Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Gelieve zich tot Spillies te wenden!

1e generatie had wel wat problemen, maar de FL was betrouwbaarder dacht ik.
    Ik heb me al tot een andere V10 rijder gericht. Die zei dat de boite soms wat problemen gaf.. én ze kunnen uitbranden (zoals de zijne )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
      Wat zijn de gekende problemen/risico's van een Touareg V10 Facelift? Bij hogere kilometerstand? Automaat?

Dank bij voorbaat!
      Dat ie afgeragd is misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        In mei deze R20 gespot in Normandië.
        Laat die "20" er maar af, het is een Golf "R"

Comment

Nog steeds zonde dat de VR6 plaats heeft moeten maken voor een 4-pitter
          Tja, die euro-normen he...

Comment

• Polo GTI vs Golf TSI, GTD, GTI, R

Er ist kompakter, leichter und billiger als der Golf GTI. Aber der Polo GTI ist nicht die einzige VW-Alternative zum Wolfsburger Kompakt-Kracher.

Comment

• Een snel vraagje:

Weet er iemand hoe de golf V en VI zich verhouden in zake velgen. Ik bedoel dus steek en ET-waarde?
              My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
                Een snel vraagje:

Weet er iemand hoe de golf V en VI zich verhouden in zake velgen. Ik bedoel dus steek en ET-waarde?
                Ik vermoed identiek

Comment

Wat zijn de gekende problemen/risico's van een Touareg V10 Facelift? Bij hogere kilometerstand? Automaat?

Dank bij voorbaat!
                  Cardanas, alternator, turbo, stelmotor tussenbak-diff, en de typische problemen zoals de koplampverstelling... etc. vrijloopkoppelingen...

Bij sommige problemen moet de hele motor eruit (zoals bvb bij vervanging turbo) en dit is een heel werk dat je bijna alleen bij een officiele dealer kunt laten doen wegens de complexiteit/moeilijkheidsgraad van het werk. (meer dan een dag werk tegen een uurloon van 60+ euro per uur.

Een Touareg met hoge kilometerstand is op zich geen probleem (met een jonge Touareg kan je ook genoeg problemen hebben, zoals elektronica/roetfilter) maar stipt onderhoud is wel een enorm pluspunt.

Een goede indicatie is de vervanging van de flexibele koppelingsrubber naar de airco en de alternator. rubberkoppelingen kosten maar 35-40 euro per stuk en moeten elke 150.000 kilometer vervangen worden. Sommige eigenaars stellen dit uit wegens kostelijk/tijdrovend werkje. Als de wagen dit niet heeft gehad is het een indicatie van pover onderhoud. Terug te vinden in de elsa-lijst van een off. dealer onder de onderdeelnummer 0xx-903-327c/d.

Bij bezichtigen van een aangeboden voertuig eens onder de motorkap zoeken achter mogelijke lekkages of rare geluiden (motor laten draaien + stuur afdraaien tegen aanslagen) en alert zijn voor extreem veel carterdampen (oliestop losdraaien + laten liggen op opening). Koelwater goed inspecteren en kijken of alle terugroepacties zijn uitgevoerd). Banden moet alle 4 evenveel afgesleten zijn voor het diff te ontlasten. Anders extra risico op een defect centraal cardanaslager.

Conclusie: beter een goedkope touareg met hoge kilometerstand maar correct onderhoud en de nodige marge in je budget houden voor een mogelijk mankement dan je laatste cent steken in een peperdure jonge occasie.
                  A Twist of the Wrist

Comment

• Golf GTI vs Polo GTi - auto motor und sport

Im Rückspiegel des VW Golf GTI tauchen funkelnde Tagfahrleuchten auf – sie gehören dem Polo GTI, der mit 180 PS starkem Vierzylinder Jagd auf den großen Bruder macht. Ob ihm tatsächlich das Überholmanöver gelingt, zeigt der Test.

Polo GTI einzeltest - auto motor und sport

Die jüngste Ausführung des VW Polo bietet alle Voraussetzungen für einen echten GTI. Sie ist klein und leicht, schnell und handlich. Unter der Haube des Kraftzwergs sitzt ein aufgeladener Vierzylinder mit 180 PS. 
                    Last edited by 3000; 30/08/2010, 15:56.

Comment

• Wat een gaaf ding.

Comment

• Zalige II

1982 BMW E28 528i
                        2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Gelieve zich tot Spillies te wenden!

1e generatie had wel wat problemen, maar de FL was betrouwbaarder dacht ik.
                          Ik zie aan jouw sig dat je een Phaeton heb. Dit is één van de kandidaten om m'n 530d te vervangen ('t beestje is fiscaal afgeschreven). De Phaeton spreekt me aan omwille van het zeer discrete karakter en de prachtige afwerking van het interieur (heb 'em in een boekje ooit omschreven gezien als "a Bentley in disguise", maar 't ging wel over de W12) en ik zou uitkijken naar een wagen van 2007/2008.

Wat zijn jouw ervaringen met de Phaeton?

Tx!

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                          2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                          2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                          2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                          2013 Nissan Leaf (daily)
                          1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
                            Zalige II

heb je nog foto's van twa? anders zet je ze maar bij getunde wagen gezien. want ik ben er niet geraakt.
                            wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
                              Zalige II
                              Die kar is inderdaad ferm! Ik zou dat nog wel vet vinden als eerste karretje
                              Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door galhund Bekijk Berichten
                                Ik zie aan jouw sig dat je een Phaeton heb. Dit is één van de kandidaten om m'n 530d te vervangen ('t beestje is fiscaal afgeschreven). De Phaeton spreekt me aan omwille van het zeer discrete karakter en de prachtige afwerking van het interieur (heb 'em in een boekje ooit omschreven gezien als "a Bentley in disguise", maar 't ging wel over de W12) en ik zou uitkijken naar een wagen van 2007/2008.

Wat zijn jouw ervaringen met de Phaeton?

Tx!
                                De Phaeton is in dat segment nog steeds de comfortabelste van allemaal. Hij heeft niet de laatste technologische snufjes zoals bv. head-up display en niet het snedigste rijgedrag, maar het is em daar ook niet om te doen.

Met de laatste facelift vind ik em echt mooi. Mijn persoonlijke mening natuurlijk...

Comment

Ik heb me al tot een andere V10 rijder gericht. Die zei dat de boite soms wat problemen gaf.. én ze kunnen uitbranden (zoals de zijne )

Sat-plus ?
                                  A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    De Phaeton is in dat segment nog steeds de comfortabelste van allemaal. Hij heeft niet de laatste technologische snufjes zoals bv. head-up display en niet het snedigste rijgedrag, maar het is em daar ook niet om te doen.

Met de laatste facelift vind ik em echt mooi. Mijn persoonlijke mening natuurlijk...
                                    Helemaal akkoord. HUD is natuurlijk plezant en zéér makkelijk om snelheid in het oog te houden, maar sinds ik m'n Coyote heb (die plaats ik vlak boven m'n dashboard) heb ik dat niet echt meer nodig. Voor het snedig weggedrag heb ik natuurlijk nog m'n "squashed Beetle" ;-)))

Budget reikt jammer genoeg niet ver genoeg voor een face-lift... Is er vanbinnen eigenlijk iets veranderd?

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                                    2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                                    2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                                    2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                                    2013 Nissan Leaf (daily)
                                    1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

Budget reikt jammer genoeg niet ver genoeg voor een face-lift... Is er vanbinnen eigenlijk iets veranderd?
                                      Heb je al eens een offerte laten berekenen voor een nieuwe?
                                      Binnenin is er weinig veranderd: stuur heeft iets andere vorm (boller in het midden), maar voor de rest niets wat opvalt.

Comment

Helemaal akkoord. HUD is natuurlijk plezant en zéér makkelijk om snelheid in het oog te houden, maar sinds ik m'n Coyote heb (die plaats ik vlak boven m'n dashboard) heb ik dat niet echt meer nodig. Voor het snedig weggedrag heb ik natuurlijk nog m'n "squashed Beetle" ;-)))

Binnenin is er niet zoveel veranderd buiten het nieuwe multimediasysteem in de middenconsole.

Comment

• PFL interieur van onze Phaeton

FL

Last edited by ; 06/09/2010, 14:40.

Comment

Working...
                                          X