Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DACIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goed nieuws als je op betaalbare wijze aan de stekker wil, want de goedkoopste volwaardige EV van onze markt steekt straks in ’t nieuw… Of tenminste: als je de Dacia Spring als een volwaardige auto ziet. Die wordt binnen amper een maandje namelijk vernieuwd en het resultaat moet al deze zomer verkrijgbaar zijn.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• DACIA: ‘EV’S KUNNEN VEEL EENVOUDIGER VOOR GUNSTIGER PRIJSKAARTJE’

PUUR HET ESSENTIËLE

​Enorme accu's en meerdere beeldschermen: elektrische auto's zijn niet zelden een verzameling superlatieven op wielen. Dacia wil het graag helemaal anders aanpakken, vooral omdat het prijskaartje van EV's een struikelblok is voor veel mensen.

Met de Spring heeft Dacia al laten zien dat je voor een relatief lage prijs best oké elektrisch kunt rijden. Dat smaakt voor sommigen misschien naar meer, maar de volgende elektrische Dacia laat nog even op zich wachten. Dacia kijkt uiteraard geïnteresseerd mee naar wat er allemaal uit de koker van moederbedrijf Renault komt: “Renault gaat al in best een hoog tempo voor elektrisch. De rol voor Dacia is om die technologie naar de markt te brengen als de Dacia-markt er klaar voor is, op het prijsniveau dat wij gewend zijn.” Dat kan nog wel even duren, benadrukt Patrice Lévy-Bencheton, VP Dacia Product Performance, in gesprek met AutoWeek. De eerstvolgende elektrische Dacia die we kunnen verwachten, is een elektrische nieuwe Sandero. Die verschijnt logischerwijs pas nadat de huidige Sandero het veld ruimt. Dikke kans dat dat een technische neef van de gloednieuwe Renault 5 wordt.

De kans is bovendien groot dat Dacia vooral geïnteresseerd is in de meer bescheiden techniek van de R5. Lévy-Bencheton: “Elektrische auto’s zijn nu nog duurder dan brandstofauto’s. Je hebt nu nog grote accu’s nodig om er dezelfde mate van bewegingsvrijheid mee te hebben. Je ziet soms wel accu’s met meer dan 100 kWh capaciteit, dat brengt enorme kosten met zich mee. Wij moeten het bij het essentiële houden. De Spring weegt bijvoorbeeld nog geen ton en heeft genoeg aan een kleine accu, die nog geen 190 kilo weegt. We zien dat de klant daaraan ook genoeg heeft, want die legt gemiddeld 37 km per dag af. De verwachtingen in het B-segment zullen niet hetzelfde zijn, dus we moeten nog wel finetunen hoe groot die accu moet worden. Dat hangt af van wat de klanten werkelijk nodig hebben.”

Dat laatste is belangrijk: Dacia gaat zeker niet voor een relatief grote actieradius, maar juist voor wat in de praktijk voldoende lijkt. “Wij zitten niet achter de nieuwste technologie aan, wij bieden gewoon het essentiële dat klanten zoeken", aldus Lévy-Bencheton. Die aanpak zie je volgens hem duidelijk in de uitrusting en dat zal voor een nieuwe EV logischerwijs niet anders zijn. "Kijk bijvoorbeeld naar de Duster Essential, die een ‘bring your own device’-mediasysteem heeft. Je verbindt je smartphone met je auto en dan heb je toegang tot alle data die vanuit de auto komt en je kunt vanaf je telefoon je navigatie en radio gebruiken. Het enige dat wij bieden is de connectiviteit en een houder zodat je telefoon toch als een multimediasysteem in je dashboard zit. Er is een soort jacht gaande op grotere schermen, meerdere schermen, soms wel vier of vijf stuks. Dan kun je bijvoorbeeld tv kijken, maar het primaire doel van een auto is dat je jezelf ermee kunt voortbewegen.”

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De volgende generatie van de Dacia Sandero zal niet alleen verkrijgbaar zijn met verbrandingsmotoren, maar zal ook een elektrische versie tellen. Dat zegt Denis Le Vot, de CEO van de Roemeense Renault-dochter.

Comment

Comment

• Dacia Duster 4x4 ( 2018 ) - Blits Bezit

Comment

Comment

• Eerste stepway
                  Nu lijkt elke dacia een dure stepway

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Den tijd van 7500 voor een logan en 8500 voor een sandero

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment