Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WIESMANN Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mjah, ik rijd bijna nooit 911 en al helemaal geen GT3 quasi-dagelijks, dus misschien is mijn visie op "daily use" wat minder extreem dan dat van jou.

    Iig, een goed dagelijks inzetbare auto vind ik dat allerminst.

    Comment


    • Ik heb ooit een kwartier met de MF3 Roadster gereden in de tijd dat ik nog frequent achter het stuur van een 911 zat en ik moet zeggen dat ik heel hard onder de indruk was van hoe Wiesmann er toch in geslaagd was het comfort op een redelijk hoog peil te houden qua ophanging, steun vd zetels enz... Vooral als je rekening houdt met de maat van die prachtige wielen en het lage profiel van de bandjes.

      Ik geef wel toe dat je in een 911 zonder problemen in één trek naar het zuiden kan rijden en dat je met een Wiesmann pakweg rond Luxemburg al blij zal zijn dat je eens mag uitstappen

      Maar wat een kar !

      En Gilles, ik vind de coupé idd het mooist, maar als ik in mijn dromen zo'n Wiesmann voor mijn deur zet om mee te rijden, is het ook de Roadster. Al was het gewoon maar om meer te kunnen genieten van de sound.

      Comment


      • Mjah, als je vergelijkt "hoeveel" kubiek je binnenin een 911 hebt, en hoeveel kubiek je binnenin een MF4 hebt, alleen dat al perkt het comfortgevoel enorm hard in. Ruimte "om te ademen" is ook een comfortitem. Je zit bovendien een pak lager in een MF4 dan in een 911, wat het veiligheidsgevoel en ook navenant het comfortgevoel inperkt. De auto is binnenin luider dan een gewone 911 (vond ik toch). Je geraakt er zeer moeilijk in en (vooral) uit. Het koetswerk is ongelofelijk kwetsbaar, wat je ook een minder gerust gevoel geeft bij 't dagelijks rijden en parkeren b.v. in een stad. Je hebt minder overzicht in de auto, de achterkant oké ça va nog (en dat is bij de 911 ook niet al te best) maar naar voor heb je écht het raden naar de lengte van de neus (en die is zeer lang). De motor op zich, ça va, da's dagelijks perfect bruikbaar. In de koppeling zag ik nu ook niet meteen een nadeel zoals Joris omschrijft, 't is hard maar zo zijn er nog, en een 911 heeft ook geen pispedaaltje links.

        't Is gewoon ... het gevoel binnenin die auto is m.i. not at all "daily drive". Te oncomfortabel, helemaal niet op gebruiksgemak ontworpen en gemaakt. 't Is een zodanig biezondere auto dat 'ie (denk ik) iederéén die zoiets rijdt meteen door te zijn zoals 'ie is en te rijden zoals 'ie rijdt, ontraadt om daar dagelijks verplaatsingen mee te doen die niét in het teken staan van het genieten.

        Allez, mijn gedacht.



        Een MF3, oké, da's gezien het concept (korte wielbasis, breed spoor, erg lage profielhoogte van band, ...) nog doenbaar, maar comfortabel is dat nu toch ook niet meer? En ge moet 'es een MF3 met de kap dicht rijden, zeker als 't regen oid. Meteen gedaan met de leute.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
          Ja, maar dat uiterlijk ivm een "gewone" MF4....



          Weg klasse (en schoonheid).
          Misschien als ik hem eens irl zie...maar voorlopig toch maar niet
          Dit is zo cool!

          Comment


          • Is het al bekend welke motor ze gaan gebruiken ter vervanging van de V10. ???

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
              Is het al bekend welke motor ze gaan gebruiken ter vervanging van de V10. ???
              Veel keuze hebben ze niet, hè. Dat zal de S63B44 (biturbo 4,4-liter M V8 uit o.a. de X5M) wel zijn. Komt vermoedelijk ook in de nieuwe M5 (maar met meer vermogen en koppel). Ofwel een souped up versie van de gewone 4,4-liter V8 biturbo (uit de 550i/750i e.a.) zoals Alpina 'm nu gebruikt, met om en bij de 500pk? Ook een mogelijkheid. Maar eigenlijk weinig verschil. Tenzij dat die laatste (veel) mooier klinkt dan de M-versie.

              Comment


              • Gisteren met de TVR car club een fabrieksbezoek gedaan bij Wiesmann.

                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                Comment




                • http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                  Comment



                  • http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                    Comment



                    • http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                      Comment





                      • http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                        Comment




                        • http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                          Comment




                          • http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                            Comment




                            • http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                              Comment


                              • De laatste
                                Crashtest car:

                                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                                Comment


                                • Fabrieksfoto's
                                  En, ook behoorlijk vet dat dat hele spel in de vorm van een Gekko is gegooid.

                                  Comment


                                  • We hadden toegang tot de ganse fabriek en konden naar believen foto's nemen.
                                    Zeer propere fabriek, geen lawaai, ordelijk, ...
                                    En dan die gekko over de ganse fabriek.
                                    We hebben onze ogen nogal de kost gegeven.
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

                                    Comment




                                    • Comment


                                      • Knapste kleurcombinatie die ik al gezien heb:

                                        Comment


                                        • Razend knap!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X