Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WIESMANN Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    De GT op 't salon had ook de 20" BBS RS-GT liggen, net als één van de MF.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Trouwens, dat ben ik niet hè.
      Weet ik, weet ik



      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      p.s.: Zelfs op de VIP-dag was de dorpel en het leder op de deur al serieus geschonden van al die schoenen *pats* ertegen.
      Yup, was me ook opgevallen !

      Comment


      • #64
        Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
        [/I]Moesten we niet op't salon gestaan hebben, had ie 'm graag es laten draaien. Dat hou ik 'm dus tegoed

        I'm in love
        Er komt inderdaad een prachtig geluid uit zo'n Wiesmann !

        Comment


        • #65



          Comment


          • #66
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Ik heb twijfels bij de veiligheid van de wagen. Daar wil je niet meer dwars tegen een paaltje kwakken, bijvoorbeeld.
            Waarom zou ie bij een dergelijke aanrijding minder veilig zijn dan pakweg een Lotus Elise. Beide zijn voorzien van een speciaal aluminium chassis dat gebruikt maakt van lijm- en klinktechnieken.
            Zo is't geheel niet alleen licht, maar ook nog es erg sterk.

            Ik neem wel aan dat de Wiesmann GT niet over airbags beschikt.

            Comment


            • #67
              Ik ben net terug van het salon, en oooh, wat is die GT toch mooi !
              Meneer Koninckx (de importeur) himself zag mij staan kwijlen aan het hekwerk rond de stand, dus hij komt naar mij, geeft mij een hand (ik ken hem, zijn zaak is hier om de hoek), en zegt "Ge moogt op de stand komen als ge wilt .", en tja, ik kon die vriendelijke mens toch niet teleurstellen hé !
              Op dat moment zag je de andere mensen al zoiets denken van "Waarom mag die snotaap (ik ben 18 maar zie er 15 uit) wel op die stand en wij niet? " , wat om eerlijk te zijn wel een leuk gevoel gaf. Dus ik loop daar een beetje foto's te nemen van de auto's, toen ik me iets herinnerde. Op de foto's hier had ik opgemerkt dat de GT geen zichtbare handrem had op het eerste zicht, wat ik over het hoofd wat gezien de vorige keer. Dus ik gaan kijken, en inderdaad, ik zie geen handrem. Toevallig maakte ik op dat ogenblik oogcontact met een Wiesmann vertegenwoordiger (een Duitser, maar hij spreekt vlot Engels en Frans) waar ik een paar maanden eerder al eens een gesprek mee had. Ik sprak hem aan, en het bleek dat hij mij wel herkende, maar dat hij niet meer wist van waar. Nadat ik zijn geheugen even had opgefrist, en we de gebruikelijke formaliteiten hadden uitgewisseld besloot ik mijn handrem vraag te stellen. "I'll show you!", zei hij, en nam me mee naar de GT , waarvan hij de deur opende. "Get in!", ja, je leest het goed, ik werd bijna hardhandig gedwongen om plaats te nemen . Nu dachten de mensen helemaal dat ik een of ander rijkeluiszoontje was. De handrem bleek links van de bestuurder te zitten. Nadien hebben we nog even over het prachtige interieur gepraat, dat volgens hem van Mercedes kwaliteit was. Ik heb dan nog even rondgekeken, en toen ben ik de andere stands maar eens gaan bekijken.

              edit: nog twee bedenkingen : die zilvergrijze roadster had precies wel een speciaal kleurtje (geen gewoon saai grijs), en de kleur van de GT is moeilijk om goed op foto vast te leggen.

              Comment


              • #68
                Het voordeel bij Wiesmann is dat ge maar 1 conclusie kunt trekken: het zijn prachtige wagentjes!!

                Comment


                • #69
                  Zit die handrem ter hoogte van de bodem? Wanneer die iets hoger zou zitten zoals op de middenconsole bij de meeste wagens, kan je dan wel nog fatsoenlijk uitstappen wanneer die aan staat?

                  Comment


                  • #70
                    bij aston zit die ook links, de ferrari testa ook, en zit hij bij sommige porsches ook niet links?

                    Comment


                    • #71
                      Uit de GT is het zowiezo al héél erg moeilijk uitstappen, handrem op of niet.

                      Het is een fenomenaal minpunt aan die wagen. Zo'n wagens worden doorgaans gekocht door goed verdienende 40-plussers, en een groot deel van de mensen die aanvankelijk (op foto) geïnteresseerd waren, zullen deze auto laten staan omdat 'ie een dagelijks bruikbaarheid heeft van quasi nul.

                      M'n pa geraakte er niet in (is nou ook wel een ietwat corpulente man van 55), halverwege 't instappen begonnen z'n knie en rug pijn te doen, en 'ie heeft 't plannetje om 'es in dat ding te kruipen, afgeblazen.
                      Toen 'ie vroeg of men bij Wiesmann niet vaker hoorde dat dat een probleem is, zeiden ze licht beduusd "ja".

                      Jammer. Want zo'n prachtige auto ...

                      Comment


                      • #72
                        Wel grappig om zien ook hoe de gekendheid van een auto evolueert !

                        Toen 'k hier pas lid was op 't forum, en vertelde over een ritje met de MF3 (nog de oude), keek driekwart van de toentijdse regulars me aan alsof ik van Pluto kwam. "Een wát ?"

                        Comment


                        • #73
                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Uit de GT is het zowiezo al héél erg moeilijk uitstappen, handrem op of niet.
                          I know , maar dat van die handrem had ik niet opgemerkt, wil wel eens een foto zien met de handrem die opstaat...

                          Comment


                          • #74
                            Oorspronkelijk geplaatst door Malaise
                            Zit die handrem ter hoogte van de bodem? Wanneer die iets hoger zou zitten zoals op de middenconsole bij de meeste wagens, kan je dan wel nog fatsoenlijk uitstappen wanneer die aan staat?

                            Ik denk dat die terug naar beneden valt als je hem optrekt, zoals in de vorige XK en -denk ik- DB7

                            't Is raar als je het niet gewoon bent: De handrem 'ligt neer', je trekt hem op, en hij zakt terug neer. Zo kan je makkelijk uitstappen/instappen ...

                            DB7



                            XK8
                            Last edited by Alexanderr; 19/01/2006, 17:37.
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

                            Comment


                            • #75
                              Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
                              Ik ben net terug van het salon, en oooh, wat is die GT toch mooi !
                              Meneer Koninckx (de importeur) himself zag mij staan kwijlen aan het hekwerk rond de stand, dus hij komt naar mij, geeft mij een hand (ik ken hem, zijn zaak is hier om de hoek), en zegt "Ge moogt op de stand komen als ge wilt .", en tja, ik kon die vriendelijke mens toch niet teleurstellen hé !
                              Op dat moment zag je de andere mensen al zoiets denken van "Waarom mag die snotaap (ik ben 18 maar zie er 15 uit) wel op die stand en wij niet? " , wat om eerlijk te zijn wel een leuk gevoel gaf. Dus ik loop daar een beetje foto's te nemen van de auto's, toen ik me iets herinnerde. Op de foto's hier had ik opgemerkt dat de GT geen zichtbare handrem had op het eerste zicht, wat ik over het hoofd wat gezien de vorige keer. Dus ik gaan kijken, en inderdaad, ik zie geen handrem. Toevallig maakte ik op dat ogenblik oogcontact met een Wiesmann vertegenwoordiger (een Duitser, maar hij spreekt vlot Engels en Frans) waar ik een paar maanden eerder al eens een gesprek mee had. Ik sprak hem aan, en het bleek dat hij mij wel herkende, maar dat hij niet meer wist van waar. Nadat ik zijn geheugen even had opgefrist, en we de gebruikelijke formaliteiten hadden uitgewisseld besloot ik mijn handrem vraag te stellen. "I'll show you!", zei hij, en nam me mee naar de GT , waarvan hij de deur opende. "Get in!", ja, je leest het goed, ik werd bijna hardhandig gedwongen om plaats te nemen . Nu dachten de mensen helemaal dat ik een of ander rijkeluiszoontje was. De handrem bleek links van de bestuurder te zitten. Nadien hebben we nog even over het prachtige interieur gepraat, dat volgens hem van Mercedes kwaliteit was. Ik heb dan nog even rondgekeken, en toen ben ik de andere stands maar eens gaan bekijken.

                              edit: nog twee bedenkingen : die zilvergrijze roadster had precies wel een speciaal kleurtje (geen gewoon saai grijs), en de kleur van de GT is moeilijk om goed op foto vast te leggen.
                              Als je het vriendelijk vraagt mag je ook op de stand. ;-)
                              Ik vroeg het aan een verkoper aan hij deed onmiddelijk de ingang vrij.
                              Hij liep met mij mee tot aan de GT en gaf met plezier uitleg over de wagen. En ik ben volledig weg van die GT! Prachtige buitenkleur met perfect passend interieur. Lekker exclusief.
                              Héél vriendelijke mensen op die stand.

                              Comment


                              • #76
                                Toch knap van Wiesmann, zo'n klein merkje, uit het niets opgedoken (ok, de roadster bestond al langer, maar bijna niemand kende hem), en dan een auto op de markt brengen waar bijna iedereen direkt weg van is

                                Comment


                                • #77
                                  Stond 4 jaar terug al op het salon nochtans ... Ik vond 'm toen knap, nu niet echt *wow* meer.

                                  Wat me vooral stoort aan de wagen is de zijkant: die is gewoon kaarsrecht, er zit geen welving in. Verder is de kont te zwaar naar de onderkant toe, beetje alsof 't een schildpad is.
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • #78
                                    kzal hier nog eens een fototje van de wiesmann smijten... kwas ook wel zwaar onder de indruk van die wiesmann's en zeker die velgen

                                    Comment

                                    Working...
                                    X