Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een bedrijfsleider hier uit de omgeving heeft een nieuw speeltje en natuurlijk kon ik niet aan de verleiding weerstaan om in de rapte wat foto's te maken...
Dat er een Wiesmann zou aankomen met de fameuze BMW V10 motor in't vooronder zat eraan te komen. Blijkbaar zijn de mannen bij Wiesmann ondertussen aan't experimenteren geslagen !
Voorlopig is er enkel spraken van 'n V10 in de GT-variant.
Dat er een Wiesmann zou aankomen met de fameuze BMW V10 motor in't vooronder zat eraan te komen. Blijkbaar zijn de mannen bij Wiesmann ondertussen aan't experimenteren geslagen !
Voorlopig is er enkel spraken van 'n V10 in de GT-variant.
Laat dat voorlopig maar weg, als de Roadster geen ruimte had voor de V8, zal de V10 zeker niet passen.
Ze zijn trouwens al langer aan het experimenteren geloof ik. In April ('06) heeft iemand van Wiesmann mij al meegedeeld dat de wagen rond Juli/Augustus '07 zal klaar zijn.
Wiesmann bereidt zich voor op de oversteek naar Amerika. De kleine Duitse sportautobouwer wil in 2010 daar actief worden.
Martin Wiesmann meldt in de Amerikaanse pers dat zijn merk voorbereidingen treft om in 2010 naar Amerika te gaan. Dat moet de productie van het kleine Wiesmann uit het Duitse Dülmen een flinke zwaai geven. Op het moment is Wiesmann bezig een dealernetwerk in de VS op te zetten. Daarnaast moeten nog vele hindernissen worden genomen om de klassiek gelijnde sportauto’s aan de Amerikaanse eisen te laten voldoen.
In 2005 produceerde het merk nog 92 auto’s. In 2009 moeten dat er driehonderd zijn. Wiesmann is druk bezig de levertijd van de auto’s te bekorten. Op een roadster moet zes maanden worden gewacht, terwijl voor een GT liefst achttien maanden geduld wordt gevraagd. Daarna kan, door de komst naar Amerika, de productie nog eens een flinke boost krijgen.
De Wiesmanns zijn gebaseerd op BMW-techniek. Op het moment zijn in de Roadster de 3,0-liter met 231 pk of het M3-blok met 343 pk leverbaar; beide zescilinders. De GT is er alleen met de 4,8-liter V8 die 367 pk heeft. Voor de toekomst sluit Martin Wiesmann niets uit. “Vooral de nieuwe twinturbo uit de 335i is op dit moment een voor de hand liggende optie.� De GT, die vorig jaar het programma van Wiesmann is komen versterken, is er op gebouwd alle motoren van BMW te kunnen herbergen. “Dus ook de V10 van M5 of de twaalfcilinder. Zelfs dieselmotoren zijn niet uitgesloten.�
Comment