren geleden nog had en die een redelijk succes was door zijn scherpe prijs. Een nieuwe Matrix zou een heel goede boost zijn denk ik voor Huyndai. De Getz is zeker ok, een iets grotere versie hiervan zou volgens mij heel goed gaan.

    In dat gebied heeft Chevrolet nu de Lacetti, Nubira en Aveo als ik daarstraks goed gekeken heb. De Epica dat is zoiets als een Passat van de vorige generatie denk ik, maar zonder diesel. De Nubira wordt door mijn collega's hoger ingeschat dan de Lacetti, diegene die hem een tijdje reden waren er allemaal heel tevreden van. De Aveo heb ik pas vandaag ontdekt en lijkt eigenlijk op een Focus berline.

    Het interieur van de Lacetti is voor mij te licht van kleur en de materialen zijn niet robuust genoeg vind ik. Het is lichtgrijs en ik heb graag een donker interieur en een dashboard waar mijn hand van zeer doet als ik er op klop. De bekleding van de zetels is zo pluizige stof en ik heb liever ruwere geweven stoffen in een donkere kleur. Het is dus heel subjectief omdat ik echt geen fan ben van lichte interieurs, die hebben maken me op een of andere manier misselijk.

    Echt problematisch is de zit voor mij, ik rijd zo een uur vooraleer ik op mijn werk ben en dat is echt te lang in deze stoelen. Ze ondersteunen niet genoeg en ze staan niet recht voor de pedalen waardoor je altijd wat gewrongen lijkt te zitten.

    Maar de interieurs van de nieuwere modellen bevielen me heel hard dus als ze iets gelijkaardigs in de Lacetti en dergelijke gaan steken dan is het voor mij een heel degelijk auto.

    Bovendien heb ik al reacties gekregen van mensen die de Lacetti erg mooi en sportief vinden van uiterlijk. Het waren spontane reacties, van niet kenners uiteraard, die geen weet hadden van het Daewoo verleden :-)
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
      Hyundai mist zijn Exell die het enkele jaren geleden nog had en die een redelijk succes was door zijn scherpe prijs. Een nieuwe Matrix zou een heel goede boost zijn denk ik voor Huyndai. De Getz is zeker ok, een iets grotere versie hiervan zou volgens mij heel goed gaan.
      De Getz is een zeer sterk verkoopautootje voor Hyundai. Vriendin heeft zo eentje, 'n diesel. Goede motor (3 cyl, beetje lawaaierig) en best ruim binnenin. Hyundai heeft met de getz op 4 jaar bereikt wat Toyota of Mitsubishi nooit gekund hebben, namelijk hem laten meespelen in de leasesector. Ik zie hem hier in de streek vaak rijden voor interimburo's. Ook Avis heeft hem opgenomen, vertelde je me. Knap werk.

      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
      In dat gebied heeft Chevrolet nu de Lacetti, Nubira en Aveo als ik daarstraks goed gekeken heb. De Epica dat is zoiets als een Passat van de vorige generatie denk ik, maar zonder diesel. De Nubira wordt door mijn collega's hoger ingeschat dan de Lacetti, diegene die hem een tijdje reden waren er allemaal heel tevreden van. De Aveo heb ik pas vandaag ontdekt en lijkt eigenlijk op een Focus berline.
      • De LACETTI vind ik best wel een leuke wagen. Ruim genoeg lijkt me, z'n zijkant en achterkant vind ik best geslaagd, de voorkant mocht wat scherper.
      • De NUBIRA blijf ik een leuke wagen vinden en maakt een mooie kans tweede wagen op LPG te worden, hier in huis. Momenteel staan ze qua occasie nog boven de 12.000 Euro, maar er zijn vandaag reeds Lacetti's te vinden mét LPG aan iets meer dan 8000 Euro, ik verwacht dus dat ze binnen anderhalf jaar onder de 10.000 Euro verkrijgbaar zullen zijn.
        Trouwens raar dat je collega's de Nubira hoger inschatten dan de Lacetti. Meer ruimte heeft 'ie wel maar op zich is 't toch enkel een Lacetti-break dacht ik.
      • De Aveo is eigenlijk gewoon een Kalos (variant van de getz, polo, yaris...) met koffer aan. Maar ze hebben hem zodanig ontworpen dat 'ie een klasse groter lijkt (cfr. jij, die hem met de Focus Berline [tegenhanger van Lacetti] vergeleek). Best wel knap dat ze hem groter kunnen laten lijken, VW doet het ook met de Jetta, die niets meer is dan een Golf met koffer, maar wel meer lijkt. Zo creëer je een model extra waar er dat eigenlijk niet is.
      • De Epica lijkt me ook een tegenhanger voor de Vectra, Mondeo, Avensis en ook Passat van de vorige generatie (eigl van de zelfde generatie, 't is VW die de Passat een trapje hoger naar de A6 heeft geplaatst, niet de concurenten die een stap achteruit hebben gezet) maar dan als goedkoper alternatief.


      Het interieur van de Lacetti is voor mij te licht van kleur en de materialen zijn niet robuust genoeg vind ik. Het is lichtgrijs en ik heb graag een donker interieur en een dashboard waar mijn hand van zeer doet als ik er op klop. De bekleding van de zetels is zo pluizige stof en ik heb liever ruwere geweven stoffen in een donkere kleur. Het is dus heel subjectief omdat ik echt geen fan ben van lichte interieurs, die hebben maken me op een of andere manier misselijk.
      Zijn het dan kwalijke piepjes en kraakjes die je vind in het interieur, en zijn ze frequent of eerder enkel wanneer je diepe putten rijdt. Ik haat kraakjes en vooral piepjes die frequent voorkomen (dus ook op een recht, plat stuk weg). Als ze niet frequent zijn kan ik ermee leven, ik mag van zo'n wagen trouwens ook niet de afwerkingskwaliteit van 'n BMW verwachten.

      Bovendien heb ik al reacties gekregen van mensen die de Lacetti erg mooi en sportief vinden van uiterlijk. Het waren spontane reacties, van niet kenners uiteraard, die geen weet hadden van het Daewoo verleden :-)
      Het Daewoo verleden heeft bij ons een zeer nadelige naklank. Spijtig, want ze zitten duidelijk op het goede spoor. Misschien dat lelijke groen nog 'es uit het logo halen. Een scheiding tussen Chevrolet usa en Chevrolet zelf zou dat misschien kunnen verhelpen.

      Comment


      • #83
        een us-chevrolet heeft ook geen imago

        hun wagens zijn degelijke no-nonsens auto's, net als een daewoo

        je moet het imago van een corvette niet spiegelen op hun gamma

        een camaro is een manta
        een tahoe is een grote jeep zonder franjes
        een impala is een omega


        bij cadillac moet je zijn om een iets of wat sjieker (sic) volk aan te trekken

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          een us-chevrolet heeft ook geen imago

          hun wagens zijn degelijke no-nonsens auto's, net als een daewoo

          bij cadillac moet je zijn om een iets of wat sjieker (sic) volk aan te trekken
          Liever een 'woordenloos' imago dan het imago van daewoo dat Chevrolet EU momenteel met zich meesleept, namelijk dat van goekoop in mekaar geflanste, waardeloze auto's. De Chevrolet's EU van vandaag zijn goedkope Opels en Opels zijn door de band geen slechte wagens. Het Daewoo-imago is zodoende een beetje 'n doffe vlek op hun blazoen in opmaak.

          VW heeft dat op sublieme wijze maar erg ongemerkt opgelost met Sköda. Tot over 6-7 jaar werd dat nog gelinkt aan die oostblok-bakjes ook al stak 'ie vol duitse techniek, vandaag zijn er maar weinige die dat nog doen. Tevens blijft ook Skoda's logo lelijk.

          Comment


          • #85
            een koreaan is in mijn ogen nooit slecht ineengeflanst geweest, hoogstens bij imago-liefhebbende mensen die vaak bevooroordeeld zijn

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
            VW heeft dat op sublieme wijze maar erg ongemerkt opgelost met Sköda.
            onopgemerkt ?
            ze brachten de octavia uit op basis van de golf 4, ze kregen zelfs de primeur met dat onderstel, en skoda was in 1 klap bij de tijd en een nieuw merk

            de felicia facelift bleef een oosteuropesche knaak met een vw-diesel erin, meer niet...waarvan de pedalen niet in lijn stonden

            mijn persoonlijke visie op het heen-en-weer forum, ieder de zijn natuurlijk

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              een koreaan is in mijn ogen nooit slecht ineengeflanst geweest, hoogstens bij imago-liefhebbende mensen die vaak bevooroordeeld zijn
              Slecht ineen geflanst heb ik nooit in de mond genomen. Goedkoop wel. 't Zat goed in mekaar, dat is een eigenschap dat praktisch alle Oosterse wagens hebben, maar hun materiaalkeuze was niet steeds dat. vandaar, goedkoop. Al had ik me inderdaad wat beter moeten uitdrukken.


              Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              onopgemerkt ?
              ze brachten de octavia uit op basis van de golf 4, ze kregen zelfs de primeur met dat onderstel, en skoda was in 1 klap bij de tijd en een nieuw merk

              de felicia facelift bleef een oosteuropesche knaak met een vw-diesel erin, meer niet...waarvan de pedalen niet in lijn stonden

              mijn persoonlijke visie op het heen-en-weer forum, ieder de zijn natuurlijk
              In mijn ogen was dat redelijk onopgemerkt, ja. De Octavia, daar is wat reclame voor gemaakt. Maar ik zie amper reclame voor de Fabia, de Roomster of de Superb. Die laatste is een prachtalternatief voor de duurdere Passat, maar ze werken hem zo niet uit. Althans niet via de gekende media.

              Op zich vind ik dat een goede keuze, hij is zo 'minder' gekend, maakt z'in imago stillaan ipv in 1 klap maar zo blijven ook z'n eventuele zwakke kanten minder gekend en wordt 'ie daar minder op afgerekend.

              Hyundai heeft 't zelfde gedaan. Er is een nieuwe Accent, jij al veel reclame gezien. 't Zelfde met de Matrix, de Gezt, de Tucson. Er is reclame geweest, maar niet in de grote massa. Zij hebben op die manier een mooie naam gecreerd.

              Daewoo is het anders vergaan, zij hebben van in den beginne de goeikope koreaan gespeeld. 'Daewoo and you' moest staan voor abslolute budgetwagens. Leuk maar 't is verkeerd gelopen met Daewoo en dat imago draagt Chevrolet ontrecht met zich mee, ook al staken de wagens op zich sterk en degelijk in mekaar.

              grtz
              Last edited by ; 01/09/2006, 14:52.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                Zijn het dan kwalijke piepjes en kraakjes die je vind in het interieur, en zijn ze frequent of eerder enkel wanneer je diepe putten rijdt. Ik haat kraakjes en vooral piepjes die frequent voorkomen (dus ook op een recht, plat stuk weg). Als ze niet frequent zijn kan ik ermee leven, ik mag van zo'n wagen trouwens ook niet de afwerkingskwaliteit van 'n BMW verwachten.
                .
                Betonbaan met dwarse richels geeft krakende geluidjes, ik denk aan de deuren of stoelen. Moest het mijn auto zijn had ik er al lang wat vet tegen gesmeten. Het is zeker niet constant. De Mini van mijn vriendin heeft dezelfde kraakjes en piepjes, maar hier staat die wel gelijk aan een beejemwee lijkt het soms :-)

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                Het Daewoo verleden heeft bij ons een zeer nadelige naklank. Spijtig, want ze zitten duidelijk op het goede spoor. Misschien dat lelijke groen nog 'es uit het logo halen. Een scheiding tussen Chevrolet usa en Chevrolet zelf zou dat misschien kunnen verhelpen.
                Ik heb geen groen gezien aan die garage hoor, marine blauw is de kleur. Het groen dat je soms ziet aan die garages zijn restanten van Daewoo stickers denk ik :-)
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                  Betonbaan met dwarse richels geeft krakende geluidjes, ik denk aan de deuren of stoelen. Moest het mijn auto zijn had ik er al lang wat vet tegen gesmeten. Het is zeker niet constant. De Mini van mijn vriendin heeft dezelfde kraakjes en piepjes, maar hier staat die wel gelijk aan een beejemwee lijkt het soms :-)



                  Ik heb geen groen gezien aan die garage hoor, marine blauw is de kleur. Het groen dat je soms ziet aan die garages zijn restanten van Daewoo stickers denk ik :-)
                  Zolang het geen kraakjes zijn in het dashboard is er geen probleem. Stoelen en deuren zijn inderdaad te verhelpen.

                  Geen groen? Tiens, inderdaad. Tgoh, dan zijn 't die restanten die wegmoeten he

                  Comment


                  • #89

                    2009 Chevy Corvette Z07

                    AUTOMOBILE MAGAZINE - - If the thought of the new 500-hp Ford Shelby GT500 Mustang hedging in on the 505-hp Corvette Z06's territory raises your blood pressure, don't despair: Corvette chief engineer Tom Wallace has a 650-hp trick up his sleeve. A new super Corvette will build on the Z06's 7.0-liter LS7 V-8 that was developed in sync with the Corvette C6.R Le Mans racer. For this limited-production Vette, which might be called the Z07, Chevy will increase the LS7's displacement and bolt on a supercharger to bump output by 145 hp.

                    The Z07, due in 2008, will be further differentiated from the Z06 by the use of more carbon-fiber body panels and a huge hood vent aimed at killing front-end lift. In true Corvette style, Chevy will undercut competitors by pricing the Z07 at about $100,000. This Corvette has been known within GM as the Blue Devil, after the mascot of GM CEO Rick Wagoner's alma mater, Duke, and also as the Sting Ray, but we think they'll go with Z07, or maybe Z06.R.
                    +++++

                    Comment


                    • #90
                      de chevrolet captiva zal 1000 euro goekoper zijn dan de opel antara

                      Comment


                      • #91
                        Lekker, die Z07 !

                        Hier de Corvair nog eens:

                        Comment


                        • #92
                          hier heb ik heel even mogen mee meerijden





                          Comment


                          • #93






                            Comment


                            • #94
                              Da's geen chevrolet..


                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              cc

                              Comment


                              • #95
                                Dit is een Chevrolet..


                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

                                Comment


                                • #96

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TTN
                                    ik luister soms wel eens naar Elvis
                                    Ik soms ook....
                                    Goeie muziek, al hoor ik liever alles van na 1968!

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                      Heb je zo geen audi elvis-ventje?
                                      is een serieuze vraag achter geweest bij die reklame
                                      Nooit geweten waar die te koop waren

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso
                                        Die zal je bij de Corvette-lovers moeten zetten, dat is geen Chevrolet meer
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                                        Da's geen chevrolet..
                                        Corvette is wel heel degelijk een Chevrolet... Het is niet dat GM besloten heeft om Daewoo over te kopen, dat de originele Chevy's niet meer mee tellen.

                                        En de Corvette leidt heel zeker geen eigen bestaan. Het blijft een van de paradepaardjes op de US-markt.

                                        Pascal
                                        Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...

                                        Comment


                                        • Wat ekreteiP bedoelt, is dat de huidige Corvette niet meer verkocht wordt onder de merknaam Chevrolet, maar onder de naam "Corvette" zelf

                                          Check het maar in een prijslijst, of zoek anders es een "chevrolet"-badge op een C6
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X