Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DACIA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mooi van Dacia.
    Maar maandcijfers geven altijd een vertekend beeld. Tesla levert de meeste wagens in de 3e maand van het kwartaal.

    Ondertussen heeft autoweek weer een mooi clickbait titel.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Mooi van Dacia.
      Maar maandcijfers geven altijd een vertekend beeld. Tesla levert de meeste wagens in de 3e maand van het kwartaal.

      Ondertussen heeft autoweek weer een mooi clickbait titel.
      Maja, het gaat imo niet echt over de nr 1 op de lijst maar bewijst wel dat vele mensen hun gezond verstand gebruiken en toch betaalbare prijs-kwaliteit auto's kopen. Voor die aanbieding alleen al is een merk als Dacia te bewonderen.

      Neem de leaseklanten weg en Tesla zou daar niet bovenaan prijken, toch in België al zeker niet.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • geldt toch voor alle duurdere wagens, dat deze meer geleased worden dan prive gekocht? dus ook voor VW bv... en ja belgie is europa niet... ons beleid is bijzonder gul tov leasing wagens, we blijven wel een klein land dus weinig invloed op de europese cijfers. Belgen zijn trouwens niet zo happig om tesla te leasen, ze hebben liever een meer premium merk (lees, een ster op hun motorkap) als het toch door de firma betaald wordt...
        en ze pakken wel uit met de titel dat dacia de best verkopende is in europa, terwijl het niet eens over relevante cijfers gaat...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          en ze pakken wel uit met de titel dat dacia de best verkopende is in europa, terwijl het niet eens over relevante cijfers gaat...
          Dus die cijfers kloppen niet? Op andere infobronnen staan die 2 types ook afwisselend op 1 en/of 2.

          Not bad at all voor een budgetmerk en een EV merk dat nog niet zo heel lang bestaat imo. Hier kunnen vooral een paar Europese merken een puntje aan zuigen

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • kijk wat er niet represenatief is dat het over maandcijfers gaan , die sterk schommelen en dus weinig representatief zijn. da's hetzelfde als zeggen 'aandeel X is 10% gestegen' terwijl het mss vorige week 15% is kwijtgespeeld...

            doet natuurlijk niets af aan het feit dat ze prima verkopen, prijs/kwaliteit zitten ze dus zeker goed bij dacia. maar om dan elke maand met zulke ranglijstjes te komen zwaaien? (waarbij het idd haasje-over is)

            Comment


            • Het zijn Autoweek en andere websites of bladen die met deze maandelijkse ranglijstjes zwaaien, niet Dacia hé.

              Ok dan, een jaarlijstje en dit jaar gaat dat hoogstwaarschijnlijk nog beter zijn voor Dacia

              Dit was de stand in Europa voor het ganse jaar in 2022. Toen was er wel nog geen sprake van de Y. Als je ziet dat Dacia daar met 2 types in de Top10 staat

              Top 10 van de meest ingeschreven nieuwe auto’s in Europa:

              1. Peugeot 208 – 199.302 inschrijvingen
              2. Dacia Sandero – 191.499 inschrijvingen
              3. Volkswagen T-Roc – 174.663 inschrijvingen
              4. Volkswagen Golf – 170.689 inschrijvingen
              5. Toyota Yaris – 165.462 inschrijvingen
              6. Opel/Vauxhall Corsa – 158.935 inschrijvingen
              7. Volkswagen Tiguan – 142.848 inschrijvingen
              8. Dacia Duster – 137.275 inschrijvingen
              9. Citroen C3 – 137.143 inschrijvingen
              10. Renault Clio – 136.581 inschrijvingen

              Bron: https://www.vroom.be/nl/nieuws/en-de...20de%20cijfers.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Het zijn Autoweek en andere websites of bladen die met deze maandelijkse ranglijstjes zwaaien, niet Dacia hé.
                ik zal mezelf nog eens quoten:

                Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                Mooi van Dacia.
                Maar maandcijfers geven altijd een vertekend beeld. Tesla levert de meeste wagens in de 3e maand van het kwartaal.

                Ondertussen heeft autoweek weer een mooi clickbait titel.​

                Comment


                • Tja, ik zie het vertekend beeld niet. Cijfer van de maand, ok! Volgende maand weer de Y. So what? Leve Dacia!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment





                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                    Comment



                    • Logan 4-deurs coupe


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                      Comment


                      • In de top-5 van de meest verkochte niet-elektrische auto’s in ons land staan maar liefst drie modellen van het Roemeense automerk Dacia. In Roemenië zelf is Dacia toch een beetje “de Renault van de Aldi”, zegt Vlaming Jan Glas in Boekarest.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • DACIA SANDERO WORDT OOK VOLLEDIG ELEKTRISCH

                          BETER LAAT DAN EERDER

                          ​Dacia handhaaft zich moeiteloos in de hogere regionen van de Europese verkoopstatistieken en een klein modellenoffensief moet er voor zorgen dat de Roemenen daar de komende jaren blijven. Elektrische auto’s spelen daarin vooralsnog geen grote rol, maar Dacia ziet zich desondanks genoodzaakt een groter elektrisch model naast de Spring te lanceren.


                          Highlights
                          • Nuchterheid voorop; geen al te groot bereik
                          • EV's tot 2035 onderschikt aan benzineauto's
                          • Komt niet voor 2027

                          De Dacia Sandero is in Europa al jarenlang een regelrechte bestseller. De Sandero hoefde vorig jaar in de Europese verkooplijsten alleen de Peugeot 208 voor zich te dulden. Of het de nuchtere hatchback dit jaar wel lukt de troon te bestijgen, valt nog maar te bezien. De Tesla Model Y gaat dit jaar vooralsnog aan de leiding, maar de Dacia zit het grote succesnummer van Tesla behoorlijk op de hielen. Dacia dankt zijn succes vooral aan zijn relatief gunstige prijsstelling, maar ook aan de samenstelling van zijn modellengamma dat opvallend genoeg slechts één geëlektrificeerd model – de Jogger Hybrid – en één EV telt: de Spring. De Dacia Spring was in de eerste zes maanden van dit jaar goed voor 27.438 registraties. Ter vergelijking: de Sandero schopte het in diezelfde periode tot maar liefst bijna 140.000 gekentekende exemplaren, terwijl van de Duster en de Jogger achtereenvolgens zo’n 112.000 en 51.000 stuks zijn verkocht. Hoewel de Spring zonder meer zijn steentje bijdraagt, hoeft Dacia het duidelijk niet van de Spring te hebben. Het merk lijkt zo op het eerste gezicht geen plannen te hebben om op korte termijn met een splinternieuwe EV te komen, maar toch zit er stiekem eentje in het vat. En nog een belangrijke ook..

                          Bescheiden specificaties

                          Dacia komt in 2024 met een splinternieuwe Duster en een jaar later breidt het zijn line-up naar boven toe uit met een nog naamloze SUV die een plekje boven de Duster komt te staan. De nieuwe Duster en diens later te verschijnen grotere zustermodel krijgen dankzij het CMF-B-platform van Renault – dat je ook kent van de Sandero en Jogger – natuurlijk (mild-) hybride aandrijflijnen. In 2027 of 2028 dient de volgende generatie van de Dacia Sandero zich aan en dat model moet zeker tot diep in de jaren 30 mee. Ook van die nieuwe Sandero komen gewoon weer varianten met al dan niet geëlektrificeerde verbrandingsmotoren, maar de Roemenen hebben eveneens een volledig elektrische versie in het vat zitten. Dat vertrouwt Dacia-CEO Denis le Vot ons toe. Het is vooralsnog te vroeg om uiteenlopende verwachtingen over specificaties uit te spreken. Reken zonder een technologische revolutie in acculand op voorhand niet op een model met een actieradius van 500 of 600 kilometer. Een accupakket dat een dergelijk bereik mogelijk maakt zou de elektrische Sandero simpelweg te kostbaar maken. Dat kan natuurlijk niet, de ‘budget-positionering’ van Dacia is immers een van hun grootste aankoopargumenten. Dacia stopt de elektrische Sandero uiteraard vol met techniek die Renault dan op de planken heeft liggen. Dat houdt de kosten eveneens laag..

                          De een zijn dood …

                          Het is precies die grote aandacht voor ‘het betaalbare’ dat Dacia volgens Le Vot de komende jaren enorm moet laten groeien. In 2022 bracht Dacia maar liefst 570.000 nieuwe auto’s aan de man en volgens de enthousiaste topman is het niet de vraag óf, maar wánneer het merk de miljoen exemplaren aantikt. In die hoopvolle verwachting houdt Le Vot onder meer rekening met de invloed van de Euro 7-normen. Hoewel de bijbehorende uitstooteisen nog niet in beton zijn gegoten, staat wel vast dat auto’s daardoor hoe dan ook duurder worden. Dat kan gunstig uitpakken voor Dacia, meent Le Vot. Steeds meer mensen zouden daardoor op zoek gaan naar betaalbare modellen. “Ik zie dat auto’s steeds duurder worden. Als een middenklasser een paar jaar geleden nog € 32.000 kostte, dan kost hij nu al snel € 37.000 en over een paar jaar dus € 42.000. Veel mensen hebben niet zo veel te besteden en zullen dus anders naar hun volgende auto kijken.”

                          Ook Dacia omarmt op termijn de EV. Maar tot het merk vanaf 2035 echt niet anders kan dan de showrooms vullen met elektrische modellen, wil het niet liever dan kopers verwelkomen die nog niet toe zijn aan een EV. De kracht van de bewuste achterblijver.

                          Bron: Autoweek


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • HERBOREN DACIA VERKOOPT 8 MILJOENSTE AUTO

                            FEITJES

                            ​Onder de vleugels van Renault werd het Roemeense Dacia in 2004 omgetoverd tot een merk dat zijn vizier sterker op markten buiten die van het thuisland richtte. Sinds Dacia in 2004 een nieuwe levensfase in ging, heeft het merk acht miljoen auto's verkocht.


                            Dacia meldt vol trots dat het dit jaar zijn acht miljoenste auto heeft verkocht. Het merk blikt terug op wat het de afgelopen decennia allemaal heeft uitgespookt en dat levert uiteraard de nodige zelfprijzende zinsnedes op, maar óók een stel interessante feitjes.

                            Hoeveel van die acht miljoen gebouwde Dacia's waren bijvoorbeeld een Duster? Welnu: 2,26 miljoen stuks. Maar daarmee is de Duster niet de best verkochte 'moderne' Dacia ooit. Dat is namelijk de Sandero, waar sinds 2004 maar liefst 2,78 miljoen exemplaren van over de toonbank gingen. Meer productiecijfers? Van de Logan zijn 1,97 miljoen exemplaren gebouwd en van de Dokker 630.000 stuks. MPV Lodgy schopte het tot 346.000 exemplaren terwijl de kleine elektrische Spring in zijn relatief korte bestaan al goed is voor 93.000 stuks. De Jogger staat al op 80.000 exemplaren. De Pick-Up - op basis van de Logan - was in Europa goed voor 56.000 stuks terwijl de hier niet geleverde Solenza - opgefriste SuperNova en de voorganger van de eerste Logan - onder Renault-vlag nog goed was voor 51.000 verkochte exemplaren. De Solenza (foto 10) profiteerde al van Renault-invloed en kreeg onder meer Clio-techniek mee. Uiteraard verkocht Dacia dus voor 2004 al jarenlang auto's. Denk aan de 500 Lastun, de Nova, de 1100, de 1300, de 200, de 1410 en ga zo maar door.

                            Dacia - dat zijn auto's inmiddels in 44 landen verkoopt - heeft door de jaren heen diverse logo's gehad. Het meest recente logo werd tijdens een flinke vernieuwingsronde binnen Dacia in 2021 gepresenteerd. Dacia begon zijn leven in 1966 overigens als UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti). Pas vanaf 1980 werd de merknaam Dacia officieel gebruikt.

                            En wie kopen toch al die nieuwe Dacia's? Vooral Fransen en Italianen, in die landen verkoopt het merk namelijk de meeste auto's. Verder blijkt dat 66 procent van de Dacia-kopers man is en 50 procent tussen de 55 en 74 jaar oud is. De Jogger trekt de meeste jonge kopers, van hen is 55 procent jonger dan 54 jaar. Ruim 50 procent van de Dacia-rijders heeft geen thuiswonende kinderen, maar dat ligt bij de Jogger anders. Van de Jogger-kopers heeft 47 procent 'minstens één kind', aldus Dacia. Dacia-kopers rijden gemiddeld 12.000 kilometer per jaar.


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment





                            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                              Comment


                              • In 2023 heeft Dacia een indrukwekkende mijlpaal bereikt door maar liefst 8 miljoen auto's te verkopen. Dit is een prestatie van formaat die getuigt...




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment



                                • Fan van basislook


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                  Comment



                                  • Stylisch vuile 4wd


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                    Comment


                                    • Elektrisch op citytrip | DACIA SLIMMER DAN TESLA?
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment





                                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                        Comment


                                        • Geen klassiek autosalon dit jaar, toch blijft januari de ideale maand om eens terug te blikken op 2023 en vooruit te kijken naar 2024. Dit marktoverzicht verzamelt de toppers van vandaag met de sterren van morgen. Vandaag: Dacia
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X