Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Amerikanen zijn dan ook niet vies van protectionisme, zeker als VAG een fabriek in de VS wil inplanten. ADAC spreekt andere taal
Autobild is nu ook niet lovend voor VW, maar om ze nu bijna de slechtste auto's ter wereld te gaan noemen...Zoals je zegt zal er wel wat protectionisme aan vast hangen, samen met 't feit dat Amerikanen nu eenmaal andere verwachtingen van een auto hebben dan wij.
Volkswagen onderuit in tevredenheidonderzoek 05-03-2010 18:28
Volkswagen wil ’s werelds grootste autoproducent worden, maar hoe denkt zij in vredesnaam dat doel te bereiken als men zo’n beetje de slechtste auto’s ter wereld bouwt? Autointernationaal.nl heeft al vaker bericht over de dramatisch slechte score van Volkswagen modellen in Duitse duurtests. Daarnaast is de DSG versnellingsbak niet bepaald probleemvrij en lijden de compacte benzinemotoren onder vorstschade. En nu blijkt uit onderzoek dat Amerikaanse eigenaren van een Volkswagen zeer ontevreden zijn over de betrouwbaarheid van hun auto. In een meting van bureau J.D. Power onder Amerikaanse bezitters van een 3 jaar oude auto eindigt Volkswagen op de 34ste plaats. Alleen Land Rover (elke verstandige autoconsument weet dat je dit Britse bocht niet moet kopen) en Suzuki (dat de naweeën beleeft van Daewoo modellen) deden het slechter. Zelfs de Chrysler divisie, dat een bedenkelijke reputatie geniet op het gebied van bouwkwaliteit, bouwt volgens de Amerikaanse autoconsument per saldo betrouwbaardere modellen dan Volkswagen. Dat Duitsers wel degelijk solide auto’s kunnen bouwen, blijkt uit het resultaat van Porsche. Dit merk eindigde helemaal bovenaan qua betrouwbaarheid en deed het daarmee beter dan een instituut als Lexus. Ook nationale iconen als Buick, Lincoln en Mercury wist de sportwagenspecialist achter zich te laten. Goed nieuws is er ook voor Toyota. Dit merk kan nog steeds niet stuk bij de Amerikanen en is qua betrouwbaarheid het best scorende volumemerk, op de voet gevolgd door Honda. Ook Ford, Hyundai en Mercedes-Benz doen het relatief goed. Dit laatste merk maakt een grote sprong en weet daarmee niet alleen BMW, maar vooral Audi op achterstand te zetten. Deze premiumdochter van Volkswagen eindigt door een val van de 12e naar de 26e plek in de staart van het overzicht, tussen Chevrolet en Dodge in. Niet echt een uitslag om door een ringetje te halen dus. Carlos Ghosn komt vanavond vermoedelijk chagrijnig thuis uit zijn werk, want zowel Nissan als Infiniti behaalden slechte resultaten. Het volumemerk daalde naar de 25 plaats, oftewel ver onder het branchegemiddelde en een 12e plek voor Infiniti is natuurlijk niet bepaald premium. De autokenner weet echter al dat Nissan eigenlijk zelden of nooit het kwaliteitsniveau van de landgenoten Honda en Toyota weet te evenaren. Wil je een Aziaat, maar heb je geen zin in een model van een van deze laatste twee merken, snuffel dan eens rond in de showrooms van Hyundai. Dit merk eindigde op de 11e plek, terwijl veel autoconsumenten op basis van perceptie Hyundai juist lager ingeschat zouden hebben. Met name occasionkopers kunnen hiermee hun voordeel doen. Jaguar leek het onder het strakke regime van Ford wat beter te doen qua bouwkwaliteit, maar nu de teugels los gelaten zijn, zijn de Britten met een vrije val bezig: meer dan een 23ste plek zat er niet in. Ook Mini maakt de reputatie dat er in het Verenigd Koninkrijk nogal reparatiegevoelige auto’s gebouwd worden meer dan waar. Saab komt in het onderzoek beter uit de bus dan Volvo, maar beiden Zweedse merken zitten onder het branchegemiddelde en kunnen niet tippen aan het door Lexus behaalde resultaat. Zowel Saab als Volvo blijven Audi echter royaal voor. Volkswagen is momenteel druk bezig met het bouwen van een Amerikaanse fabriek om zich zo te kunnen ontwikkelen tot een vooraanstaande speler op de automarkt van de Verenigde Staten (momenteel is Volkswagen meer ‘niche’ dan bijvoorbeeld Subaru). De ambitieuze expansieplannen zijn echter op drijfzand gebaseerd indien men de betrouwbaarheid van de modellen niet drastisch gaat verbeteren. Verschuift Volkswagen de prioriteit van het inlijven van automerken naar het produceren van degelijkere auto’s niet, dan zal de concurrentie (inclusief Ford en General Motors) gehakt maken van de megalomane plannenmakers uit Wolfsburg. Voor u als Nederlandse/Vlaamse automobilist geldt: als zakelijk rijder hoeft u zich niet af te laten schrikken door de uitkomsten van dit onderzoek. Laat de dealer in overleg met het leasebedrijf de problemen maar oplossen. Maar voor elk merk waarvan de betrouwbaarheidsreputatie gebaseerd is op gebakken lucht, geldt het devies: niet aan beginnen: zeker de occasionkoper betaalt te veel en de particulier loopt sowieso het risico met onverwacht hoge reparatienota’s geconfronteerd te worden.
autointernationaal.com
Slechtste auto's ter wereld...Overdrijven is ook een vak.
te wijten aan onderhoud, dus de dealers kunnen hiervoor verantwoordelijk gesteld worden, tis niet het eerste dat ik ervan hoor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in vw, ze maken steeds meer en meer autos gericht naar de middenstand, terwijl vw oorspronkelijk toch the peoplescar was hé VOLKSwagen... VW's zijn veel te duur geworden de laatste jaren
2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Ik heb er schrik voor, ik heb al met een nieuw polo'ke 1.6 75 pk gereden, en die krijg ik toch niet echt tegen zijn normverbruik.
Misschien eens kijken naar de nieuwe kleine renault diesel met én zonder partikelfilter. Mét partikelfilter is gemiddeld 0,2 à 0,3 liter / 100 km dorstiger als zonder partikelfilter. (én trager!)
Gisteren de auto binnengebracht bij onze garagist, die gast is een echte VW-lover.
Heeft verschilllende seizoenen meegereden in de Fun Cup (en de Citroen 2CV-cup, eerste keer dat ik naar Francorchamps ging was bij de 24-uursrace van de 2CV's) en heeft op dit moment als projectjes:
(z'n oude 2CV-racer)
Golf 1
Corrado
rode Golf Rallye
Na een paar juiste vragen te stellen over die laatste (andere poulies steken? swap naar 16-klepper-kop ipv de 8-klepper gelijk bij de G60 Limited?) begon hij vol liefde erover te vertellen.
Hij staat momenteel stil tot hij oldtimer is, maar de stukken liggen wel al gedeeltelijk klaar. Andere nokken, andere poulies,... (van 160 naar 210pk) en waarschijnlijk nog wat werk aan de kop (eventueel swap naar 16-klepper zodat hij naar 240pk zou gaan).
Zo'n lekkere kar, die Rallye
Comment